رفتن به محتوای اصلی

ژوئیه 2016

دیدار رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با مریم رجوی

وبسایت مجاهدین خلق ایران از دیدار رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با مریم رجوی، از رهبران مجاهدین، در شامگاه شنبه در پاریس خبر داده است. مشاور وزیر خارجه ایران در واکنش به این دیدار، محمود عباس را "دست‌نشانده آمریکا" خواند.

نامه ابراهیم گلستان به کیارستمی

هیچ آدمی منعکس کننده فقط محیط خود باشد در معنای کامل آدم نیست. جزئیات مشکلات اگر در هر محیط حرفی نشان بدهد از مشکلات هر محیط دیگر، غافل نباید بود از اینکه این محیط های پراکنده زیر سلطه یک محیط وسیعتر هستند.

جامعه ترس و نقش تروریسم اسلامی

جامعه دارای منابع و نیروها و استعدادهایی است که می توانند مورد بهره برداری قرار گیرند. تاکید بردمکراسی و برابری حقوق شهروندان، تاکید بر لائیسیته و دفاع از جدایی نهادها و سیاست از دین، پافشاری بر مبارزه علیه گنداب اسلامی و سایر ایدئولوژهای متعفن، پایداری در مبارزه فکری و فلسفی علیه تاریکی ها و پسگرایی ها و علیه هرآنچه که ازخودبیگانگی انسان را تولید می کند

"مقدسات" تراشیدن ابزار نفرت قومی و جنایت است

• طنز تلخ قضیه این است که این هویتهای کاذب را به عنوان "مقدسات" به خورد جامعه می دهند. یکی هویت مذهبی برایش "مقدس" می شود، یکی هویت ملی و دیگری خاک و سرزمین و محدوده جغرافیایی که در آن زندگی می کند و دیگری شهرش برایش "مقدس" می شود. در چهارچوب این هویتها و دسته بندی های جعلی و "مقدسات" ساخته شده نمی توان قدم برداشت ...

دولت اردوغان گذرنامه ۵۰ هزار نفر را باطل کرد

در ادامه سرکوب نیروهایی که دولت ترکیه آنها را متهم به دست داشتن در کودتای نافرجام اخیر می‌کند، دولت این کشور گذرنامه‌های حدود ۵۰ هزار نفر را باطل اعلام کرده و این افراد را ممنوع‌الخروج کرد.

زاکانی به روحانی:اتهامات جدی متوجه برادرتان است!

در ادامه افشاگریهای باندهای حکومتی،علیرضا زاکانی از باندهای “دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی” نامه به روحانی نوشته و گفته حسین فریدون برادر روحانی اتهاماتی بهش وارد است. وی دربخشی از این نامه نوشته:امروز برخی مدیران ارشد دولت شما جزو ویژه‌خواران پرونده حقوقهای نجومی و وامهای رانتی میلیاردی هستند. امروز اتهاماتی جدی متوجه برادر شماست.دزدان حکومتی در کنار شغل همیشگی،سرکوب، دزدی و غارت، علیه همدیگر افشاگری نیز می کنند.

باشگاه ملوان در اطلاعیه ای دختران فوتبالیست خود را متهم کرد

باشگاه قدیمی ملوان بندر انزلی در بیانیه عجیب خود نوشته:« بزرگ‌ترین دلیل این تصمیم را باید در مواردی جست و جو کرد که نمی‌توان در یک جامعه اسلامی آنها را مطرح کرد. به دلایلی کاملا غیرمادی که تاکید می کنیم از بیان آنها به طور واضح در رسانه ها باید خودداری کرد، تصمیم نداریم تیم بانوان داشته باشیم» این اطلاعیه رسمی به وضوح، اتهاماتی را به فوتبالیست های دختر ملوان نسبت می دهد که در صورت اثبات می تواند موجب تعطیلی فوتبال بانوان در ایران شود.

فارس هر سال ۵۶ سانتیمتر فرو می رود

رشد ۱۲ برابری تخلیه آب های زیرزمینی در ۵۰ سال گذشته استان فارس را به نقطه ای رسانده است که برابر گزارشهای موجود این استان سالانه ۵۶ سانتیمتر فرو می رود.