رفتن به محتوای اصلی

آیا «بخشی از هارد و کیس‌ها» مجاهدین خلق در آلبانی به ایران منتقل شده است؟

آیا «بخشی از هارد و کیس‌ها» مجاهدین خلق در آلبانی به ایران منتقل شده است؟

سپهر خلجی، رئیس شورای اطلاع‌رسانی رژیم اسلامی ایران، در توییتی بدون نام بردن از سازمان مجاهدین نوشته است «بخشی از هارد و کیس‌ها رسید، مشغول بازیابی اطلاعات» هستیم. به نظر می‌رسد اشاره آقای خلجی به وقایع اخیر در آلبانی و یورش به اعضای سازمان مجاهدین خلق است.

روز ۲۹ خرداد صدها پلیس آلبانی با یورش به «کمپ اشرف ۳» محل استقرار بیش از ۲۵۰۰ عضو سازمان مجاهدین خلق، شماری از وسایل الکترونیک و لپ‌تاپ‌های سازمان مجاهدین را ضبط کردند.

وزارت کشور آلبانی در آن زمان اعلام کرد پلیس این کشور با حکم دادگاه ویژه مبارزه با فساد و جرایم سازمان‌یافته وارد کمپ سازمان مجاهدین شد.

اکنون آقای خلجی در توییتی که نورنیوز، فارس و شمار دیگری از رسانه‌های نزدیک به حکومت آن را بازتاب دادند، نوشت که «بخشی از هارد و کیس‌ها رسید، مشغول بازیابی اطلاعات، شناسایی رابطان و هسته های تخریب و نقاط کور هستند. نتایج تا الان امیدوار کننده است.»

آلبانی و سازمان مجاهدین هنوز واکنشی به این خبر نشان ندادند.

بی‌بی‌سی نمی‌تواند مستقلا ادعای حکومت ایران را تایید کند.

روز گذشته وزارت اطلاعات ایران در بیانیه‌ای در خصوص وقایع اتفاق افتاده در آلبانی از اقدام دولت این کشور تقدیر کرد.

وزارت اطلاعات در بیانیه خود نوشته بود «وزارت اطلاعات در مراودات اطلاعاتی - امنیتی با سرویس‌های اطلاعاتی اروپایی» بارها «تذکرهای متعدد نسبت به فعالیت‌های تروریستی» سازمان مجاهدین از خاک کشورهای مختلف غربی و به‌ویژه از پایگاه مرکزی آلبانی داده بود.

شورای ملی مقاومت در روز عملیات پلیس آلبانی در بیانیه‌ای در همین خصوص نوشته‌اند که «بدرخواست فاشیسم دینی حاکم بر ایران، صبح امروز ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ حدود ۱۰۰۰ پلیس آلبانی در یک اقدام جنایتکارانه و سرکوبگرانه به اشرف حمله کردند. بسیاری از درها و کمدها و وسایل را شکستند و با گاز اشک‌آور و گاز فلفل به ساکنان حمله کردند. بسیاری از کامپیوترها را شکسته یا با خود برده‌اند.»

استقرار اعضای سازمان مجاهدین در آلبانی روابط ایران و آلبانی را به‌شدت تحت تاثیر قرار داد و مقام‌های آلبانی پیش از این هم دیپلمات‌های ایران و همین طور ماموران امنیتی و اطلاعاتی جمهوری اسلامی را به جاسوسی و تلاش برای خرابکاری در این کشور متهم کرده بودند.‌

در سپتامبر ۲۰۲۲ دولت آلبانی به دنبال یک حمله سایبری روابط خود را با ایران قطع کرد.

دو روز پیش ادی راما نخست‌وزیر آلبانی گفته بود «مجاهدین خلق اگر می‌خواهد با ایران مبارزه کند باید خاک این کشور را ترک کند.»

گروه هکری «قیام تا سرنگونی» که گفته می‌شود به سازمان مجاهدین خلق وابسته است، اردیبهشت امسال اعلام کرد امروز سایت و سرورهای وزارت خارجه جمهوری اسلامی را هک کرده و تعدادی از اسناد به دست آمده را نیز منتشر کرد. در آن روز وزارت خارجه ایران گفت تنها سایت اطلاع رسانی این وزارت‌خانه هدف «حمله هکری قرار گرفته است.»

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

برگرفته از:
بی بی سی

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید