رفتن به محتوای اصلی

بلینکن:‌ اگر ایران در درگیری‌های غزه مداخله کند، ساکت نخواهیم ماند

بلینکن:‌ اگر ایران در درگیری‌های غزه مداخله کند، ساکت نخواهیم ماند

هجدهمین روز جنگ اسرائیل و نیروهای حماس در حالی پایان یافت که صبح سه‌شنبه به وقت‌ نیویورک، شورای امنیت سازمان ملل متحده تشکیل جلسه داد تا درباره ارائه راهکاری دیپلماتیک و مسالمت‌آمیز برای پایان دادن به درگیری‌های مرگبار کنونی گفت‌‌وگو کند.

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا هشدار داد، اگر جمهوری اسلامی ایران در درگیری‌های غزه مداخله کند، آمریکا ساکت نخواهد نشست. نماینده بریتانیا هم در نشست شورای امنیت سازمان ملل تاکید کرد حماس یک سازمان تروریستی است و بریتانیا در کنار اسرائیل در مبارزه با این سازمان تروریستی ایستاده است.

 بلینکن هشدار داد، اگر جمهوری اسلامی ایران در درگیری‌های غزه مداخله کند، آمریکا ساکت نخواهد نشست.

بلینکن گفت اگر جمهوری اسلامی یا نیروهای نیابتی‌اش در هر جایی به پرسنل ما حمله کنند، اشتباه نکنید، ما از مردم خود دفاع خواهیم کرد. ما به سرعت و قاطعانه از امنیت خود دفاع خواهیم کرد.

او خطاب به اعضای شورای امنیت گفت که اگر شما هم مانند آمریکا می‌خواهید از گسترش این درگیری جلوگیری کنید به ایران و نیروهای نیابتی‌اش در ملاء عام و خصوصی و به هر وسیله‌ای بگویید جبهه دیگری علیه اسرائیل باز نکنند و به شرکای اسرائیل حمله نکنند.

شاهزاده فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان سعودی، نیز گفت شورای امنیت قادر به تصمیم‌گیری برای توقف جنگ در غزه نیست و یک فاجعه قریب‌الوقوع در غزه، عواقب ناگواری برای کل منطقه خواهد داشت. به‌گفته وزیر خارجه عربستان، ریشه‌های درگیری میان اسرائیل و فلسطینی‌ها نباید نادیده گرفته شود و صلح پایدار از طریق پیشبرد راه‌حل تشکیل دو کشور به‌دست می‌آید.

نماینده بریتانیا نیز در نشست شورای امنیت سازمان ملل تاکید کرد که حماس یک سازمان تروریستی است و بریتانیا در کنار اسرائیل در مبارزه با این سازمان تروریستی ایستاده است.

در این میان، جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا، در تماس تلفنی با شاهزاده محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی، به تعهدات امنیتی ایالات متحده در برابر متحدانش تاکید کرد و گفت آمریکا به‌طور کامل خود را متعهد می‌داند که از امنیت شرکای خود در برابر تمامی «تهدیدات تروریستی»، چه از جانب عوامل دولتی و چه غیردولتی دفاع کند.

در گفت‌وگوی شامگاه سه‌شنبه جو بایدن و شاهزاده محمد بن سلمان، همچنین بر ضرورت پیشبرد تلاش‌ها برای آزاد شدن گروگان‌های حماس تاکید شده است.

گزارش‌ها حاکی از آن است که کاخ سفید همچنان برای به تعویق انداختن عملیات زمینی ارتش اسرائیل در غزه تلاش می‌کند. از سوی دیگر حمله‌ها به پایگاه‌های نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه ادامه دارد. خبرگزاری رویترز شامگاه سه‌شنبه به‌نقل از دو منبع امنیتی آگاه نوشت پایگاه هوایی عین‌‌الاسد عراق، بار دیگر هدف حملات راکتی قرار گرفته است. بر اساس این گزارش، دو راکت به محوطه داخلی پایگاه اصابت کرد.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

برگرفته از:
ایندیپندنت ‌فارسی

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید