رفتن به محتوای اصلی

زنان عشایر تسلیم پوشش اجباری حکومتی نمی‌شوند
26.07.2022 - 21:09

جمهوری اسلامی از روزی که به قدرت رسید تمام تلاشش را کرده تا هویت ایرانی را از مردم کشور بگیرد. حالا به بهانه حجاب به سراغ زنان عشایر رفتند. لباس زنان عشایر، فقط یک لباس ساده نیست، بخشی از تاریخ ایران است.

بشنوید اعتراض شجاعانه زن عشایری را که می‌گوید: این لباس هویت ماست و نباید مورد توهین قرار بگیرد، اگر همچین چیزی پیشرفت کند و کسی به گوش نگیرد و امنیت زن عشایر به خطر بیافتد، که خودش از قبل از انقلاب امنیت کشور را بر عهده داشته، دیگر فاتحه عشایر را باید خواند. » همین طور که این زن شجاع عشایری می‌گوید، تا بوده ، همه زنان عشایر پوشش‌شان همین لباس ریبا بوده و در کوچ و بیابان با همین پوشش بودند . حجاب برای جمهوری اسلامی بهانه‌ای است تا بر زنان ایران تسلط پیدا کند که در این طرح شکست خورده است. زنان ایران از هر قومی برای حق انتخاب پوشش‌شان ، بک صدا کنار هم ایستاده‌اند.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

انتشار از:

ایران گلوبال

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

دیدگاه‌ها

نظرات رسیده

  • Hossein Darestani

    این مرگ فروشان واپسگرا با پررنگ کردن گفتمان حجاب وسرکوب میکوشند کارنامه ننگین وویرانگر اقتصادی وسیاسی خویش را بسایه ببرند ولی نمی دانند که هر دستاویزی سیاسی از سوی کارگزاران مرگ فروش دست وپا زدن در گرداب سرنگونیست که برانگیزاندن خشم پرشمار مردم است که شمشیر خشم مردمی دودمان اینها را برباد میدهد وکار برای ناهمباوران با فرمان مرگ وتیرباران سخت تر میشود چون توده خشمگین بیزار از اینان را نمیشود خیلی آسان آرام کرد و همان چند روز خشم مردم کشتارکده های فراوان وخونین اسلام گرایان را دامن میزند ومی هستاید.

چ., 27.07.2022 - 00:50 پیوند ثابت
نظرات رسیده

Mahshid Zamani

 

۱-مسیله حجاب اجباری شاید برای مردان به تازگی پر رنگ‌ شده باشد اما برای ما که چهل سال است داریم مبارزه میکنیم همیشه پررنگ بوده.

۲-اقتصاد از تبعیضی که علیه نیمی از جامعه روا داشته میشود به تظر شما موضوع پررنگتری است؟ حقوق اولیه انسانی از ما دریغ میشود و شما رفع حجاب اجباری را عاری از ارزش برای پر رنگ شدن میدانید ؟

۳-آیا جایی مردان دارند مبارزه از میکنند که مبارزه ما برای برابری جلوی آن را کرفته یا در سایه برده است ان‌مبارزه را؟

۴جنبش نه به حجاب اجباری جنبشی است علیه تبعیض جنسیتی. هر که با این‌جنبش مشکل دارد تنها یک‌معنا دارد و‌ان‌اینکه آن فرد طرفدار تبعیض جنسیتی است. با احترام،

چ., 27.07.2022 - 00:50 پیوند ثابت

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.