رفتن به محتوای اصلی

کدام راهبرد سیاسی هم در مورد مجاهدین و هم درمورد رضا پهلوی بسود جنبش برای تغییر میباشد.
23.07.2022 - 14:13

کدام راهبرد سیاسی هم در مورد سازمان مجاهدین خلق و هم در مورد رضا پهلوی مناسب وبسود جنبش برای تغییر بنیادین میباشد. پرسش این هست سیاست ما چگونه باید تنظییم شود تا عملا درکنار و همسو با نظام اسلامی قرار نگیریم؟ سیاست " اتحاد و انتقاد" ما ( منظور حزب توده و سازمان اکثریت) نتیجه اش هم کشتار ما و قتل عام سایر مخالفین به اشکال مختلف از کشتار خیابانی تا تا اعدام و تا ترور های دگر اندیشان نظیر قتل های زنجیره ای.

جمهوری اسلامی رحم به صغیرو کبیر نکرده و نمیکند همه گروهای سیاسی را بدون استثناء دشمن میداندوتار و مار میکند حتا مدافعان نظام دگر اندیش را مخالفان دگر اندیش که جای خود دارند.

با توجه چنین وضعیتی مناسبات اپوزیسیون رنگا رنگ حکومت اسلامی چگونه باید تنظیم شود تا بسود نظام حاکم منتهی نشود؟

از نگاه من مبارزه ودشمنی علیه اصلاحات و نیروی اصلاحات همان اندازه زیان آور است که دشمنی با براندازان خسارت بار است.

روشن است اصول و پرنسیب های ما در مبارزه علیه عملیات ترور یستی از هر طرف و اقدامات نظامی " پیش گیرانه" و یا" تدافعی" که منجر به جنگ داخلی و تهدیدامنیت کشور خواهد شد قابل معامله و گذشت نیست باید بعنوان اصول دائمی پذیرفته و اجرا شود.

هردو گروه نامبرده( مجاهدین و رضا پهلوی) آشکار( مجاهدین خلق) و یا پنهان ( مدافعان رضا پهلوی) میگویند بدون کمک و حمایت کشور های خارجی غیر ممکن است تنها به اتکاء به قدرت مردم این حکومت را سرنگون کرد ویا به اصطلاع " گذار مسالمت" بسرانجام برسد

. مسئله حمایت و کمک خارجی هنوز دقیقا از طرف موافقان و مخالفان روشن نشده است . بعنوان مثال کمک کشورها ونهاد های حقوق بشری علیه نقض حقوق زنان ؛ شکنجه و اعدام مخالفین و.ضرورت یک انتخابات آزاد.. نوعی دخالت خارجی میباشد وهمه مخالفین نظام قبول دارند در جهان امروز دموکراسی و رعایت حقوق بشر به امری جهانی تبدیل شده است اگر چه عملا این حمایت بدون تبعیض رعایت نشده و نمیشود.

با این حال حمایت نظامی مورد نظر نیست مگر در شرایط جنگ داخلی و یا حمله خارجی بعنوان مثال کاری که مجاهدین خلق و شاپور بختیار در اتحاد با صدام انجام دادند هم فریب خوردند وشکست سختی .

نتیجه:

بنظر من نیروهای مخالف مجاهدین خلق و رضا پهلوی نباید در عمل متحد حکومت اسلامی وارد دشمنی با این دوگروه شوند بنظر من سیاست ما ضمن رد اتحاد و همکاری با این دو طیف رقابت و مبارزه سیاسی علیه آنچه که بنظر ما انحرافی و غیر قابل میباشد تنظیم شود.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ایران گلوبال
برگرفته از:
ایرانگلوبال

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

دیدگاه‌ها

نظرات رسیده

خود شاهزاده رضا پهلوی خواهان یک حکومت لاییک سکولار پارلمانی مشروطه هستند چه جمهوری چه پادشاهی و صدها بار این رو تکرار کردند حساب ایشان را باید از هواداران تندرو ایشان جدا کرد

مقایسه شاهزاده و مجاهدین از اساس کار اشتباه و غلطی است

ش., 23.07.2022 - 14:16 پیوند ثابت

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.