رفتن به محتوای اصلی

خلاصه اخبار چهارشنبه چهار می در دانمارک
04.05.2022 - 20:38
برگردان:
مهرداد سید عسگری

آژیرهای هشدار امروز تست شدند

نیازی به نگاه کردن به آسمان نیست - ظهر امروز، آژانس مدیریت اضطراری دانمارک و پلیس ملی سیستم آژیر هشدار را آزمایش خواهند کرد.

این یک آزمایش معمولی است که هر ساله در اولین چهارشنبه ماه می انجام می شود و مقامات به ویژه مراقب هستند که به دانمارک یادآوری کنند که با توجه به جنگ در اوکراین، این یک رزمایش برنامه ریزی شده است و زنگ هشدار واقعی نیست.

لارس آبجرگ پدرسن از دانمارک گفت: «امسال، البته، ما به ویژه به اوکراینی‌هایی که به دانمارک آمده‌اند و تجربه هشدارهای هوایی را داشته‌اند که در زمینه‌ای کاملاً متفاوت با آزمایشی که در اینجا در دانمارک انجام می‌دهیم، هستیم. آژانس مدیریت اضطراری به DR گفت.

این آزمایش باید حدود 10 دقیقه طول بکشد و صدایی وهم‌آور است که در یک TikTok ویروسی که آژیرهای هشدار اضطراری کشورهای مختلف را رتبه‌بندی می‌کند، طعنه‌آمیز است. (دانمارک برای کنجکاوها امتیاز 9/10 دریافت کرد.)

به گفته DEMA، چهار تن که به سرعت بالا می‌آیند و دوباره به آرامی در طی 45 ثانیه پایین می‌آیند، هشداری برای ورود به داخل خانه است. یک لحن طولانی به مدت 45 ثانیه همه چیز را شفاف می کند.

تعداد کارگران خارجی در دانمارک از سال 2010 دو برابر شده است

یک مطالعه جدید از کنفدراسیون صنایع دانمارکی (Dansk Industri, DI) نشان می‌دهد که در سال 2021 در مقایسه با سال 2010، دوبرابر تعداد خارجی‌ها در مشاغل تمام وقت در دانمارک به کار گرفته شده‌اند که بخش عمده‌ای از رشد بخش اشتغال دانمارک در دهه گذشته را تشکیل می‌دهد.

DI تخمین می زند که کارمندان خارجی 200 میلیارد کرون در خلق ارزش به اقتصاد دانمارک اضافه می کنند، سیم خبری دانمارکی Ritzau گزارش می دهد. اما این بدان معنا نیست که از کارگران خارجی با آغوش باز استقبال می شود.

در حالی که حزب لیبرال (ونستر) از کاهش مقدار مورد نیاز برای طرح محدودیت دستمزد برای جذب کارگران ماهر خارجی حمایت می‌کند، سورن هایزل، دبیر فدرال اتحادیه کارگری 3F می‌گوید که آوردن افراد از کشورهای جهان سوم به منظور ایجاد یک قانون، دامپینگ اجتماعی است. طرح محدودیت حقوقی که کمتر از میانگین حقوق مشاغل مورد تقاضا در دانمارک است، مانند برق و مکانیک.

 

مقامات بهداشتی می گویند پرورش راسو «کم خطر» است

موسسه سرم دولتی (SSI)، آژانس بیماری های عفونی دانمارک، نتایج گزارش خود را در مورد صنعت راسو دیروز بعد از ظهر اعلام کرد. SSI تشخیص داد که از سرگیری پرورش راسو بعید است که منجر به نگرانی انواع کووید-19 شود - این به دنبال معدوم کردن 15 تا 17 میلیون راسو دانمارکی در نوامبر 2020 پس از پیدا شدن یک نوع جدید در عملیات پرورش محلی انجام شد.

یافته های SSI راه را برای تصمیم نهایی پارلمان در اواخر سال هموار می کند.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

مهرداد سیدعسگری

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.