رفتن به محتوای اصلی

سپتامبر 2013

انتقال زندانی سیاسی افشین سهراب زاده به بیمارستان

افشین سهراب زاده بعد از بیست روز اعتصاب غذا در زندان میناب در پی وضعیت وخیم به بیمارستانی در خارج از زندان منتقل شده است.
بنابه گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی ، افشین سهراب زاده ، زندانی سیاسی کُرد محبوس در زندان میناب که از روز۱۶ شهریور ماه اقدام به اعتصاب غذا کرده بود.پنج روز پیش در پی وخیم شدن وضعیت جسمی ، نامبرده به بیمارستان ابوالفضل بندر عباس منتقل شد.

کاترین اشتون به آمریکا: فضای مذاکره با ایران را مثبت نگه دارید

اشاره خانم اشتون که در موسسه وودرو ویلسون صحبت می کرد به عده ای از نمایندگان کنگره آمریکاست که خواستار تحریم بیشتر ایرانند.رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت غرب باید در تمام جنبه ها تمایل و حسن نیت خود را نشان بدهد و مذاکره را پیش ببرد وانتظار مشابه از طرف مقابل داشته باشد.با این همه خانم اشتون صریحا درباره مخالفت یا موافقت خود با وضع تحریم های بیشتر علیه ایران صحبت نکرد و گفت: کار من تعیین تکلیف برای کنگره آمریکا نیست.

ماریا دلبر / گابریل گارسیا مارکز

داستان «ماریا دلبر» نوشته مارکز است که سال ها پیش توسط ویدا حاجبی تبریزی از اسپانیایی به فارسی ترجمه شده ولی به دلایل مختلف، این ترجمه تاکنون منتشر نشده است. اما خبر بیماری سرطان مارکز و بویژه کناره گیری او، سبب شد که مترجم دوباره بفکر انتشار آن بیفتد. البته این داستان توسط آقای صفدر تقی زاده نیز در مجموعه ای بنام "زائران غریب" از زبان انگلیسی ترجمه شده و به چاپ رسیده، اما با تفاوت هایی از ترجمۀ ویدا حاجبی از زبان اسپانیایی.

نرمش قهرمانانه در مرکز، برخورد قهر آمیز در کُردستان

جلسه دادگاهی پنج تن از فعالان دانشجویی در مریوان پس از احضار توسط دادگاه انقلاب برگزار شد.
به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی روز صبح امروز دوشنبه ۵ مهر، جلسه دادگاهی پنج تن از فعالان دانشجوی مریوان به نام های "داود قسیمی، سامان محمودی، سوران دانشور، محمد کهنه پوشی و خالد احمدی" با حضور در دادگاه انقلاب مریوان برگزار شد.

خود باختن عوامل جمهوری اسلامی و همچنین مخالف نماها !

یکی‌ از خبر ساز‌ترین بحث‌های امروز حضور حسن روحانی در آمریکا بود و لازم است تا یاد آوری کنم که حیرت انگیز است ،رئیس جمهوری می‌‌آید در آمریکا و در سازمان ملل و چند جلسه دیگر آن چنان صحبت می‌کند که انگار ایشان از یک مدینه فاضله و یا از یک گلستان و یا یک بهشت آمده و ساده لوحان معتقدند که لحن صحبت‌ها تغییر کرده است،اما من نمی‌‌دانم منظور از لحن صحبت تغییر کرده است چیست؟

عفورهبری گشایش سیاسی یا تأکید برمجرمیت

آزادی زندانیان سیاسی وعقیدتی درصورتی میتواند ردای مناسب گشایش فضای سیاسی را برتن کند که با عفورهبری محقق نشده باشد بلکه حاکمیت جمهوری اسلامی به بی گناهی این زندانیان معترف واین عزیزان را ازصفت مجرمیت ومحکومیت بری نماید ودرهمین راستا با بیانیه ای رسمی برائت این زندانیان را اعلام وحق تأدیه خسارت واعاده حیثیت را برای این دست اززندانیان به رسمیت بشناسد