رفتن به محتوای اصلی

راحله امیری: امروز یکی از من پرسید ؛ ارزشش را داشت ؟گفتم اره شدیدا

راحله امیری: امروز یکی از من پرسید ؛ ارزشش را داشت ؟گفتم اره شدیدا
اخبار کوتاه

شعارهای ضدحکومتی در تهران و کرج در چهلم محسن شکاری

گروهی از شهروندان شامگاه سه‌شنبه ۲۷ دی‌ ماه در میدان هفت‌حوض تهران در چهلم محسن شکاری تجمع کردند که با واکنش نیروهای امنیتی برای سرکوب آنان همراه بود. هم‌زمان مردم معترض در تهران و کرج همچون هفته‌های گذشته شعارهایی شبانه و ضدحکومتی سر دادند.

مردم معترض شب گذشته در میدان هفت‌حوض تهران تجمع کردند و در چهلمین روز از اعدام محسن شکاری و به یاد او، شعار «مرگ بر دیکتاتور» سر دادند. این جوان اعدام شده، در محله نارمک زندگی می‌کرد.

اما بر اساس گزارش‌ها، ماموران برای سرکوب معترضان در محله هفت‌حوض تهران گاز اشک‌آور شلیک کردند.

 

راحله امیری
راوی زخم و امید

تصویر

 

 

 

کتایون ریاحی مردمی  این روزها مواجه با بدترین فشارها و آزارها از سوی رژیم جنایتکار ایران است

کتایون ریاحی مردمی ترین هنرمند ایران که هرگز در مقابل ظلم ساکت نمانده، این روزها مواجه با بدترین فشارها و آزارها از سوی رژیم جنایتکار ایران است.
تنهایش نگذاریم.

تصویر

 

 

 

 

 

گزارش کمیته پیگیری وضعیت بازداشت‌شدگان از شمار بالای بازداشت‌ها در سیستان و بلوچستان

تصویر

کمیته پیگیری وضعیت بازداشت شدگان اعتراضات اخیرا ایران گزارش داده است که سیستان و بلوچستان بعد از تهران، کردستان و آذربایجان غربی بیشترین بازداشتی‌ها را از ابتدای اعتراضات داشته است.

این کمیته می‌گوید که دسترسی دشوار به ابزارهای ارتباطی و اینترنت، و عدم اطلاع‌رسانی خانواده‌ها در نتیجه تهدیدهای نهادهای امنیتی از دلایل فقدان آمار دقیق و وضعیت بازداشت‌شدگان در استان سیستان و بلوچستان است.

در این گزارش آمده است:‌ «کمیته پیگیری تاکنون توانسته است هویت ۲۷۸ نفر از معترضین بازداشت‌شده در این استان را احراز کند که در بین آنها ۲۰۷ شهروند، ۴۷ کودک (زیر ۱۸ سال)، ۲۰ دانشجو و ۴ فعال مدنی حضور دارند. از ۴۷ کودک بازداشت شده‌، دست کم ۳ نفر از آنها به نام‌های بسم‌الله براهویی، اسماعیل سرگلزایی و ابراهیم سرگلزایی، بی‌شناسنامه هستند.»

کمیته پیگیری وضعیت بازداشت شدگان می نویسد که تعداد بالای افراد بی‌شناسنامه در استان سیستان بلوچستان، پیگیری وضعیت بازداشتی‌ها را بسیار دشوار کرده است.

در این گزارش آمده است:‌ «نداشتن اوراق هویتی، ثبت و پیگیری وضعیت آنان را چه در نهادهای قضایی و چه نهادهای امنیتی، مشکل‌تر از سایر بازداشت‌شدگان می‌کند و خانواده‌های این افراد در نهایت فقط با پادرمیانی ریش‌سفیدان قبایل می‌توانند از وضعیت آنان باخبر شوند. در این وضعیت نهادهای قضایی و امنیتی دست بازتری برای اجرای روندهای قضایی غیرعادلانه و تبعیض‌آمیز که به رویه‌ای معمول در کشور بدل شده است، دارند.»

براساس این گزارش تا این لحظه حداقل چهار نفر از شهروندان بلوچ بازداشت‌شده در استان سیستان و بلوچستان حکم اعدام دریافت کرده‌اند: کامبیز خروت، شعیب میربلوچ زهی، منصور دهمرده و ابراهیم نارویی.

این کمیته همچنین از ده نفر که احکام سه ماه تا ۱۶ سال زندان گرفته اند را نام برده است:

«آرزو سرگزی شهروند به ۴ سال زندان تعزیری، آیدا پورتقی دانشجو، به ۹ ماه زندان و ۶۰ ضربه شلاق، امیر علی جان‌آبادی شهروند، به ۹ماه زندان و ۶۰ ضربه شلا، سارا بلوچ شهروند، به ۶ ماه زندان و ۷۴ ضربه شلاق، عبدالستار ذوالفقاری شهروند، به ۵ سال زندان، فائزه براهویی فعال مدنی، ۳ سال و ۶ ماه زندان، فاطمه بلوچ شهروند، ۳ ماه و ۷۴ ضربه شلاق، میترا کیخواه، شهروند، ۴ سال حبس تعزیری، نازنین احمدی‌پور ۱۶ ساله، ۶ ماه زندان ۲۵ میلیون جزا نقدی، هدیه ستوده دانشجو، ۴ سال زندان، ابراهیم توتازهی، شهروند، ۲ سال زندان.»

 

مهدی هاشمی «پس از اجرای حکم شلاق به صورت مشروط از زندان آزاد شده»

Image removed.

 

خبرگزاری میزان وابسته به قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران می گوید مهدی هاشمی فرزند اکبر هاشمی رفسنجانی از رهبران انقلاب بهمن ۵۷ و مقام های رده بالای جمهوری اسلامی، پس از ۷ سال زندان و پرداخت جزای نقدی و اجرای حکم شلاق به صورت مشروط از زندان آزاد شده است.

بر اساس گزارش ها، آقای هاشمی از سوی شعبه ۵۴ دادگاه تجدید نظر تهران به اتهام مشارکت در ارتشا، اختلاس، اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرائم علیه امنیت کشور به ۱۰ سال حبس و ۵۰ ضربه شلاق محکوم شده بود.

خبرگاری میزان می گوید مهدی هاشمی در ۲۲ شهریور ۱۴۰۰ بخشی از جزایی نقدی را پرداخت و در تاریخ ۱۷ دی ماه ۱۴۰۱ نسبت به ردمال و پرداخت مابقی جزای نقدی اقدام کرد، همچنین حکم شلاق وی هم اجرا شده است.

دادیاری اجرای احکام دادسرای تهران ۲۷ دی ماه با آزادی مشروط مهدی هاشمی موافقت کرد.

فائزه هاشمی دیگر فرزند اکبر هاشمی رفسنجانی اکنون در زندان اوین بازداشت است.

وزیر خارجه آمریکا: سرکوب گسترده معترضان در ایران بی‌مکافات نخواهد ماند

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا اعدام علیرضا اکبری شهروند ایرانی بریتانیایی را «هولناک» توصیف کرده و وعده داده است که سرکوب گسترده معترضان در این کشور بی مکافات نخواهد ماند.

او در کنفرانسی خبری گفت:‌ «اعدام آقای اکبری برای ما هولناک است، چنانچه همه آنچه در ماه‌های اخیر در خیابان های ایران دیده ایم هولناک است:‌ بازداشت های گسترده، محاکمه های نمایشی، اعدام ها، و استفاده از خشونت جنسی به عنوان ابزاری برای سرکوب اعتراضات.»

آقای بلینکن گفته «این بدرفتاری ها بی مکافات نخواهد بود. ما به همراه خیلی کشورهای دیگر درحال حرکت به سوی طیفی از اقدامات، تدابیر چندجانبه، و استفاده از مکانیزم های سازمان ملل برای پاسخگو کردن ایران بوده ایم.»

علیرضا اکبری ۶۱ ساله که از مقام های پیشین وزارت دفاع ایران بود به اتهام جاسوسی برای بریتانیا اعدام شد.

بریتانیا می گوید که اتهامات علیه او انگیزه سیاسی داشته است

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید