رفتن به محتوای اصلی

سپتامبر 2016

پاسخ به دوانتقاد نسبت به"همکاری گسترده رژواودولت آمریکا،وچالشی که این جنبش را تهدیدمیکند

این درست است که نظم مسلط دچاربحران شده و نظم نوینی برای جهان لازم است اما نظم نوین به معنای بازگشت به گذشته و جمع کردن مجددانسان ها حول شکل دادن به دولت ملت های جدید نیست. که خوداین مرزکشی ها جز افشاندن بذرجنگ های جدید نخواهد بود، بلکه بجای آن لازم است با نگاه انسان محور، منافع مشترک و همبستگی و برای آزادی و برابری و البته خودگردانی و نه دولت سالاری و با نگاهی به آینده با چالش های دهکده جهانی مواجه شد.

دنیائی پر تلاطم ، رخداد های تکان دهنده!

در کنار ستم اصلی در ایران که همانا ستم حاد طبقاتی می باشد، ستمدیدگی های دیگری هم وحود دارد که یکی از بارزترین آن ها اعمال ستم ملی بر ملت های غیر فارس کشور است. اما راه حل ستم ملی در ایران چند ملیتی، پناه بردن به زیر چتر حمایت رژیم ارتجاعی عربستان سعودی نمی باشد!

موسیقی: بخش جدایی ناپذیر انسانیت و ایرانیت (بخش دوم)

بهرام گور پانزدهمین پادشاه ساسانى پس از یادگیرى علوم و فنون، موسیقى را نیز آموخت. وى به موسیقى علاقه بسیار داشت و خود چکام سرایی چیره دست بود، به دستان‌سازی (آهنگسازی)، نوازندگی (مطربی) و پایکوبی (رقص) لعبت‌بازی (نمایش) و دیگر هنرها توجه فراوان داشت. بهرام گور تعداد زیادی، به قولی ده هزار، از این هنرپیشه گان و موسیقی دانان را به نام لولی از هندوستان به ایران آورد و در نقاط مختلف کشور پراکنده ساخت.

مانور عربستان در تنگه هرمز

در ادامه تنش‌ها میان ایران و عربستان سعودی، پادشاهی سنی حاشیه خلیج فارس اعلام کرد که هفته آینده در این خلیج، تنگه هرمز و دریای عمان، مانور نظامی برگزار خواهد کرد.

کری: مذاکره با روسیه در آستانه تعلیق است

به دنبال تشدید حملات نیروهای دولتی سوریه در شهر حلب و وعده مسکو به ادامه این حملات، وزیر خارجه آمریکا روز پنجشنبه هشدار داد که مذاکرات با روسیه در مورد اجرای آتش بس در سوریه در آستانه تعلیق قرار گرفته است.