رفتن به محتوای اصلی

ژانویه 2014

علم الهدی: ریشه فرهنگ و دین در جامعه زده شده

علم الهدی اعتراف کرد که " با ترویج فرهنگ بی‌دینی به واسطه تولید فیلم‌ها و موسیقی‌ها، ریشه فرهنگ و دین در جامعه زده شده است." او از یک واقعیت در جامعه ایران سخن گفت ولی علل و ابعاد رویگردانی ایرانیان از اسلام و اسلامگرایان را هنوز نفهمیده است. در 35 سال گذشته مقاومت مدنی گسترده ای علیه سلطه و بربریت اسلام و اسلامگرایان در عرصه های اجتماعی، فرهنگی، هنری، ادبی و سیاسی صورت گرفت که نتیجه اش پذیرفتن شکست سیاست اسلامیزاسیون توسط سران رژیم می باشد. مردم ایران می خواهند ایرانی باشند ولاغیر!!!

«گاف»‌هاي حكيم «فردوسي» در «شاهنامه» - 1

همه‌ی جهانیان می‌دانند که دوران «هخامنشی» یک دوره‌ی افتخارآفرین از تاریخ کشورمان است. در آن برهه‌ی حساس، سرنوشت‌ساز و غیره است که «کمبوجیه» ـ پسر برومند و نورچشمی «کورش کبیر» ـ به مصر می‌رود و ضمن حملات بشردوستانه به آن سرزمین تاریخی، شخصاً و با استفاده از شمشیر خودش، می‌زند و یک رأس «گاو» را می‌کشد، بدون این که از متخصصان خارجی و از منابع بیگانه کمک گرفته باشد. بعد از او هم «خشایارشا» ـ فرزند فرهیخته، نخبه و غیره‌ی «داریوش کبیر» ـ به یونان حمله‌ور می‌شود و ...

تمامت‌خواهی‌ سیاست را ناممکن می‌کند( نامۀ سرگشاده به اهل ادب و فرهنگ ایران)

استادان گرامی! خوب است که اینک حقوق اقلیت‌های دینی و مذهبی همپای دگراندیشان مورد عنایت قرارگرفته است. اما نباید از یادبرد که اهمیت حمایت از حقوق دگرباشان کثیری که خواهان احیای زبان مادری به عنوان یکی از مقومه‌های هویتشان هستند کمتر از آن دیگران نیست. از این رو از شما توقع می‌رود از حق ساده و بدیهی انسان‌ها دایر بر آموزش زبان‌های مادری در مدارس و تأسیس نهادهای پالایش آن زبان‌ها حمایت فرمایید.

حاصل عشق مترسک به کلاغ، مرگ یک مزرعه بود

همین طور که لباس می‌شستیم من و دوستم را از زیر هشت صدا زدند. نگهبان گفت بروید توی بند بی سر و صدا وسائلتون را جمع کنید ار اینجا منتقل می‌شوید. پرسیدیم کجا؟ گفت نمی‌دونم. یکی آمد درگوشش چیزی گفت و نگهبان هم با ما داخل بند آمد و اشاره کرد عجله کنیم. دویدم لباسهای خیس و شسته‌شده را جمع کردم تا ببرم، گفت خودت را معطل نکن. نمی‌زارند ببری. بزار همون جا توی طشت. با نگاههای گویا و خموش زندانیان از قصر رفتیم. بیشترشان بعد از انقلاب جان باختند.