رفتن به محتوای اصلی

ژانویه 2015

پاسداران ارتجاع اسلامی از دستگیری تعدادی کاربران فیس بوک خبر داد

ارگانهای سرکوب فاسدترین رژیم سیاسی جهان به بهانه مطالب "غیراخلاقی، مبتذل و مستهجن" عده ای از جوانان را دستگیر کرده تا بخیال خود فضای ترس بر شبکه های اجتماعی نظیر فیس بوک حاکم سازند. در کشوری که به اعتراف حاکمان، 60 درصد مردم از ماهوارها تغذیه می شوند و شمار کاربران اینترنت در ایران تا پایان ۶ ماهه نخست سال ۹۱ بالغ بر ۴۵ میلیون و ۵ هزار و ۶۴۴ نفر اعلام شده، و در حالی كه فیس بوک در ایران فیلتر است، این شبکه اجتماعی ۱۷میلیون عضو دارد؛ براستی ملت ایران با چه زبانی بگوید حکومت اسلامی نمی خواهد؟

داریوش پیرنیاکان: صداوسیما به ملت توهین می‌کند

صدای اعتراض اقشار مختلف مردم بلندتر می شود؛ اما گوش شنوا نیست!
باید به سراغ سوژه‌های مردمی، سیاسی، اجتماعی و تاریخی که در فرهنگ ما وجود دارد؛ بروند. سوال من این است که ساخت این فیلم‌ها چه تأثیری روی فرهنگ مردم دارد؟! چرا ما به جای اینکه درباره بزرگان و مشاهیر تاریخی خودمان مثل حافظ، فردوسی و مولانا فیلم بسازیم به سراغ سوژه‌های بیگانه می‌رویم؟ نمی‌خواهند فرهنگ درستی در جامعه جاری شود. این فیلم‌ها فاخر نیست. باید یک همه‌پرسی مردمی تشکیل بدهند تا متوجه شوند که فیلم فاخر ازنظر مردم چگونه فیلمی است.

بهمن قشقایی و قرآنِ مُهرکردهِ اسدالله عَلم

این بحث در مورد «بهمن قشقایی» چهره‌ی نام آور شورش جنوب است که ۱۷ آبان ۱۳۴۵ در شیراز تیرباران شد. وی که در انگلستان پزشکی ‌می‌خواند متاثر از قیام عشایر فارس که رژیم شاه، «غائله» می‌نامید، به میهنش بازگشت و همراه با کسانی که از جور حکومت «یاغی» شده بودند سلاح برداشت ...

چگونه با بنیادگرایان بحث کنیم بدون اینکه... (بخش چهارم)

هدف ولتر اما پشتیبانی از الهیات نبوده است. او بی آنکه تفسیر کند روشن میکند که در الهیات چه روش هائی برای حل تناقضها معمول است. اما هر کس که ولتر را تا حدی بشناسد دچار سوء ظن میشود که نویسنده ای چون ولتر شکست خِرَد در فهم کتاب مقدس را به نمایش میگذارد و به شیوه جزمگرایان دینی میگوید، باید فهم خود را خوار شماریم، چه نقشه ای در سر دارد؟

گردش به چپ، سرآغازی نوین برای پایان بخشیدن به "پایان تاریخ"؟

مهم نیست که خود را معتدل تر و یا رادیکال تر از این حزب (سوسیال دمکرات، سوسیالیست و یا چپ رادیکال) میدانیم و سیاست های آن را یکسره با طرز تلقی های خود منطبق می دانیم یا نه. مهم آن است که تاریخ تکان دیگری خورده است. راست افراطی تنها به یمن پیش روی چپ به عقب رانده شده است و مردم یونان امیدی برای خلاصی از فلاکت اقتصادی یافته اند. پیروزی حزب چپ یونان بر مردم یونان و همه طرفداران دمکراسی و عدالت اجتماعی در جهان و ایران خجسته باد!

تجمع شهروندان اهوازی در اعتراض به آلودگی هوا / تصویری

روز جمعه جمعی از شهروندان اهوازی با شرکت در تجمعی خودجوش ضمن اعتراض به آلودگی شدید هوای این شهر خواستار چاره جویی مسئولان در خصوص این معضل و مقابله با ریزگرد‌ها شدند. این تجمع در حالی برگزاری میشود که مدارس اهواز امروز به دلیل شرایط بد هوا تعطیل شده است.
بر اساس آمار وزارت بهداشت سال گذشته ۸۰ هزار نفر در ایران بر اثر آلودگی هوا و غبار جانشان را از دست دادند. همچنین منابع خبری از بستری شدن تعداد زیادی از شهروندان اهوازی در روزهای اخیر به دلیل مشکلات تنفسی خبر دادند.

هذیان گوئی جنتی و پیشنهاد استعفای او

سخنان جنتی در مقام امام جمعه تکرار همان خزئبلاتی است که سران حکومت اسلامی شبانه روز در رسانه ها جار میزنند و سیمای ایران و ایرانیان را با عبا و عمامه و افکار پیشاقرون وسطائی به لجن می کشند. جنتی مرگ ملک عبدالله را تبریک گفت و موجب نارضایتی گروهی از اسلامگرایان را فراهم کرده و پرسیده اند که؛ چرا باید چنین ادبیات نامناسبی از یک تریبون عمومی توسط یک مقام رسمی حکومتی مطرح شود؟ تبریک گویی به مناسبت مرگ رئیس یک کشور همسایه، در کدام بخش از مناسبات انسانی و عقلانی و مصالح ملی و دینی می گنجد؟!