رفتن به محتوای اصلی

آقای جداری دست تان درد نکند

آقای جداری دست تان درد نکند
ناشناس

آقای جداری دست تان درد نکند. از اینکه بعنوان یک کمونیست در سراسر مقاله از زبان مادری مردم ملل تحت ستم در ایران بویژه زبا ن ترکی آذری مردم آذربایجان جنوبی دفاع کرده اید بسیار تشکر میکنم. مقاله تان خوب، غنی و مفیدی است اما سوالی در رابطه با پاراگراف آخر داشتم که اشاره فرمودید که اگردر فردای سرنگونی رژیم جمهوری اسلامی به شرطی که دراین کشورحکومتی دموکراتیک برقرار شود مردمان غیر فارس اگر در ایران بمانند و از ایران جدا نشوند به زبان مادری تحصیل خواهند کرد و زبانشان به زبان رسمی، اداری، آموزشی تبدیل خواهد شد و ستم ملی بر ملل غیرفارس نابود خواهد. اگر اوضاع

چنین پیش برود من هم با شما موافقم اما سوال این است که اگر بعد از سرنگونی جمهوری اسلامی دولت و حکومت دموکراتیک حاکم نشود، چه به سر زبان، فرهنگ، اقتصاد و سیاست ملل غیر فارس خواهد آمد؟
آیا بهتر نبود به این جنبه و این حالت را هم در مقاله بررسی میکردید.
ما مطمئن نیستم و اگر با صراحت بگویم من یک درصد هم احتمال نمی دهم که بعد از سرنگونی رژیم اسلامی حکومت دمکراتیک سر کار بیاید. اگر چنین باشد باز هم ملتهای غیر فارس دهها سال ستم ملی را تحمل کنند؟
چرا ملل غیر فارس ریسک بکنند؟ چرا ملل تحت ستم با این همه تجربه تلخ به حکومت آینده خوش بین باشند؟
ایا بهتر نیست که در جریان نابودی و سرنگونی رژیم اسلامی ملل غیر فارس بیدرنگ و بدون هیچ شک و تردیدی و بدون وقت کشی اعلام استقلال ملی بکنند و تا ابد از شر زبان ملت ستمگر و حاکم فارس و از شر زنجیرهای ارسارت و بردگی ملی نجات یابند؟
به نظر من جدایی و استقلال ملل تحت ستم از ایران به نفع ملل تحت ستم، به نفع ملت فارس، به نفع دمکراسی، به نفع طبقه کارگر و در جهت پیشروی جنبش کارگری و سوسیالیستی است
با تشکر از شما و زحمتهایی که برای نوشتن این مقاله خوب و زیبا متحمل شده اید

اسماعیل