رفتن به محتوای اصلی

فیلم لحظه رانش زمین و نجات قربانیان از زیر گل و لای در امامزاده داوود تهران
28.07.2022 - 07:56
 لحظه رانش زمین و نجات قربانیان از زیر گل و لای در امامزاده داوود تهران

 

وقوع سیل در امامزاده داوود تهران ۲ کشته و ۲ مفقودی در پی داشته است. این حادثه در ساعات اولیه روز پنج‌شنبه ۶ مردادماه ۱۴۰۱ بوقوع پیوست. به گفته شاهدان صحنه رانش زمین و سیلاب در منطقه امامزاده داوود تهران در ساعت ۱.۳۰ دقیقه صبح روی داد. در اثر این سیل حجم زیادی از گل و لای را به این منطقه و روستاهای اطراف آورده است.

به گفته مقامات استانی رانش زمین درپی بارندگی روز پنجشنبه در منطقه امامزاده داوود تهران ۷ نفر مصدوم برجای گذاشته است. رئیس اورژانس کشور در رابطه با سیل در امامزاده داوود تهران می‌گوید:

«ساعت ۱:۳۰ دقیقه بامداد امروز وقوع سیلی در منطقه امامزاده داوود تهران رخ داد که حجم زیادی از گل و لای را در این منطقه و روستاهای اطرف ایجاد کرد…گزارش‌های ما از صحنه از مصدومیت هفت نفر خبر می‌دهد که خوشبختانه حال همه آنها خوب است… در حال حاضر وضعیت آرام و عادی است و همچنین زائرانی که در بالا بودند توسط تیم‌های امدادی اورژانس و عوامل انتظامی در حال انتقال به پایین دست هستند.

سیلاب‌های مهیب در تهران و سایر نقاط کشور

به گفته مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان تهران سیلاب در این منطقه تاکنون ۲ فوتی و ۸ مصدوم بهمراه داشته است. جستجو برای مفقودان احتمالی ادامه دارد.

این سیل بعد از بارش شدید باران در استان‌تهران رخ داد. مردم تهران به خصوص در مناطق غربی و جنوبی استان شاهد آب‌گرفتگی و وجود گل و لای به ویژه در منطقه کن و امامزاده داوود بودند.

مردم بیشتر نقاط کشور بخصوص در استان‌های جنوبی در یک هفته گذشته شاهد سیلاب‌های شدید بودند. بسیاری از شهرها و روستاها در استان‌های سیستان‌ و بلوچستان، فارس، کرمان در این روزها شاهد سیلاب‌های مهیبی بودند. به گفته کارشناسان این میزان بارندگی در تابستان طی ۵۰ سال گذشته بی‌نظیر بوده است.

حذف پوشش گیاهی و جاری شدن سیل

حذف انبوه جنگل‌ها و گیاهان، باعث کاهش مقدار آب نفوذی در زمین و سخت شدن لایه بیرونی خاک می‌شود. به همین دلیل با افزایش آب سطحی در پی هر بارندگی، حجم زیاد آب از یک طرف بر بزرگی طغیان رودها افزوده و از طرفی با افزایش فرسایش، رسوباتی به وجود آورده که با برجای گذاشتن آنها ظرفیت بستر اصلی رود کاهش خواهد یافت. در چنین شرایطی است که مردم ما در برابر این حوادث طبیعی در همه فصل‌های سال بی‌پناه باقی می‌مانند.

مقامات حکومتی، افزایش فقر، ویرانی، نابودی زیرساخت‌ها، گسترش کرونا و شیوع وبا و… را فرصتی برای بقاء حکومت خود می‌دانند. به همین دلیل از هر وضعیتی که مردم را از ادامه اعتراضات دور نگه دارد، استقبال می‌کند. البته باید به سران این حکومت گفت: «آنکه باد می‌کارد طوفان درو خواهد کرد». طوفان اعتراضات مردم وزیدن گرفته و دودمان این حکومت را به باد خواهد داد.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ایران کارگر
برگرفته از:
سایت ایران کارگر

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.