رفتن به محتوای اصلی

دسامبر 2019

شبنم نعمت زاده، دختر یک وزیر سابق، به ۲۰ سال حبس محکوم شد

بنابر اعلام سخنگوی قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران شبنم نعمت‌زاده، دختر محمدرضا نعمت‌زاده، وزیر سابق صنعت و معدن و تجارت (صمت) در پرونده فساد اقتصادی به مجازات‌های مختلف، از جمله به تحمل ۲۰ سال زندان و ۷۴ ضربه شلاق، محکوم شده است.

هوک: بحران اقتصادی ایران در سال ۲۰۲۰ وخیم‌تر خواهد شد

برایان هوک، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران، دوشنبه نهم دی ماه گفته است که ایالات متحده به کارزار «فشار حداکثری» اقتصادی علیه حکومت ایران در سال ۲۰۲۰ ادامه خواهد داد. وی اضافه کرده است: آن دوره دیگر گذشته است. حکومت ایران دیگر آن پو‌ل‌ها را ندارد که سیاست خارجی توسعه طلبانه خود را ادامه دهد.

یورش معترضان به سفارت آمریکا در بغداد

هزاران نفر در اعتراض به حملات آمریکا به مواضع حزب‌الله عراق امروز سه‌شنبه ۳۱ دسامبر (۱۰ دی) در مقابل سفارت آمریکا در بغداد تجمع کرده‌اند.
معترضان خشمگین و نیروهای شبه نظامی وابسته به ایران به ساختمان سفارت یورش بردند و نیروهای امنیتی برای متفرق کردن آنها گاز اشک‌آور شلیک کردند.

مقام آمریکایی: امیدوار بودیم ایران خویشتن‌داری را با ضعف اشتباه نگیرد

در پی حمله مرگبار روز یکشنبه آمریکا به پایگاه های یک گروه شبه نظامی مورد حمایت ایران در عراق، مقام های آمریکایی می گویند این اقدام برای رساندن پیامی صریح به ایران و متحدانش لازم بود، اما آمریکا قصد تشدید مناقشه با ایران را ندارد.

« لو رفتن عملیات کربلای۴ » بدست رجوی

پس از گذشت ۷ماه از ورود مسعود رجوی به عراق، لو دادن عملیات کربلای۴ « توسط بخش اخباری(شنود) و ضد اطلاعات سازمان مجاهدین خلق) بهترین هدیه ای بود که می توانست به صدام حسین تقدیم کند. رجوی همیشه صدام حسین  را با احترام، «صاحبخانه ما» « سیّد الرئیس» خطاب می کرد. اطلاعات عملیات کربلای ۴ توسط عباس داوری به استخبارات( وزارت اطلاعات عراق) ارائه شد. عملیات کربلای ۴ با فرماندهی هاشمی رفسنجانی و محسن رضایی در ۳دی ماه ۶۵ برای تصرف سواحل غربی اروند رود و تهاجم به بصره و محاصره آن در نهایت به شکست انجامید.