رفتن به محتوای اصلی

نوامبر 2015

بیانیه کانون نویسندگان ایران به‌مناسبت روز ۱۳ آذر، روز مبارزه با سانسور

آنچه تا کنون بر سر کتاب آمده است ار حیث نتیجه بسیار هولناک‌تر از کتاب‌سوزان است سال‌هاست که حاکمیت آتش تیغ سانسور را به جان کتاب انداخته است و اگر چه شعله‌ی آن ناپیداست اما خاکستر عواقب آن را به روشنی می‌توان دید. سینما، تئاتر و موسیقی غیر دولتی و مستقل نیز در تنگناهایی دشوار افتاده‌اند و وضعیتی بهتر از کتاب ندارند . اما این فقط گوشه‌ای و مشتی از خروار واقعیت است زیرا سانسور از نویسندگان و هنرمندان آغاز، و به آنها ختم نمی‌شود بلکه همه‌ی اقشار مردم را در بر می‌گیرد.

مافیای قوی پشت بابک زنجانی

همه سرنخ های خلافکاری های کلان، به "بیت رهبری" وصل میشوند. از همینرو پرسش کلیدی ملت مال باخته بی پاسخ می ماند که اگر بابک زنجانی عامل اجرائی یک شبکه مافیائی است، پس آمران او چه کسانی هستند؟ مگر دادگاه نمایشی هم از پشت صحنه توسط مافیا هدایت نمیشود؟ عضو کمیته پیگیری پرونده بابک زنجانی در ملاخانه گفت:"معتقدیم زنجانی جزئی از یک مافیا است و وقتی این‌گونه صحبت می‌کند، قطعاً مافیای قوی پشت سر او قرار دارد که اینگونه جسورانه سخن می‌گوید.وی ادامه داد: ظاهراً در این پرونده جای متهم و شاکی عوض شده است."

شعارهای دمکراتیک و شعارهای پانتورکیستی در جنبش ملی و رهایی بخش آذربایجان جنوبی

هر شعاری محوریت، هدف و ماهیتی سياسى مشخص دارد. ماهیت و هویت هر جریان و جنبش سیاسی و اجتماعی توسط شعارها و مطالبات آن قابل تشخص و شناخت میباشد. شعارها نه تنها معرف جنبش هستند بلکه با اهداف مبارزه و حرکت اجتماعی، در جذب نمودن نیرو، ایجاد همبستگی و همدلی در بین مردم پیوستگی مستقیم دارند.

یک رهبر "پ ک ک" خواستار مداخله آمریکا و اروپا برای برقراری صلح شد

جمیل بایک، از اعضا ارشد حزب "پ ک ک" در گفتگو با نشریه آلمانی زبان "بیلد" خاطرنشان کرد: ما خواستار راه‌حل سیاسی برای پایان دادن به درگیری‌های داخلی هستیم و بدین منظور به روش‌هایی که دستیابی به صلح را ساده‌تر سازند، نیازمند هستیم. جمیل بایک که در منطقه قندیل در شمال کردستان عراق مستقر است به نشریه بیلد گفت: ما برای دست‌یافتن به این هدف، از ایالات متحده آمریکا و کشورهای عضو اتحادیه اروپا همچون آلمان می خواهیم که نقش پررنگ‌تری را ایفا نمایند.

ارتش آلمان با "۱۲۰۰ سرباز" در عملیات نظامی علیه داعش شرکت می‌کند

یک مقام ارشد ارتش آلمان گفته است که برای مبارزه با "دولت اسلامی" به نیروی ۱۲۰۰ سرباز آلمانی نیاز است. آلمان به درخواست فرانسه وارد عملیات علیه این گروه تروریستی شده است. لازم بگفتن است که سارا واگن کنشت نماینده فراکسیون چپ های آلمان، دولت مرکل را در برابر این پرسش قرار داده که این چه سیاستی ست که عضو ناتو (ترکیه) از داعش حمایت می کند، آنگاه هواپیماهای جنگی شهرهای سوریه را بمباران می کنند و بیشترین قربانیان آن شهروندان هستند. خانم واگن کنشت بر قطع کانال های حمایت از داعش تاکید داشت.

دستگیری سه نظامی بلندپایه در ترکیه به اتهام "جاسوسی"

بنظر میرسد که دولت ترکیه انتشار هرگونه خبر در ارتباط با همکاری با داعش را "افشای اسرار دولتی" تلقی کرده و افشاگران را بجرم خیانت دستگیر می کند. مقام‌های ترکیه در اقدامی شک‌برانگیز نخست دو خبرنگار سرشناس و حال سه مقام بلندپایه ارتش را دستگیر کرده‌اند. همه آنها به "جاسوسی" و "افشای اسرار دولتی" متهم شده‌اند. ولی موضوع بر سر ارسال مخفیانه اسلحه به سوریه است.
دویچه وله گزارش داد:

هر کسی آن درود عاقبت کار که کشت


آثار نژادپرستانه (از پایگاههای پان‌ایرانیستی و پان‌ترکیستی)، یا حتّی رک و راست فاشیستی در ایران گلوبال به فراوانی بوده است. چرا آن زمان کسی به آژیرهای خطر توجهی نمی‌کرد؟ امروز تنها فرقش با گذشته این است که حجم این آثار بیشتر شده است. نمونه‌هائی از این دست را پیشتر در پشت نامهائی رسمی و نیمه رسمی تا محرمانه و سرّی مشاهده کرده‌ام که در مقاطعی از یکه‌تازان ایران گلوبال بوده‌اند: