رفتن به محتوای اصلی

فراخوان‌ها برای اعتراضات سراسری در پایان دی ماه

فراخوان‌ها برای اعتراضات سراسری در پایان دی ماه
اخبار کوتاه

فراخوان‌ها برای اعتراضات سراسری در پایان دی ماه

همزمان با فراخوان‌های گسترده برای اعتراضات سراسری در روزهای پنج‌شنبه و جمعه، خیزش سراسری مردم ایران در نقاط مختلف با وجود اقدام‌های سرکوبگرانه جمهوری اسلامی علیه معترضان ادامه داشت.

ویدیوهای رسیده به  نشان می‌دهد در شامگاه چهارشنبه ۲۸ دی‌ماه، مردم در محله‌های مختلف تهران از جمله در تهرانسر، پونک، سعادت‌آباد و شهرک باقری شعارهای ضدحکومتی سردادند.

ویدیوهای ارسالی دیگر نشان می‌دهد در شامگاه چهارشنبه ۲۸ دی‌ماه مردم معترض در شهر زیبا و تهرانپارس در حمایت از شاهزاده رضا پهلوی و بر علیه حکومت جمهوری اسلامی شعار سردادند.

در ادامه اعلام حمایت‌ها از شاهزاده رضا پهلوی، داریوش اقبالی، خواننده، در اینستاگرام نوشت: «آقای رضا پهلوی را گزینه مناسبی برای نمایندگی اپوزیسیون خارج می‌دانم. معتقدم ایشان بیش از دیگران می‌توانند نقشی مفید در جهت بازتاب صادقانه خواسته‌های آزادی‌خواهانه مردم داخل ایران در سطح بین‌الملل ایفا کنند.»

داریوش گفت: «این نقش را تنها برای دوران گذر از جمهوری اسلامی مفید و موجه می‌دانم. پس از آن، فقط انتخاباتی سالم با حضور آزاد تمام طیف‌های سیاسی و قومیتهای مختلف، همه برابر با یک رای، نوع نظام سیاسی ایران و رهبران آن را تعیین خواهد کرد.»

پدر سهند نورمحمدزاده، معترض زندانی: وزن پسر ورزشکارم از زمان بازداشت ۳۰ کیلوگرم کم شده است

تصویر

پدر سهند نورمحمدزاده، جوان معترض محکوم به اعدام که با فرجام‌خواهی در دیوان عالی پرونده‌اش به دادگاه انقلاب ارجاع شده، با اشاره به فشارهای روحی و روانی پسرش، به کانال خبری امتداد گفت سهند که «ورزشکار ورزیده» بوده، حدود ۳۰ کیلوگرم از زمان بازداشت کاهش وزن داشته است.

 

 

 

گزارش ایسنا از «نارضایتی» درباره شعارنویسی بر دیوار سفارت بریتانیا در تهران

Image removed.

خبرگزاری ایسنا با انتشار تصاویری از شعارنویسی بر دیوار سفارت بریتانیا د تهران به گزارشی در این باره پرداخته و از «نارضایتی» در این باره خبر داده است.

در این گزارش به تهدیدهای نوشته شده بر روی دیوار اشاره شده و به نقل از یکی از کسبه آمده است: «برای ما ایرانی‌ها وجهه خوبی ندارد. سفارت روسیه همین روبروست. بعد از شعارنویسی روس‌ها آمدند و عکس گرفتند.»

اخیرا سفیر بریتانیا همراه با سفرای آلمان و فرانسه در تهران از شعارهای نوشته شده بر روی دیوار علیه بریتانیا بازدید کردند.

‎در ۸ آذر ۱۳۹۰ گروهی از بسیجیان در حضور پلیس و با امکانات تصویربرداری گسترده با بالا رفتن از دیوار وارد سفارت بریتانیا در خیابان فردوسی و همزمان باغ این سفارتخانه در قلهک شدند که منجر به واکنش جهانی و اخراج دیپلمات‌های ایرانی از لندن شد.

سفارت بریتانیا دوباره در اول شهریور ۱۳۹۴ بازگشایی شد.

 

آرش صادقی «ممنوع‌التماس» شد

حسین صادقی، پدر آرش صادقی، فعال سیاسی که در جریان اعتراضات در ایران بازداشت و زندانی شده، گفته است که به دستور دادستان، او به مدت دوماه حق تماس با بیرون را ندارد.

آقای صادقی ابتدا در سال ۱۳۸۸ بازداشت شد. در زمانی که موقتا از زندان آزاد بود، ماموران برای بازداشت او به خانه‌اش رفتند که به گفته فعالان حقوق بشر، همین یورش ماموران امنیتی موجب سکته مادر آقای صادقی و در نهایت مرگش شد.

او بار دیگر در خرداد ماه سال ۱۳۹۵ بازداشت و برای تحمل حبس به زندان اولین منتقل شد. مقام های جمهوری اسلامی او را در مهر ماه سال ۱۳۹۶ به زندان رجایی شهر کرج که به خاطر استاندارد پایین نگهداری زندانیان مورد انتقاد است منتقل کردند.

او در سال ۹۶ در اعتراض به بازداشت دوباره همسرش گلرخ ایرایی برای بیش از هفتاد روز در اعتصاب غذا بود که به گزارش هرانا «صدمات جبران ناپذیری به سلامت جسمی او وارد کرد.»

امیرحسین سمرلی و محمدرضا سمرلی علیرغم گذشت ۴۴ روز از زمان دستگیری  بلاتکلیفی بسر میبرند.

تصویر

امیرحسین سمرلی و محمدرضا سمرلی، شهروندان اشاهی/قائمشهر  علیرغم گذشت ۴۴ روز از زمان دستگیری، کماکان در بازداشت و بلاتکلیفی بسر میبرند.

این دو برادر پیشتر در روز شنبه ۱۲ آذرماه، توسط نیروهای امنیتی در منزل شخصی خود در قائم شهر بازداشت شدند.

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید