رفتن به محتوای اصلی

 توهین تازه آقای زید آبادی
28.10.2022 - 16:14

با پوزش از طولانی شدن مطلب 

 توهین تازه آقای زید آبادی
 شما را به خدا گوش کنید! / احمد زیدآبادی   
پیش از چهل وسه روزاز فاجعه قتل مهسا امینی می گذرد.چهل سه روزی که ایران سرنوشت ساز ترین روز های تاریخی خود را می گذراند. روزهائی که جوانان این سرزمین در میان آتش وخون زندگی وتاریخ آینده خود رادر نبردی بی امان رقم می زنند.
هر گشته شدن ،هرقهرمانی، برغرور ملت میافزاید.امید به فردائی روشن را در دل مردم افزایش می دهد. این ها نسل واقع گرائی هستند که بر خلاف نسل قبلی خود که هنوز چشم از آسمان بر نگرفته وامید از اصلاح طلبان نبریده بودند.اعتقادی نه بر آسمان دارند ونه توهمی نسبت به اصلاح طلبان.
 از رادیکالش که آقای موسوی باشد. تا لباس عارفی پوشیده اش آقای زید آبادی .
  در میان جنگی که روح شجاعت ،فداکاری،پایداری،آگاهی به تداوم مبارزه تا پیروزی بر جنگجویان جوان حاکم است و خوب می دانند که هر گونه تزلزل در ادامه راهشان چه شکست بزرگی را بهمراه دارد!می دانند که اگر به اندازه یک سرسوزن به فکرتغیردر رفتارحکومت بیفتند! بر آنان آن رود که "بلا نسبت  بر"حمار" گازور کلیله و دمنه" رفت.
آن رود که بر شور وامید میلیون ها جوان پرشور روزهای انتخابات سال هشتاد وهشت رفت.
 رشته های حفظ نظام،باورمرید  مرادی به خمینی وراه او! که با ترس فروپاشی نظام در هم آمیخت.تا در میان رود خروشان آن روزها جلوداران وسط رودخانه زانو زدند ومیلیون ها جوان را زیرعنوان جلوگیری از یک خون ریزی بزرگ به امان خدا سپردند.
فاجعه ،سرخوردگی،ِیاس وناامیدی حاصل از این افت ناگهانی بتمامی نسل جوان آنروز را از پای در انداخت.بی آن که این عقب نشینی کوچکترین گشایشی در کار مردم و جامعه ایجاد کند!
حکومت تسمه بر گلوی مردم فشرده تر کرد .بخشی از اصلاح طلبان نیز از خشم کینه توز مستبدی بنام خامنه ای بر کنار نماندند.
 این چبری از گناه اصلاح طلبان! کم نمی کند."من نمی گویم اشتباه !!
بلکه ترس از بالا گرفتن مبارزه !
رادیکال شدن آن !خارج شدن انفلاب از خط امامی که اعتفاد داشتند"حفظ نظام ازاوجب واجبات" است!
عدم اعتفاد به تمام نیروهائی که در جمع خودی ها نبودند!اما حضوری قاطع در آن خیرش همگانی داشتند!
نهایت این تفکرباعث  تزلزل آن ها شد.موجب این که جنبش عظیم "سبز" خوابید.لطمات ، زیانهای حاصل از آمدن احمدی نژاد.ویرانی های ناشی از حکومت مشتی ابله کم بضاعت که هرگز غم ملت وکشور نداشتند!کشور را یه حال وروز  امروز رساند.
 فاجعه بار است .اگر سرکوب .کشتارهای اعتراضات دی ماه نودشش وآبان نود هشت را هم در نظر بگیریم. هزینه ای بمراتب بیشتر آزآن بملت تحمیل کرد.بیشتراز آنچه که ادامه جنبش سبز می توانست تحمیل کند. 
تنها دستاورد آن این بود .که نسل شکست خورده فهمید که هیچگونه امکان تغیر واصلاحی در این رژیم وجود ندارد!هر میزان عقب نشینی درمقابل استبداد باعث جری ترشدن آن می شود.
فهمید که اصلاح طلبان  که صحیح تر آنست بگویم "عافیت طلبان"بهیچوجه نیروئی قابل اتکا برای گذر از این راه سخت منجر به آزادی وبرپائی دولت سکولار نیستند.
گروه خونشان حکومتی است .مگر این که بصراحت اعلام برائت ازجمهوری اسلامی کرده باشند.
دم فرو کشیدن وسکوت آنها درچنین روز ها معنائی جز رضا ندارد. 
بهترینشان "چریک پیر" نبوی است که صریح وروشن اعلام می کند"مآ نمی‌توانیم با معترضان کف خیابان که شعارهای براندازانه می‌دهند، همسو شویم. بحث محافظه‌کاری نیست؛ ما شعارهای آنان را قبول نداریم. ما می‌خواهیم در چارچوب نظام، نظام را اصلاح کنیم. نمی‌خواهیم دینامیت زیر ساختمان نظام بگذاریم، بلکه می‌خواهیم همین بنا را اصلاح و ایراداتش را برطرف کنیم که البته می‌دانیم کار بسیار مشکل و پرهزینه‌ای است."   پایگاه خبری تحلیلی انتخاب 20 ابان 1401  
اما اصل مطلب ! ازنظر من بر خورد بهزاد نبوی بمراتب شجاعانه تر و مشخص تر است.جبهه ایشان مشخص وتکلیف مبارزان معلوم.
اما بر خورد آقای زید آبادی ملبس شده بلباس گاندی! برعکس ظاهرفریبنده بشدت مخرب و ضربه زننده به صف مبارزه است.  شک افکن در دل نه جوانان بلکه پشت جبهه  بین میان سال و پیر مردان دهه پنجاهی است که نقش مهم پشت جبهه دارند ویاری رسان جوانان هستند. 
هرگونه شک در دل این بخش از جامعه که نقش پدر ،مادر را با تمام هراس ها ودرجه معینی از محافظه کاری باز می کنند .می تواند تاثیر روانی سختی روی مبارزان میدان داشته باشد. به بحث ،جدال های نالازم یک نسل گرم از مبارزه در میدان با نسل شک افتاده بر دل  در خانه منجر شود. 
امری که تلاش وسیع مارا جهت خنثی کردن این التماس دعای تازه آقای زیذ آبادی طلب می کند. "من ناصح امین و دلسوزی برای شما هستم. بی‌هیچ کینه و غرض شخصی شما را خطاب قرار می‌دهم. از همین لحظه شروع کنید و با آزاد کرد بازداشتی‌های بیگناه، نوری در افق این تونل به مردم نشان دهید. مطمئن باشید اکثریت قاطع مردم اگر در انتهای این تونل نوری واقعی ببینند آن را نادیده نخواهند گرفت. قبلاً صدها بار گفتم که عجله کنید، فرصت را از دست ندهید، وقت تنگ است. گوش نکردید." زید آبادی  "سایت ایران امروز2710 2022 شما را بخدا گوش کنید"
 وقتی این آخرین بیانیه گرم گرم ایشان راکه زبانشان مو در می آورد تسلیتی برای خانواده امینی یا شیر زنی چون مادر نیکا شاه کرمی بدهند. خواندم اولین چیزی که سخت نگرانم کردنگران از این که چنین پیشنهادی برای رژیم که در حال حاضر برای بقای خود به بیشتر از این ها حاضر است چه معنا دارد؟ 
دروغ چرا! فکر کردم دست سنگین وخرد کننده اطاق فکر امنیتی رژیم ایشان را که بسیار بهتر تراز هرکس اوضاع را درک می کند ومی داند در وسط میدانی چنین حساس طرح این مسئله چه میزان ضربه زننده است!وادار بدادن این در خواست نامه کرده است!
 امامن بهیچ وجه حق ندارم در مورد کسی که آن همه زندان کشیده چنین قضاوت کنم! .ما چه می دانیم چه بر سر ایشان گدشته است.لذا تبری جسته وبدنبال دلیل دیگر گشتم
لذا به نتیجه رسیدم که ایشان  یا چنان در دنیای "روحی" گاندی وار خود. یا وحی پیامبرانه غرق گردیده اند!که امر بر ایشان مشتبهه شده .عصا بر دارند حمله بر بت های نشسته بر اریکه قدرت برند.
دیدم متاسفانه این هم نیست چرا که آماجشان حکومتیان نیستند! به هشداری از آن ها رد شده! روی سخن عمدتا! کوتاه آمدن مبارزان میدان است. هراس افکندن در دل پدران ومادران .
آنچه هسته اصلی این هشدار را تشکیل میدهد .ترس ونفرتی هست که در تمام درمدتی که من ایشان دنیال کرده ام!از اپوزیسیون خارج ازکشور،از کسانی دارند! که در معیارهای ذهنی ایشان نمی گنجند. 
"بازی کنان زمین کثیف در زمین امریکا"
کسانی که اگر حکومت بدست گیرند!کسانی جز ماران وموران نیستند.که کنام شیران وپلنگان که لابد همین جمهوری اسلامیست را ویران خواهند کرد! "شما را به خدا الان گوش کنید. از بد روزگار اکنون سرنوشت این کشور به تصمیم شماست. با تصمیم درست قادرید آن را نجات دهید و با ادامۀ بی‌تصمیمی و یا تصمیم نادرست می‌توانید آن را کنام موران و ماران کنید چرا که دیگر اثری از پلنگان و شیران هم نمانده که در یک ایران ویران لانه کنند!"   همان جا 
توهینی بالاتر از این میتوان به نسل زیبائی که با شعار "زن،زندگی،آزادی"بمیدان آمده وقلب میلیون ها ایرانی مهاجر تحصیلکرده وارزشمند رابا خود همراه ساخته است ! می توان کرد؟  ابوالفصل محققی

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.