رفتن به محتوای اصلی

فوریه 2016

درگذشت هادی اسماعیل زاده، کنشگر برجسته حقوق بشر

هادی اسماعیل زاده، حقوقدان آزاده ای بود که بارها برای کوشش هایش در دفاع از زندانیان سیاسی و حقوق شهروندی ایرانیان مورد پیگرد رژیم جمهوری اسلامی قرار گرفت و سالها از عمر خویش را در زندان این رژیم گذراند

مهندسی گسترده در انتخابات زاهدان

مشخص نیست با چه نوع مهندسی پیچیده مصالح نظام توانستند آیت الله جنتی را در ته لیست ١٦ نفری خبرگان تهران جاسازی کنند. اگرچه باید اعتراف کرد که حتی عزرائیل هم از حذف جنتی ناکام مانده، چه برسد به دیگران. اما اتاق فکر نظام برای حفظ تنها کاندیدای اصولگرایان در استان سیستان و بلوچستان یعنی حسینعلی شهریاری به احتمال زیاد استراتژی مشابه ای را اتخاذ نموده. استراتژی تقلب محوری که مدارک آن حداقل در مورد زاهدان موجود است.

تمرین دموکراسی؟ آن‌هم با رای به جنایت‌کار؟

هیچ‌کس را نمی‌توان و نباید بابت رای به این و آن، مجازات کرد. از حق رای هر انسانی باید دفاع کرد. اما حق اعتراض به حمایت از جنایت‌کاران را هم باید پاس داشت. کسانی که دانسته به جنایت‌کاران رای می‌دهند، و رای به این جانیان را تبلیغ می‌کنند، ممکن است به‌به و چه‌چه بشنوند و قدر ببینند، اما گردش روزگار با آنها مهربان نخواهد بود.

21 میلیون «نه!» به نظام حاکم

بعد از سال 57 « سرمایه داران کوچک با تاجران بازار و لایه ی اجتماعی روحانیت» اتحاد کردند که « سود کار تجارت وخدمات- پول نفت و معادن- بهره کشی از زحمتکشان» را به عنوان «طبقه ی سرمایه دار جدید و وابسته به نظام جهانی بهره کشی»، خود تصاحب کنند. آنان به هدف خود با ایده لوژی « اسلامیسم و خمینیسم» دست یافتند. و نظامی برپا ساختند که چون هیولایی با دست و پا و چشم میلیونی همه چیز کشور و مردم را در چنگال خود گرفته است.
انتظار بهبود شرایط زندگی مردم از این هیولا خود فریبی و دگرفریبی ست.