رفتن به محتوای اصلی

می 2016

همنشین بهار: کفر برتراند راسل نوعی ایمان است

گفتگوی برتراند راسل با شبکهٔ خبری سی‌بی‌اس نیوز (CBS News) مربوط به سال ۱۹۵۹ است. متن آن گفتگو را با بخش آخر مصاحبه بی بی سی با وی (که آنهم مربوط به سال ۱۹۵۹ است) به فارسی آورده‌ام. من به لحاظ فلسفی، دیدگاه راسل را ندارم اما به شکاّکان خردمند و صلح‌جویی چون او که یک عطسه اشان به اوراد هزاران زاهدنمای مستبد می‌ارزد، ارج می‌نهم. او گرچه روی خدا و باورهای الوهی خط می‌کشد اما کفرش، عطر خرد و مدارا دارد.

رسانه ایران: یکی از اعضای شورای مدیریت ایران گلوبال: این سایت فاقد مدیریت جمعی ست

هر چند آقای کیانوش توکلی در جوابیه ای که نسبت به انتقادات وارده به نویسندگان سایت ایران گلوبال، نوشته که حاضر است این انتقادات را در خود سایت ایران گلوبال بازتاب دهد، اما ظاهراً اختلافات درونی شورای ناظر بر مدیریت این سایت کم کم در اثر بروز انتقادات مخاطبان، روز به روز جلوه بیشتری پیدا می کند.

سه مقاله پیرامون «گرگ خاکستری Canis lupus’»

در میان تمام طوایف شکارچی و دامدار گرگ دارای ابهت ویژه است زیرا گرگ همواره بدنبال گله گوسفند و گله حیوانات وحشی گیاهخوار می رود و در فرصت مناسب به گله می زند و سهم خود را می برد . قبل از اینکه ساکنان آسیای مرکزی سگ را اهلی بکنند توان مقابله با گرگ را نداشته اند مخصوصا که گرگ شکارچی ماهری است و با پنهانکاری تمام به گله نزدیک می شود...

پاسخ به " رسانه ی ایران»

کار کردن به روش فردی یا جمعی حق انتخاب فرد است و محترم.
آنچه قابل نقد و ایراد است « دخالت در علاقه و فکر» دیگری ست. که من شخصاً چنین چیزی از آقای کیانوش توکلی ندیده ام.
اما حکومت اسلامی ایران، عملاً به جز دخالت در « فکر و علاقه ی» شهروندان خود انگار کار دیگری ندارد. نه ببخشید دارد، به قهقرا بردن همه جانبه ی جامعه در تمام زمینه ها.
و ژرف نمودن شکاف بین مردم و حکومت.
خردمندانه است که رسانه ی ایران به جای شکاف خیالی در ایران گلوبال در اندیشه شکاف واقعی و عمیق مردم و حکومت باشد.

تخلف ۴٠‌میلیاردی در سازمان نظام مهندسی

بده‌بستان‌ها در میان ناظران ساختمان به قدری است که این شائبه را یادآور می‌شود، حتما دست‌هایی در کار است. امری که مافیای پدرخوانده‌ها را به یاد می‌آورد. با وجود چنین اختلافاتی در این حوزه، معاون وزیر مسکن، راه‌وشهرسازی وجود شرکت‌های پدرخوانده در سازمان نظام مهندسی را تکذیب می‌کند.