رفتن به محتوای اصلی

وزیر کشور ایران: کشته شدن ۸۴ نفر در انفجارهای کرمان تایید شده است+ویدئوها

وزیر کشور ایران: کشته شدن ۸۴ نفر در انفجارهای کرمان تایید شده است+ویدئوها

 

 

 

  • نماینده رفسنجان در مجلس: چرا مسوولان نمی‌توانند تدابیر امنیتی را در کرمان اعمال کنند؟

    حسین جلالی، نماینده رفسنجان در مجلس شورای اسلامی در واکنش به انفجارهای مرگ‌بار در مراسم سالگرد کشته شدن قاسم سلیمانی گفت مسوولان ایرانی باید پاسخ دهند چرا نمی‌توانند در محدوده کوچکی مانند کرمان، تدابیر امنیتی لازم را اعمال کنند؟

    جلالی با مقایسه عراق و ایران به لحاظ امنیتی گفت در مراسم سالگرد قاسم سلیمانی باید مراقبت‌های بیشتری صورت می‌گرفت: «در عراق که محل تولد داعش است مسوولان عراقی با تدابیر مناسب امنیت را برقرار می‌سازند.»

    او به رخدادهای مراسم تشییع جنازه سلیمانی در سال ۱۳۹۸ اشاره کرد و گفت: «متاسفانه در تشییع جنازه سردار سلیمانی هم این نوع بی‌تدبیری‌ها صورت گرفت و بیش از ۱۰۰ نفر از شهروندان کرمانی زیر دست و پا له شدند.»

    جلالی تاکید کرد: «در آن تجربه اساسا پای دشمن در میان نبود.»

  • وزیر کشور: تعداد افراد کشته‌شده در انفجارهای کرمان ۸۴ نفر است

    احمد وحیدی، وزیر کشور دولت ابراهیم رئیسی خبر داد طبق آمار اعلام شده از سوی پزشکی قانونی تعداد افراد کشته‌شده در انفجارهای کرمان ۸۴ نفر است.

    به گفته استاندار کرمان تا کنون ۷۰ درصد از افراد کشته شده، شناسایی شده‌اند.

    میزان، خبرگزاری قوه قضاییه جمهوری اسلامی لیست اسامی ۲۸۴ مجروح این حادثه را منتشر کرد.

    پیش‌تر و پس از وقوع دو انفجار در نزدیکی محل دفن قاسم سلیمانی در کرمان، شمار کشته‌شدگان این انفجارها ۱۰۳ نفر اعلام شده بود.

    پس از آن بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت شمار کشته‌شدگان ۹۵ نفر است.

    او خبر داد: «علت بیشتر اعلام‌ شدن آمار این بود که نام برخی به اشتباه دو بار ثبت شده بود.»

    او شمار مصدومان را نیز ۲۱۱ نفر اعلام کرد.

    مشخص نیست ۹۵ کشته اعلام شده از سوی وزیر بهداشت چگونه به ۸۴ کاهش پیدا کرده است.

  •  

    روزنامه کیهان درباره کشتار کرمان: انتقام نباید هیجانی باشد اما گاهی قید «فوری» می‌خواهد

    روزنامه کیهان انفجارهای کرمان را به اسرئیل نسبت داد و با اشاره به کشته شدن رضی موسوی و صالح العاروری نوشت: «اینکه انتقام نباید هیجانی باشد درست، اما گاهی باید کنار این "انتقام"، قید "فوری" را هم گذاشت تا اهرم بازدارندگی، به درستی و کامل عمل کند.»

    نویسنده یادداشت کیهان معتقد است: «اگر پاسخ متناسب، حساب شده و فوری به این ترورها داده نشود، قطعا این ترورها حتی در تهران ادامه خواهد داشت.»

    در این یادداشت با طرح این پرسش که «چرا محور مقاومت و رهبر این محور، مثل اسرائیلی‌ها، اسامی برخی فرماندهان نظامی و میدانی اسرائیل را لیست نمی‌کند و در رسانه‌ها اعلام نمی‌کند که هر جا این افراد دیده شوند، کشته خواهند شد؟» نوشت: «ما فکر می‌کنیم اگر چنین کند و به پاسخ‌های فوری و پر سروصدا هم رو آورد، این ترورها درست مثل خود اسرائیل رفته رفته محو خواهد شد؛ در غیر این صورت باید منتظر ترورهای بعدی بود!»

  •  

    مدیر پیشین اطلاعات ملی آمریکا: انفجارهای کرمان برای حکومت ایران یک شکست بزرگ امنیتی بود

    نورمن رول، مدیر پیشین اطلاعات ملی آمریکا، به سی‌ان‌ان گفت: انفجارهای کرمان نشانگر یک شکست بزرگ امنیتی برای مقام‌‌های جمهوری اسلامی است، زیرا آنها برای مراسمی در حالت آمادگی بودند که بسیاری از مقام‌های کنونی و پیشین ایران قرار بود در آن حضور داشته باشند.

    مدیر پیشین اطلاعات ملی آمریکا گفت: اطلاعات موجود می‌تواند نشانگر این باشد که عامل دولتی در انفجارهای کرمان نقش نداشته است. عوامل این حمله نتوانسته بودند مواد منفجره را در جایی کار بگذارند که احتمال حضور مقام‌های ارشد در آن باشد.

    او افزود: جمهوری اسلامی و نیروهای نیابتی آن برای ادامه یا تشدید وضعیت موجود علیه اسرائیل، انگیزه‌های مختلفی دارند. نگرانی اصلی این است که هر اقدامی ممکن است به واکنش‌های تلافی‌جویانه‌ دیگر و در نهایت به یک درگیری متعارف منجر شود که هیچ‌کس خواهان آن نیست.

وزیر کشور ایران: کشته و زخمی شدن اکثر قربانیان انفجار کرمان ناشی از اصابت ساچمه و ترکش بوده است

احمد وحیدی، وزیر کشور ایران گفته است که کشته و زخمی شدن اکثر قربانیان انفجارهای روز گذشته در کرمان ناشی از اصابت ساچمه‌ها و ترکش‌های انفجار بوده است و برخی دیگر هم دچار موج انفجار شده‌اند.

او هنگام بازدید از بیمارستانی در کرمان گفت که پزشکی قانون، تا کنون کشته شدن ۸۴ نفر را تایید کرده است.

پیشتر منابع دولتی تعداد کشته شدگان را ۹۵ نفر گزارش کرده بودند اما خبرگزاری ایرنا به نقل از رئیس اورژانس کشور گفت که دلیل آن اشتباه در شمارش اجساد به دلیل متلاشی شدن برخی از آنها بوده است. او گفت که ۲۸۴ نفر در این انفجارها زخمی شده‌اند.

پیشتر، وزیر کشور در مصاحبه با شبکه رادیو و تلویزیون جمهوری اسلامی در صبح پنچشنبه گفت که براساس گزارش وزارت بهداشت، تاکنون ۱۱۹ عمل جراحی روی زخمی‌ها در بیمارستان‌های کرمان انجام شده و وزیر بهداشت نیازمندی‌های لازم برای درمان مجروحان را از مناطق دیگر به کرمان منتقل کرده است.

براساس این گزارش، وزیر کشور روز پنجشنبه از زخمی‌های بستری در بیمارستان‌های کرمان عیادت کرد.

پیشتر، مقامات دولتی گفته بودند که بمب‌گذاران به منظور افزایش شمار کشته‌شدگان، در وسایل انفجاری ساچمه کار گذاشته بودند. این روش معمولا در حملات غیرهدفمند و به منظور افزایش تلفات ناشی از انفجار به کار می‌رود.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید