رفتن به محتوای اصلی

14 دسامبر: نماینده سرشناس کنگره آمریکا می‌گوید «اعتبار ایالات متحده» در جریان جنگ در غزه زیرسوال رفته

14 دسامبر: نماینده سرشناس کنگره آمریکا می‌گوید «اعتبار ایالات متحده» در جریان جنگ در غزه زیرسوال رفته

 

 

نخست وزیر بریتانیا بر راه حل دو کشوری برای مناقشه اسرائیل و فلسطینیان تاکید کرد

Image removed.

 

ریشی سوناک، نخست وزیر بریتانیا، گفته است که با نظر سفیر اسرائیل در رد راه حل مبتنی دو کشور پس از پایان جنگ در غزه موافق نیست.

زیپی هاتاولی، سفیر اسرائیل در بریتانیا، در پاسخ به سوالی در مورد چشم انداز راه حل دو کشور و ایجاد یک کشور مستقل فلسطینی در کنار اسرائیل، گفت که «مطمئنا نه!»

این راه حل مورد حمایت ایالات متحده و دیگر متحدان اسرائیل است.

در پاسخ به اظهارات خانم هاتاولی، ریشی سوناک به خبرنگاران گفت: «ما با این نظر موافق نیستیم.»

وی گفت «موضع همیشگی ما بوده این است که راه حل دو کشور راه حل درست است» و افزود: «آنچه در حال وقوع است بسیار نگران کننده است و من مرتبا گفته‌ام که در جریان این جنگ بیش از حدی از مردم بی‌گناه جان خود را از دست داده‌اند.»

 

افزایش حساسیت‌ها در آمریکا بر سر نحوه استفاده اسرائیل از تسلیحات آمریکایی

باربارا پلت آشر

خبرنگار بی بی سی در وزارت خارجه آمریکا

اظهارات اخیر جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا، که طی آن گفته بود حمابت جهانی از اسرائیل به علت «بمباران‌های بدون‌تبعیض و هدف‌گیری» در غزه «رو به زوال است»، زمینه‌ساز شکل‌گرفتن بحث های قانونی و حقوقی جدید در واشنگتن شده است؛ مباحثی که در آن به وظیفه قانونی و نظارتی دولت آمریکا بر نحوه استفاده از تسلیحاتی صادراتی این کشور به اسرائیل پرداخته می‌شود.

سیاست‌های فروش تسلیحات نظامی آمریکا به سایر کشورها می‌گوید وزارت خارجه ایالات متحده باید اطمینان یابد که تسلیحات واگذار شده برای نسل‌کشی،‌ جنایت علیه بشریت و نقض جدی کنوانسیون‌های جهانی همچون معاهده ژنو استفاده نخواهد شد.

امروز هم از متیو میلر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در این باره سوالات متعددی شد. او ضمن تکرار این موضوع که وزارت خارجه آمریکا در حال ارزیابی و جمع‌آوری اطلاعات در این باره است، نگفت که آیا به لحاظ قانونی این وزارتخانه از تبعیت اسرائیل با قوانین جهانی برای میدان جنگ اطمینان حاصل کرده است.

آقای میلر تاکید کرد که دولت آمریکا آشکارا به اسرائیل گفته است که آنها باید برای «به حداقل رساندن خسارات جانی و آسیب به غیرنظامیان» تلاش بیشتری کنند و به گفته او «بهبودهایی هم در چند زمینه» مشاهده شده است.

با این حال، میان برخی از نمایندگان کنگره آمریکا درباره نحوه عملکرد ارتش اسرائیل این مبحث بالا گرفته است. پنج سناتور دموکرات کنگره هفته گذشته در نامه‌ای به رئیس‌جمهوری آمریکا از او خواستند که جزییات نحوه نظارت و اقداماتی که برای مسئولانه استفاده کردن تسلیحات آمریکایی از سوی اسرائیل صورت گرفته را به آنها گزارش کند.

جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا، هم چند روز پیش در یک جلسه خیریه ستاد انتخاباتی خود گفته بود که از نظر او اسرائیل به علت آنچه او «بمباران‌های بدون‌تبعیض» در برخی مناطق غزه خوانده بود «در حال از دست‌دادن حمایت های جهانی است».

بنیامین نتانیاهو می‌گوید حملات ارتش این کشور تا «پیروزی مطلق» ادامه خواهد داشت

Image removed.

 

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل که امروز در تل‌آویو با جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ‌سفید دیدار کرد یک بار دیگر تاکید کرده که عملیات نظامی ارتش این کشور در غزه علیه حماس تا کسب «پیروزی مطلق» ادامه خواهد داشت.

این در حالی است که پس از تصویب قطعنامه خواستار آتش‌بس فوری در غزه که دو روز پیش در مجمع عمومی سازمان ملل متحد با قاطعیت رای آورد، دولت آقای نتانیاهو از سوی مجامع جهانی برای متوقف کردن حملات نظامی در غزه با هدف جلوگیری از کشته شدن غیرنظامیان، تحت فشار قرار گرفته است.

با این حال، نخست‌وزیر اسرائیل و وزیر دفاع این کشور طی دو روز گذشته بارها بر ادامه عملیات نظامی با هدف «نابودی کامل گروه حماس» تاکید کرده‌اند.

آقای نتانیاهو می‌گوید در جریان جلسه امروز خود با جیک سالیوان، با مشاور امنیت ملی آمریکا درباره دیگر مسایل منطقه از جمله تهدیدهای حزب الله لبنان و حوثی‌های یمن که هر دو از حمایت ایران برخوردارند هم گفتگو کرده است.

نماینده سرشناس کنگره آمریکا می‌گوید «اعتبار ایالات متحده» در جریان جنگ در غزه زیرسوال رفته

Image removed.

 

الکساندریا اوکازیو کورتز، نماینده جوان و ترقی‌خواه کنگره آمریکا می‌گوید کاخ‌سفید برای برقراری آتش‌بس فوری در غزه باید تلاش کند چرا که «اعتبار آمریکا» در موضوع دفاع از حقوق‌بشر زیر سوال رفته و در خطر است.

خانم کورتز که از نمایندگان تندرو جناح چپ سیاسی در آمریکا محسوب می‌شود این اظهارات را امروز و در حالی که در تجمع خواستار آتش‌بس در غزه حضور یافته بود طرح کرد.

او گفت که: «بهای انسانی در اینجا بسیار بالا و بیش از اندازه است و همین حالا هم به نهایت آن رسیده‌ایم. برای همین است که باید کنار هم قرار گیریم و برای برقراری آتش‌بس فوری تلاش کنیم».

اظهار نظر سفیر اسرائیل نمایانگر شکاف عظیم در حل مناقشه اسرائیل و فلسطینیان است

رافی برگ

سردبیر خاورمیانه بی‌بی‌سی آنلاین

Image removed.

 

سفیر اسرائیل در لندنI سفیر اسرائیل در لندن

رد قاطعانه راه حل دو کشوری برای مناقشه اسرائیل و فلسطینیان از سوی سفیر اسرائیل در بریتانیا، واکنشی تند نسبت به صحبت‌های مجدد درباره ایجاد یک فلسطین مستقل به عنوان راهی برای صلح دائمی در منطقه است.

این راه حل مدت‌ها مورد حمایت جامعه بین‌الملل بوده، اما نه در اسرائیل که تشدید خشونت و خونریزی طی ده دهه اخیر باعث کاهش حمایت از آن شده است.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا دو روز پیش با اشاره به موضع دولت کنونی اسرائیل اظهار داشت: «نمی‌توان گفت که در آینده اصلا کشور فلسطین وجود ندارد».

سیاست دولت بریتانیا و سایر متحدان نزدیک اسرائیل هم همین است. با توجه به اظهارات زیپی هاتاولی در حال حاضر به نظر می‌رسد که پس از حمله ۷ اکتبر حماس، در آینده نشستی در این مورد وجود نخواهد داشت.

خانم هاتاولی مستقیما فلسطینی‌ها را مسئول کنار گذاشتن فکر تشکیل دو دولت دانست و گفت که آنها نمی‌خواهند کشوری در کنار کشور اسرائیل داشته باشند، بلکه خود اسرائیل را می‌خواهند.

زیپی هاتاولی نماینده دولت اسرائیل در بریتانیا است، اما مخالفت با یک کشور فلسطین مدت‌ها موضع سیاسی او بوده است.

خانم هاتاولی او قبل از انتصاب به عنوان سفیر در بریتانیا، وزیر شهرک‌سازی در یکی از دولت‌های راست‌گرای قبلی اسرائیل بوده است.

شهرک‌های یهودی‌نشین در کرانه باختری اشغالی طبق قوانین بین‌المللی غیرقانونی تلقی می‌شوند، اگرچه اسرائیل با این تفسیر مخالفت کرده است.

راه حل دو کشوری شامل حذف کامل یا بخشی از این شهرک‌هاست که البته نه تزیپی هاتاولی و نه دولت اسرائیل حاضر به پذیرش آن نیستند.

«هفده خبرنگار در جنگ اسرائیل و حماس کشته شده‌اند»

به گفته سازمان گزارشگران بدون مرز، از آغاز جنگ اسرائیل و حماس در روز ۷ اکتبر تا کنون هفده خبرنگار و عضو گروه خبری در جریان پوشش اخبار جنگ بین اسرائیل و حماس کشته شده‌اند.

به گفته این سازمان، از این تعداد سیزده نفر در نوار غزه کشته شدند.

به گفته گزارشگران بدون مرز، تعداد دیگری روزنامه نگار هم در جنگ کشته شده‌اند اما ثابت نشده که کشته شدن آنها با گزارشگری اخبار مرتبط بوده است.

اگر این تعداد هم در نظر گرفته شود، در مجموع شصت و سه نفر با شغل روزنامه‌نگاری در جنگ کشته شده‌اند.

این آمار شامل کشته‌ها تا ا دسامبر است.

Image removed.

 

عصام عبدالله در جنوب لبنان کشته شد عصام عبدالله در جنوب لبنان کشته شد

اوایل این ماه، گروه‌های حقوق بشری گفتند که اسرائیل باید به دلیل احتمال ارتکاب جرایم جنگی در ارتباط به کشته شدن یک روزنامه‌نگار در لبنان در ماه اکتبر مورد تحقیق قرار گیرد.

عصام عبدالله، خبرنگار ۳۷ ساله رویترز، ظاهرا در درگیری در مرز اسرائیل و لبنان و بر اثر شلیک یک تانک کشته شد. در این درگیری شش نفر دیگر هم زخمی شدند.

عفو بین الملل و دیده بان حقوق بشر گفتند که احتمال دارد که خدمه تانک عمدا اینها را هدف قرار داده باشند.

اسرائیل هدف قرار دادن عمدی خبرنگاران را تکذیب کرده است.

سفیر اسرائیل در بریتانیا: اسرائیل راه حل مبتنی بر وجود دو کشور را نخواهد پذیرفت

Image removed.

 

زیپی هاتاولی، سفیر اسرائیل در بریتانیا در مصاحبه با شکبه خبری اسکای‌نیوز گفته است که کشورش پس از پایان جنگ غزه راه حل مبتنی بر دو کشور را نمی‌پذیرد.

او در پاسخ به سئوالی در مورد چشم‌انداز مساله فلسطین در آینده در پاسخ به سئوالی در مورد اینکه آیا فلسطینیان کشور مستقل خود را خواهند داشت گفته است: «قطعا نه».

راه حل مبتنی بر دو کشور شامل ایجاد یک فلسطین مستقل در کنار اسرائیل به منظور همزیستی مسالمت‌آمیز اعراب و یهودیان بوده است.

این سیاست از سوی ایالات متحده، متحد نزدیک اسرائیل، و دیگر کشورهای غربی حمایت می ‌شود.

خانم هاتاولی در پاسخ به این سوال که چگونه می‌توان بدون راه‌حل دو کشوری صلح در منطقه برقرار کرد، گفت: «جهانیان اکنون باید دریافته باشند که فلسطینی‌ها هرگز خواستار داشتن کشوری در کنار اسرائیل نیستند.»

در پی حمله حماس به اسرائیل، برخی مقامات اسرائیلی فلسطینیان را متهم کرده‌اند که هدف نهایی آنان نابودی اسرائیل و یهودیان است.

سازمان پزشکان بدون مرز از اتحادیه اروپا خواست جلوی خونریزی در غزه را بگیرد

سازمان پزشکان بدون مرز از رهبران اتحادیه اروپا خواسته است از خونریزی فاجعه‌بار بیشتر در غزه جلوگیری کنند.

درخواست این سازمان امداد که خدمات پزشکی،‌ درمانی ارائه می‌کند در آستانه دیدار رهبران اتحادیه اروپا در بروکسل صورت گرفته‌است.

سازمان پزشکان بدون مرز در حساب خود در شبکه اجتماعی ایکس (توئيتر سابق) نوشته است که از تک تک رهبران اتحادیه اروپا خواسته‌اند «هر چه در توان دارند برای حفظ جان و عزت فلسطینیانی که در غزه گرفتار شده‌اند انجام دهند.»

آنها از رهبران کشورهای اتحادیه اروپا خواسته‌اند که از موقعیت منحصر به فرد خود استفاده کنند و اسرائیل را متقاعد کنند که «بمباران بی‌حساب و کتاب غزه را متوقف کند و مردم را از این وحشت غیرقابل تصور در امان بدارند.»

اجلاس شورای اروپایی قرار است فردا با شرکت رهبران کشورهای این اتحادیه فردا و جمعه برگزار شود

معترضان حامی فلطسین آزادراهی را در لوس آنجلس مسدود کردند

معترضان حامی فلطسین آزادراهی را در لوس آنجلس را حدود یک ساعت مسدود کردند و خواستار آتش بس در غزه شدند.

معترضان ابتدا ایستاده و بعد به صورت نشسته زنجیره‌ای انسانی تشکیل دادند و مانع آمد و شد شدند.

به گفته پلیس بزرگراه‌های کالیفرنیا نزدیک به ۷۵ نفر در پی این تجمع بازداشت شده‌اند.

Image removed.

 

Image removed.

 

 

Image removed.

 

 

 

سازمان ملل:‌ امسال مرگ‌بارترین سال برای فلسطینیان در کرانه باختری بوده است

آژانس پناهندگان فلسطینی سازمان ملل متحد (UNRWA) می گوید سال جاری میلادی که کمتر از سه هفته به پایان آن مانده مرگبارترین سال برای فلسطینیان ساکن کرانه باختری رود اردن بوده است.

این آژانس سازمان ملل متحد گزارش کرده که تا امروز در سال ۲۰۲۳ دست کم ۲۷۱ نفر از جمله ۶۹ کودک در کرانه باختری توسط نیروهای اسرائیلی کشته شده‌اند که این آمار از زمانی که سازمان ملل متحد شروع به ثبت آمار کشته شدگان در کرانه باختری، بالاترین محسوب می‌شود.

حماس می‌گوید تصور آینده غزه بدون حضور حماس یک «توهم» است

Image removed.

 

اسماعیل هنیه، رهبر حماس، می‌گوید تصور هرگونه آینده‌ای برای غزه بدون حماس یک «توهم» است.

با این حال،‌به گزارش خبرگزاری رویترز اسماعیل هنیه گفته: «ما از هرگونه ایده و مشوقی که بتواند به خشونت اسرائیل پایان دهد و در را برای بازگشت آرامش و نظم به خانه‌های فلسطینیان در کرانه باختری و غزه بازگرداند استقبال می‌کنیم».

اظهارات جدید آقای هنیه که از او به عنوان رهبر اصلی حماس و نفر اول این گروه یاد می‌شود در حالی امروز مخابره شده که اسرائیل با وجود تصویب قطعنامه آتش بس در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، تاکید کرده که به جنگ خود با حماس در غزه ادامه خواهد داد.

اسرائیل پس از حمله خونین هفتم اکتبر حماس به خاک این کشور، عملیات نظامی گسترده‌ای با هدف «نابودی حماس» آغاز کرده است.

حماس از سوی آمریکا، بریتانیا و چند کشور دیگر به عنوان یک سازمان تروریستی شناخته شده است.

 

 

 رئیس کمیسیون اروپاشهرک‌نشینان افراطی را مسئول خشونت های خونین علیه غیرنظامیان فلسطینی در کرانه باختری دانست

Image removed.

 

اورزولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا: اورزولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا

در حالی که آمریکا و بریتانیا امروز از وضع تحریم‌های جدید علیه رهبران حماس خبر دادند، اورزولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا، همچنین خواستار تحریم اسرائیلی‌های «تندرو» ساکن شهرک‌های یهودی‌نشین شده است.

خانم فون در لاین شهرک‌نشینان افراطی را مسئول خشونت های خونین علیه غیرنظامیان فلسطینی در کرانه باختری دانسته است.

او امروز گفت که: «افزایش خشونت‌ها از سوی شهرک‌نشینان تندرو رنج و زخم فراونی به فلسطینیان وارد کرده است. این به چشم‌اندازها برای ایجاد یک صلح پایدار آسیب زده و می‌تواند منجر به ناآرامی و بی‌ثباتی بیشتر در منطقه شود».

سازمان ملل متحد و بسیاری از کشورها می‌گویند شهرک‌های یهودی‌نشین در کرانه باختری غیرقانونی و بر خلاف قوانین بین‌المللی احداث و گسترش یافته‌اند. موضعی که بسیاری از اسرائیلی‌ها، به ویژه ساکنان این شهرک‌ها، قویا مخالف آن هستند.

ادامه احداث و گسترش ساخت و سازها در این شهرک‌ها یکی از وعده‌های دولت بنیامین نتانیاهو بوده است و همین موضوع به یکی از اصلی‌ترین موارد اختلاف بر سر مذاکرات صلح میان فلسطینیان و اسرائیل بدل شده است.

وزارت خارجه آمریکا هم هفته پیش برای شهرک‌نشینان افراطی و خشونت‌گرا تحریم ویزا در نظر گرفت و اعلام کرد علاوه بر عدم صدور روادید برای آنها و اعضای خانواده‌شان، در صورت شناسایی، ویزاهای فعلی آنها را هم ابطال خواهد کرد.

  •  

بعد از قطعنامه سازمان ملل، پاپ درخواست آتش‌بس را تکرار کرد

Image removed.

 

پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان، درخواست خود را برای آتش‌بس «فوری» در غزه تجدید کرد.

اظهارات پاپ ساعاتی پس از آن بیان می‌شود که مجمع عمومی سازمان ملل متحد با اکثریت قاطع قطعنامه غیرالزام‌آوری را تصویب کرد که خواستار آتش‌‌بس است.

پاپ فرانسیس در جمع حضارش افزود: «باشد که این رنج بزرگ برای اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها پایان یابد.»

او همچنین خواستار آزادی فوری همه گروگان‌های اسرائیلی و ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه شد.

 

خان یونس اکنون شهر ارواح است

رشدی ابوالعوف، خبرنگار بی‌بی‌سی در استانبول

Image removed.

 

مرکز خان یونس در جنوب غزه به شهر ارواح تبدیل شده است.

تانک‌های اسرائیلی هنوز به این مناطق نرسیده‌اند.

ارتش اسرائیل این منطقه را زیر آتش شدیدی قرار داده است.

موسی مصری که یک مغازه سیگارفروشی در «جلال» خیابان اصلی این منطقه دارد به بی‌بی‌سی گفت:

«زمانی که سعی کردم به مغازه خود در بخش مرکزی شهر برسم به طور معجزه‌آسایی از مرگ فرار کردم. یک پهپاد کوادکوپتر به شدت به سمت من شلیک کرد. از طریق یک جاده فرعی فرار کردم. من نیروهای اسرائیلی را ندیدم، اما مرگ را همه جا احساس کردم.»

او اضافه کرد که بیشتر ساختمان‌های این منطقه خالی هستند، از جمله بازارهایی که تا همین اواخر مملو از مردم محلی و آوارگان شمال غزه بود.

موسی می‌گوید: «از زمان شروع عملیات زمینی از یک هفته پیش این منطقه کاملا خالی شده است.»

او می‌گوید: «اغلب مردم به شهر رفح و مناطق غربی خان یونس گریخته‌اند.»

 

مرگبارترین روز برای نیروهای اسرائیل از زمان حمله زمینی به غزه

Image removed.

 

تصویری از سربازان اسرائیلی در مرز غزهI تصویری از سربازان اسرائیلی در مرز غزه

اسرائیل تایید کرده است که ۱۰ سربازش دیروز سه‌شنبه در غزه، در مرگبارترین روز برای ارتش این کشور از زمان حمله زمینی، کشته شدند.

۹ نفر از آنها، از جمله یک فرمانده گردان و یک سرهنگ، در شجاعیه در شرق شهر غزه کشته شدند.

ارتش اسرائیل می‌گوید این سربازان در «کمین هماهنگ‌» شبه‌نظامیان فلسطینی کشته شدند.

در مجموع ۱۱۵ سرباز ارتش اسرائیل تاکنون در حمله زمینی به غزه کشته شده‌اند.

بنی گانتس، از اعضای کابینه جنگ اسرائیل و رئیس سابق ستاد ارتش، در حساب کاربری‌ خود در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) کشته شدن این افراد را «بهای سنگین، دردناک و دشوار» جنگ خوانده است.

به طور کلی اکثریت اسرائیلی‌ها جنگ را «موجه و ضروری» می‌دانند اما کشته‌شدن سربازان در این جامعه‌ پژواک گسترده‌ای دارد.

اکنون در رسانه‌های اجتماعی برخی از اسرائیلی‌ها این سوال را مطرح می‌کنند که آیا فشار آمریکا برای کاهش حملات هوایی می‌تواند عامل شدت گرفتن درگیری‌های زمینی و افزایش کشته‌شدن سربازان باشد.

بمباران هوایی سبب می‌شود نیروهای اسرائیلی از پشتیبانی بیشتری برخوردار باشند اما در عین حال شمار کشته‌شدگان غیرنظامی فلسطینی را افزایش می‌دهد.

مردم رفع به وضوح خسته و عصبانی هستند و به من می‌گویند که چرا

عدنان البرش، خبرنگار بی‌بی‌سی عربی

Image removed.

 

من از یک اردوگاه غیررسمی که به دست خانواده‌های آواره در منطقه العطار در غرب رفح ایجاد شده است بازدید کردم.

این اردوگاه عمدتا از خانواده‌هایی تشکیل شده است که نمی‌توانند در مدارس یا پناهگاه‌های سازمان ملل جایی پیدا کنند.

آنها در اینجا به وضوح خسته و عصبانی هستند.

همه از کمبود کمک و غذا و حتی حمام شکایت دارند. بیرون یک چادر، گروهی از مردان نشسته‌اند.

یکی از آنها روی یک تشک نازک و کهنه دراز کشیده است.

مرد دیگری می‌گوید که «او زخمی شده است، اما ما نمی‌توانیم برایش سرپناهی پیدا کنیم.» و با التماس می‌گوید: «ما به یک راه حل نیاز داریم. از ما محافظت کنید.»

وقتی در اطراف ده‌ها چادر قدم می‌زنیم، خانواده‌هایی را می‌‌بینیم که در حال پختن نان و سایر غذاها روی اجاق هیزمی هستند.

بچه‌ها با هر چیز که پیدا کنند بازی می‌کنند.

دو دختر را می‌بینم که بطری‌های پلاستیکی خالی را با ماسه پر می‌کنند. دو دختر دیگر روی شکم خود روی خاک دراز کشیده‌اند و سرشان را روی بالش‌های کهنه گذاشته‌اند.

من نمی‌توانم ناامیدی مردم را توصیف کنم.

 

مروری بر آخرین تحولات

  • ارتش اسرائیل می‌گوید بیش از ۲۵۰ حمله در ۲۴ ساعت گذشته در غزه انجام داده است.
  • ارتش اسرائیل همچنین از کشته شدن ۱۰ نفر از نیروهایش از جمله یک سرهنگ در ۲۴ ساعت گذشته خبر داده است. شمار سربازان ارتش اسرائیل که در غزه کشته شده‌اند به ۱۱۵ نفر رسیده است.
  • مقام‌های درمانی حماس در غزه می‌گویند دستکم ۵۰ نفر در آخرین موج حملات اسرائیل کشته شده‌اند. شمار کشته‌شدگان از ابتدای جنگ را هم بیش از ۱۸۴۰۰ نفر اعلام کرده‌اند.
  • جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، در یکی از تندترین‌ها انتفادها از اسرائیل گفته است که ادامه بمباران «بی‌تمایز» غزه باعث از دست رفتن حمایت بین‌المللی شده است. مجمع عمومی سازمان ملل دیشب با اکثریت قاطع قطعنامه غیرالزام‌آور آتش‌بس فوری را تصویب کرد.
 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید