رفتن به محتوای اصلی

سریال مسمومیت‌‌ در مدارس قم، تقدیر سپاه از حضور "حماسی" مردم

سریال مسمومیت‌‌ در مدارس قم، تقدیر سپاه از حضور "حماسی" مردم

معاون دانشگاه علوم پزشکی استان قم اعلام کرد که ۳۷ محصل دیگر با آمبولانس به مراکز درمانی منتقل شده‌اند. مجید محبی به رسانه‌ها گفته است: «مسمومیت‌های دانش آموزی در روز یکشنبه ۲۳ بهمن از دفعات قبل حفیف‌تر بوده و ۱۲ نفر مرخص شدند و حال بقیه خوب است.»

این هفتمین مورد مسمومیت‌ها از ماه آذر در استان قم است. در نهم و ۲۲ آدر بیش از ۵۰ دانش آموز در هنرستان نوریزدان با علائم سرگیجه، تهوع، سردرد و مشکلات تنفسی به بیمارستان اعزام شدند. در هشتم و دهم بهمن نیز به ترتیب ۱۵ و ۱۸ محصل مدرسه فاطمیه مسموم شدند. ۱۲ و ۱۶ بهمن هم  یک آموزگار و ۱۰ دانش آموز کارشان به درمانگاه کشید. 

۱۷ بهمن در سه مدرسه فاطمه زهرا، شاهد رضوی و هنرستان برقعی جمعا ۶۱ نفر مسموم شدند. 

ده روز قبل دادستان قم دستور داده بود که هیاتی از کارشناسان و متصدیان موضوع را بررسی و پیگیری کنند. یک هفته پیش نیز نماینده قم در مجلس از وزارت بهداشت و اموزش و پرورش خواسته بود هیاتی را برای کشف علت این وقایع به قم اعزام کنند. با این همه هنوز معلوم نیست منشا مسمومیت‌ها چیست. گمانه‌زنی شده که سیستم تهویه و گرمایش مدارس عامل امر باشد.

 اعتصاب و تجمع اعتراضی در معدن مس درخشان 

منابع کارگری از سومین روز تجمع اعتراضی کارگران معدن مس درخشان در تخت گنبد سیرجان خبر می‌دهند.  معترضان در واکنش به عدم پرداخت حقوق، دستمزد کم و مشکلات بیمه‌ اعتصاب کرده‌اند.

مالک این معدن شرکت ملی صنایع مس است و دی ماه سال گذشته، پس از اعتراض ساکنان روستاهای حومه نسبت به انتقال آب کشاورزی به آن، در آستانه تعطیلی قرار داشت.

به گزارش خبرگزاری ایرنا ۱۴۰ کارگر در این معدن به کار مشغولند.

برادران طه‌زاده و کاروان شاهی پروانه در خطر اعدام

پایگاه حقوق بشری "هه‌نگاو" از صدور کیفرخواست و ارجاع پرونده سه تن از بازداشت شدگان اشنویه به دادگاه با اتهامات "محاربه و افساد فی‌الارض" خبر داد.

به این ترتیب، خطر اعدام فرهاد و فرزاد طه‌زاده و کاروان شاهی‌پروانه را تهدید می‌کند. این سه پیش‌تر در شعبه ششم بازرپرسی دادسرای عمومی و انقلاب ارومیه تفهیم اتهام شده بودند.

برادران طه‌زاده اوایل آذر در جریان اعتراضات سراسری بازداشت شدند و  کاروان شاهی پروانه دوم آبان از سوی اطلاعات سپاه دستگیر شد. هه‌نگاو به نقل از اطرافیان این سه زندانی نوشته که آنها برای اعتراف اجباری مورد "شکنجه جسمی و روحی" قرار گرفته‌اند.

سپاه پاسداران از "حضور حماسی مردم" قدردانی کرد

یک روز پس از راهپیمایی سوت و کور حکومتی در ۲۲ بهمن، سپاه پاسداران در بیانیه‌ای از مشارکت "پرشکوه" و "حیرت‌انگیز" مردم تشکر کرد.

در این بیانیه ادعا شده که ده‌ها میلیون نفر در تظاهرات شرکت داشتند و  این حضور"دشمن متوهم" را دچار "شوک راهبردی" کرد. بیانیه سپاه با این مدعا‌، دستگاه‌ها و کارگزاران نظام را فراخوانده تا برای کاهش مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم تلاش کنند.

در این بیانیه هم‌چنین آمده که سپاه خود را "خادم و فدایی ملت فهیم و زمان‌شناس" ایران می‌داند و به "نوکری" آنها افتخار می‌کند. 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

برگرفته از:
دویچه وله

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید