رفتن به محتوای اصلی

دختر شیرازی از تهدید و ارعاب برای ناشناس ماندن پرده برداشت

دختر شیرازی از تهدید و ارعاب برای ناشناس ماندن پرده برداشت

دختری که در شیراز مورد «آزار جنسی» و خشونت شدید ماموران ضد شورش قرار گرفته بود از تهدید و ارعاب برای ناشناس ماندن پرده برداشت

گروه دادبان،‌ که به فعالان حقوق بشر مشاوره و کمک حقوقی می‌دهد هویت دختر معترضی را که در تصاویر منتشر شده از دوم مهرماه امسال در شیراز ماموران ضد شورش او را کتک میزنند و سرش را به جدول خیابان می‌کوبند را فاش کرده است.

تصاویر این دختر جوان که گروهی از ماموران او را دوره کرده بودند و حتی در لحظاتی به نظر میرسد که او را مورد آزار جنسی هم قرار دادند و در نهایت یکی از ماموران را چنان به شدت پرت میکند که سرش و گردنش محکم به جدول خیابان می‌خورد.

این تصاویر در اوج اعتراضات منتشر شد و بسیاری در شبکه‌های اجتماعی نسبت به سرنوشت این دختر ابراز نگرانی کرده بودند.

حالا پس از ماه‌ها،‌ گروه دیدبان می‌گوید که این دختر زهرا حقیقیان نام دارد. او و خواهرش در تظاهرات بودند و پس از بازداشت خواهرش او با ماموران درگیر شده است.

او درباره آن روز گفت: «: «مهره گردنم آسیب دید و تا ۱ ماه نتوانستم سر کار بروم، مداوم به محل کارم می‌رفتند و درباره من سوال می‌پرسیدند و من تمام مدت تحت فشار شدید و استرس بودم که باعث روان تنی شد و دردهای شدیدی رو تحمل می‌کردم؛ در آن زمان، تنها شانسی که آوردم این بود که توی کوله پشتی برای شناسایی نشدن چند عدد لباس اضافه داشتم که جلوی ضربه رو تا حد زیادی به سرم گرفت.»

او با اشاره به تهدیدها و تماس با پدرش می‌گوید که به آنها گفتند که حق ندارند حرفی بزنند که مشخص شود دختر توی این فیلم او بوده است.

خانم حقیقیان به سایت دادبان گفت: «من می‌خواستم از ماموری که چنین خشونتی به من وارد کرده و تعرض جنسی هم انجام داده است، شکایت کنم ولی بهم اجازه ندادند، حتی مدارک پزشکی را به من ندادند، من را متهم کردند به ارتباط با شبکه های خارجی درحالی که من با هیچ‌کس در ارتباط نبودم.»

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید