رفتن به محتوای اصلی

اوت 2014

هشدار فرمانده ارتش ترکیه به اردوغان

ارتشی های ترکیه هنوز در حال و هوای چند دهه قبل سیر و سیاحت می کنند و نتوانسته اند شرایط نوین جنبش خلق کرد در منطقه، تغییر معادلات سیاسی، توازن قوا و ضرورت اجتناب ناپذیر عقب نشینی در برابر اراده ملت کرد را درک کنند. موقعیت ترکیه شکننده تر از آنست که فرمانده ارتش ترکیه هشدار داده؛ "در صورتی‌ که در مذاکرات صلح این کشور با کردها خطوط قرمز رعایت نشود ارتش هرکاری که لازم باشد انجام خواهد داد."

ایران در معرض زلزله بیش از 7 ریشتر

معاون بحران و پدافند غیرعامل مرکز مدیریت حوادث کشور، مسیر شهرنشینی در ایران را نسبت به دیگر کشورها سریع تر دانست و افزود: 93 درصد کشور ما در معرض زلزله بیش از 7 ریشتر قرار دارد.
وی با بیان اینکه ما هر سال شاهد لرزشهای زلزله هستیم افزود: ما در حادثه زلزله رودبار 47 هزار در زرند 1600 و در بم 27 هزار نفر را از دست دادیم.

اعزام هیئت امنیتی دولت به بافق در پی تداوم اعتراضات کارگران

محمدعلی طالبی معاون سیاسی و امنیتی استانداری یزد با اشاره به حضور ماموران یگان ویژه پلیس در بافق در روزهای ابتدایی تحصن کارگران معدن سنگ آهن گفت: یگان ویژه پلیس برای مسائل احتیاطی و جلوگیری از بی‌نظمی به معدن وارد شد اما هنگام اعزام این نیرو به آن‌ها تاکید کردیم با مردم مواجهه‌ای نداشته باشند و‌‌ همان طور که دیدید مواجهه‌ای میان آنان و کارگران اتفاق نیفتاد.
طالبی ضمن ابراز بی‌اطلاعی از دلیل بازداشت کارگران معدن سنگ آهن بافق و اتهامات وارد شده به آن‌ها اظهار بی اطلاعی کرد

چرا ما اینیم، و با داعش خویشی نظری داریم؟

ما نه تنها اینیم، بلکه ما (کامنت گذاران ) نخبه جامعه خودیم که سوادکی داشته , علاقمند بخواندن ( روزنامه ) و در پی چاره ایم؛ یعنی پی سفته بازی و سپاهیگری و جا نماز آبکشیدن و دزدی و اعتیاد و صد ها و دیگر نیستیم. از زبان مستهجن هم پرهیز میکنیم. با همه اینها ما اینیم و باید با آن بسازیم و باندازه همت خود بکوشیم. از خود نمیتوانیم بگریزیم.** بله، براستی هم «ما اینیم». اما چرا؟ چرا چنین هستیم و نه جور دیگر و بهتر؟

زمین خواری با مجوز قانونی!

شمس الله شریعت نژاد عضو کمیسیون کشاورزی، آب ومنابع طبیعی مجلس: در بحث تغییر کاربری اراضی یک گروه افرادی هستند که با دریافت مجوزهای غیرقانونی با استفاده از کانالها و روابط خاص کار خود را پیش می برند.
این افراد سوءاستفاده گر زمین را با قیمت ارزان می خرند و باقیمت بسیار بالایی می فروشند، تاکید کرد: دولت باید با این افراد به صورت جدی برخورد کند و این کار را باید از خودش شروع کند.