رفتن به محتوای اصلی

چند صفحه از خاطرات منتشر نشده پرویز ثابتی

چند صفحه از خاطرات منتشر نشده پرویز ثابتی

موشکافی ابهام ها در پنج مصاحبه پرویز ثابتی



پرویز ثابتی بی تردید خوش شانس ترین مقام ارشد امنیتی زمان شاه است، زیرا وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی بلایی بر سر مردم ایران آورد که از هر زاویه ای به ساواک و اداره سوم و کارکنان خشن آن نگاه کنید جز معصومیت سیندرلا و مظلومیت سفید برفی نمی بینید.

تجربه و سابقه مقام های امنیتی مانند لاک لاک پشت است که هیچگاه از آنها جدا نمی شود. به همین دلیل هر آنچه بگویند و آنچه را که نگویند، و نیز زمان بندی و مکان هر فعالیت آنها مانند مصاحبه های پرویز ثابتی یک موضوع قابل بحث است.

بسیاری معتقدند مصاحبه های پرویز ثابتی به این علت حساسیت قابل توجهی را برانگیخته است که در یک مقطع زمانی بسیار حساس و از یک تلویزیون در حال تعطیل شدن پخش شده است. به همین دلیل هم گفته های پرویز ثابتی توجه زیادی را برانگیخت و هم ناگفته های او که بی تردید همان چیزی است که بسیاری انتظار شنیدن آن را داشتند و هنوز مشتاق آن هستند.

عجالتا، ما مردم انقلاب گزیده و چپاول شده ایران به دست متحجرترین نظام قرون وسطایی- مافیایی-آخوندی پس از طالبان خواهان این هستیم تا ارشد ترین مقام امنیتی زنده نظام سابق کمی از ''تعهد به سکوت'' احتمالی خود فاصله بگیرد و پیرامون چند سوال توضیحاتی داشته باشند.

۱ - شنیده های خاص ثابتی و نیز اطلاعات حساس او از شش ماه قبل از بهمن ۵۷ پیرامون جایگزین کردن خمینی با شاه چیست؟
۲ - چگونه اداره های دوم هفتم و هشتم ساواک بی دردسر به خدمت جمهوری اسلامی درآمد؟

۳ - انتقال اداره های دوم هفتم و هشتم ساواک به دستگاه خمینی یکی از مفاد توافق یا یزدی - خمینی بود یا اینکه از شروط اجباری بود که به خمینی و یزدی تحمیل شد؟

۴ - تجربیات و دانش فنی ساواک در ارتباط با سرکوب، تعقیب مخالفان و نیز مراقبت و کشف هسته های چریکی و خانه های تیمی چگونه به جمهوری اسلامی انتقال یافت؟

۵ - کشورهای آمریکا، اسرائیل، روسیه ،‌ وانگلیس کدامیک بیشتر بر اعدام ژنرالها و نظامیان ارشد ارتش اصرار داشتند؟ ونیز کدامیک بر سرکوب مردم و جریان های سیاسی تاکید می کردند؟

۶ - آیا پرویز ثابتی هیچگاه همکاری امنیتی با جمهوری اسلامی داشته است؟

۷ - آیا پرویز ثابتی کارشناس یا کارمند دوائر امنیتی یکی از کشورهای چهارگانه فوق پس از انقلاب بوده است؟ و نیز آیا تعهدی به سکوت به دوائر امنیتی یکی از این کشورها دارد؟

۸ - چرا پرویز ثابتی در مصاحبه های خود مکرر به طالقانی و منتظری حمله میکند که از آخوندهای خوش نام دست پاک بودند، اما در مورد تشکیلات انجمن حجتیه، مدرسه حقانی، تشکیلات مصباح، و سوابق آخوندهای انگلیسی سکوت می کند؟

۹ - آیا پرویز ثابتی می داند که اسناد مستند های تلویزیون من و تو محال است بدون اطلاع وزارت اطلاعات راهی این تلویزیون شده باشد، درحالی که بخش مهمی از مصاحبه های او بر اساس این اسناد ارسال شده از ایران ساخته شده است؟

۱۰ - بسیاری از مردم ایران پس از انقلاب متحمل خسارات جانی مالی و مجبور به مهاجرت شدند و به همین دلیل به عملکرد ساواک نمره منفی نمی دهند. آیا پرویز ثابتی هیچگاه به این فکر کرده است که بخاطر خشونت اداره سوم ساواک نسبت به فعالان سیاسی، جوانان، و دانشجویان از مردم ایران عذرخواهی یا اظهار تاسف کند تا زمینه ساز یک وفاق ملی بین طیف های سیاسی شود؟

این ویدئو تلاش می کند ابهام های پنج مصاحبه پرویز ثابتی در این مقطع حساس سیاسی را موشکافی کند

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

انتشار از:

ایران گلوبال

تصویر

تصویر

تصویر

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید