رفتن به محتوای اصلی

دسامبر 2014

تشریح سیاست پولی و چشم انداز اقدامات مالی- اقتصادی اروپا

در ارتباط با تأثیرات دامنه داری که جدیدترین تغییرات قیمت نفت بر تغییرات میان مدت نرخ تورم در حوزه یورو باقی خواهد گذارد، ما بویژه هشیار خواهیم بود.
سیاست پولی [بانک مرکزی اروپا]، تمرکز خود را بر تضمین ثبات قیمتها در میان مدت، و خط و مشی منطبق بر آن این بانک در این جهت عمل میکند، که وضعیت رشد اقتصادی را مورد پشتیبانی قرار دهد. با اینوجود، بمنظور تقویت فعالیتهای سرمایه گذاری، ایجاد اشتغال و رشد بارآوری تولید، نقش تعیین کننده حوزه های دیگر سیاستهای دولتی هم الزامی است.

آیا دولت "رفاه رانتیر نفتی" مقدور و یا مُقدّر است؟

نمایشی که سناریو آن آماده می شود! شامل نشان دادن این موضوع خواهد بود که علیرغم تحریم های مالی و نفتی، دولت پوپولیست، تمامی همّ و غم خود را صرف ایجاد حداقل های رفاه برای مردم کرده و حق دارد از جامعه بخواهد از او حمایت بکنند. (نکته ای که در این فصل نباید از نظر دور داشت، همین نکتۀ اساسی در دولت های رانتیر نفتی است که حدّ سرویسی که از آنها و برای جامعه مورد انتظار است. در همان محدودۀ متوقف نگهداشتن رشد و توسعه در جامع است.)

سبقت آخوندها از عربستان سعودی در خرافه پرستی

آخوندهای ایران گوی سبقت خرافه پرستی را حتی از بخش های عقب مانده عربستان سعودی ربوده اند و تصور می کنند روی هر کاغذی عبارات قرآن نوشته شود، آن کاغذ مقدس می گردد و باید چون بت پرستیده شود. براستی باید گفت که ای کاش دست سلمان پارسی می شکست و قران را نمی نوشت. اگر محمد زنده بود و می خواست قرآن گونه ای دیگر باشد، این سلمان پارسی ها (آخوندها) رضایت نمی دادند! اعراب معتقد بودند سلمان پارسی اسلام را به محمد می اموزد و در رد این ادعای مردم، قرآن پاسخ داده است:

حشمت طبرزدی دبیر کل جبهه دمکراتیک ایران: ما ملت ایران باید تصمیم بگیریم

می دانم خیانت روحانیون سیاسی حاکم به آرمانهای یک ملت به پا خاسته در بهمن سال 57، موجب گردیده تا هیچ فرد و گروهی به دیگری اعتماد نکند. می دانم نهادهای امنیتی – تبلیغی دارو دسته ی حاکم ، روز و شب در حال پاشیدن بذر بی اعتمادی در بین گروههای مختلف اجتماعی بر علیه مخالفین رژیم است. می دانم اصلاح طلب ها (مشخصا ملی – مذهبی ها، نهضت آزادی ها و مشارکتی ها ) به دلیل نفوذی که در بین اپوزسیون و بخش های بزرگی از مردم دارند و نیز به دلیل برخورداری از امکانات فراوان، به مسیری جز چارچوب نظام فعلی باور نداشته

مذهب شیعه، ریشه ازخود بیگانگی ایرانیان - بخش چهارم

در طول تاریخ، مفسران شیعی که برای ما تاریخ نوشتند و قرآن تفسیر کردند، همیشه به رویدادهای اسلام محمدی رنگ دیگری بخشیدند. آنها اسلام را آخرین دین الهی تبلیغ کرده و نبوت محمد را تجلی اراده الهی قلمداد نمودند. این افسانه سازی در جامعه ما بی تاثیر نبود. این تبلیغات هزار ساله با کمک دینسازان و مبلغان در قدرت، اذهان را جهت داد و دین زمینی و آئین یک سرزمین عقب مانده را امر قدسی قلمداد نمود و روان ایرانی را وابسته بدان نمودند.