رفتن به محتوای اصلی

نشست امنیتی مونیخ و سخنرانی مخالفان جمهوری اسلامی

نشست امنیتی مونیخ و سخنرانی مخالفان جمهوری اسلامی

به گزارش خبرنگار بی‌بی‌سی فارسی از محل برگزاری کنفرانس مونیخ، همزمان با برگزاری این نشست گروه‌هایی از مخالفان جمهوری اسلامی ایران از جمله سازمان مجاهدین خلق و طرفداران حکومت پادشاهی از شهرهای مختلف آلمان در مقابل محل این نشست تجمع کردند.

مخالفان جمهوری اسلامی درحمایت از جنبش اعتراضی ایران و علیه مقام‌های حکومت شعار سر دادند و خواهان قطع روابط دیپلماتیک کشورهای غربی با ایران و بسته شدن سفارت ایران در این کشورها شدند.

قرار است فردا در کنفرانس امنیتی مونیخ، سه نفر از مخالفان حکومت یعنی رضا پهلوی، مسیح علینژاد و نازنین بنیادی در کنار یاب مندزآ رئیس کمیته روابط خارجی سنای امریکا در نشستی با عنوان «انقلاب، زن، زندگی، آزادی» سخنرانی کنند.

امروز مسیح علینژاد یک لایو اینستاگرامی در کنار امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه منتشر کرد و خبر داد که رئیس جمهور فرانسه از نشست هشت چهره مخالفان جمهوری اسلامی درجورج‌تاون واشنگتن استقبال کرده است.

بر این مبنا در این دیدار آقای مکرون به خانم علینژاد گفته «فرانسه آمادگی کامل دارد با اعضای اپوزوسیون متحدی که شکل گرفته در کاخ الیزه دیدار کند.»

زلنسکی خواستار تسریع در دریافت کمک تسلیحاتی شد

تهاجم روسیه به اوکراین، امنیت انرژی در جهان و امنیت نظامی از مهمترین محورهای کنفرانس امسال مونیخ است.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین، در سخنرانی در کنفرانس امنیتی مونیخ از رهبران جهان خواسته است تا در شرایطی که کشورش با تهاجم روسیه مبارزه می‌کند، به تامین نیاز تسلیحاتی کشورش سرعت بخشند.

وی گفت هرگونه تاخیر در این زمینه اشتباه بزرگی خواهد بود و افزود برای جهان آزاد هیچ گزینه دیگری برای پیروزی اوکراین وجود ندارد.

آقای زلنسکی نبرد اوکراین را «جنگ داوود علیه جالوت» توصیف کرد و گفت نباید اجازه داد آزادی به خطر بیفتد.

اوکراین حمله روسیه به این کشور را تهاجم به دموکراسی و آزادی توصیف کرده و حمایت جهانی برای جنگ علیه روسیه را برای دفاع از آزادی ضروری دانسته است.

امسال برای اولین بار روسیه به پنجاه و نهمین دوره کنفرانس امنیتی مونیخ دعوت نشده است.

پیش از سخنرانی آقای زلنسکی، ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو در سخنان خود گفت که این سازمان از نزدیک گسترش روابط بین روسیه و چین را دنبال می‌کند.

چین گفته است که یکی از دیپلمات‌های ارشد خود را به نشست مونیخ می‌فرستد.

گمانه‌زنی‌هایی وجود دارد در این مورد که او ممکن است از حضور در این نشست برای دیدار با وزیر امور خارجه آمریکا و تلاش برای کاهش تنش‌ بین دو کشور استفاده کند.

Image removed.

 

کنفرانس امنیتی مونیخ امروز در مونیخ آلمان با سخنرانی کریستوف هوسگن رئیس کنفرانس آغاز به کار کرد

گزینه‌های روی میز اسرئیل علیه ایران

یوآو گالانت، وزیر دفاع اسرائیل به خبرنگاران گفت که برای جلوگیری از دستیابی ایران به تسلیحات هسته‌ای «تمام ابزارهای ممکن روی میز است».

وزیر دفاع اسرائیل گفت که لازم است جامعه بین‌المللی درجهت جلوگیری از گسترش تسلیحات اتمی، برای متوقف کردن حکومت ایران در دستیابی به تسلیحات اتمی تلاش کند.

آقای گالانت هشدار داد که «ایران در حال حاضر مشغول مذاکره برای فروش تسلیحات از جمله پهپاد و موشک هدایت‌شونده نقطه‌زن و انواع مهمات به دست‌کم پنجاه کشور است».

وزیر دفاع اسرائیل در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ با خبرنگاران گفت «وقتی ما از جلوگیری از دستیابی ایران به تسلیحات هسته‌ای صحبت می‌کنیم، باید تمام امکانات را در نظر بگیریم و همه گزینه‌ها - تکرار می‌کنم همه گزینه‌های ممکن - را در نظر بگیریم».

مقامات اسرائیل هشدار داده‌اند که در صورت لزوم، از توسل به قدرت نظامی برای جلوگیری از دستیابی ایران به تسلیحات اتمی ابایی ندارند.

در کنفرانس امنیتی مونیخ، شماری از مقامات و شخصیت‌های برجسته از کشورهای مختلف از جمله امارات متحده عربی و بحرین شرکت دارند. این دو کشور عرب در سال ۲۰۲۰ با اسرائیل روابط سیاسی برقرار کردند.

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید