رفتن به محتوای اصلی

آوریل 2013

آزادی فاطمه پرویزی از زندان

فاطمه پرویزی زندانی سیاسی تبعیدی در زندان نوشهر بعد از تحمل شش ماه مشقت و درد و آزار و مبارزه با وضعیت غیر انسانی که منادیانه ننگینه حاکمیت اسلامی برایش ایجاد کرده بودند شرافتمندانه و سربلند با تحمل زندان تعین شده از طرف دادگاه نامشروع شهر چالوس در تاریخ 1392/2/5آزاد شد.لازم به ذکراست که فاطمه پرویزی فقط چهار روز ازعمل جراحیه سختی که برروی ایشان انجام شده بود به زندان انتقال داده شده بود,که این وضعیت نگرانی شدید خانواده ایشان را به دنبال داشت.

وضعيت وخيم جوان عرب اهوازي كه خود را در مقابل استاندار به آتش كشيد

"مهدی مجدم" جوان عرب اهوازى كه در اعتراض به بيكارى جلوی درب ورودی ساختمان استانداری و مقابل چشمان استاندارعربستان (اهواز) خود را به آتش کشید در وضعيت وخيم و ناگوارى به علت عفونت شديد در اثر سوختگى 60% بين مرگ و زندگى است . طبق آخرين گزارش رسیده به سازمان حقوق بشر اهواز اين جوان كه روز سه شنبه 16 اقدام به خود سوزى خويش توسط بنزين در مقابل ساختمان استانداری نمود و بعد از اينكه مراجعات مكرر او به ادارات و شركتهاى دولتى و غير دولتى جهت ايجاد شغل بى نتيجه ماند به استاندارى مى رود و...

اطلاعیه جنبش فدرال- دمکرات آذربایجان بمناسبت اول ماه مه

جنبش فدرال دمکرات آذربایجان سازمانی است که برای فدرالیسم در ایران وایجاد حکومت ملی در آذربایجان می رزمد. ما گفته ایم و باز هم تاکید میکنیم که سرمایه اصلی هر ملتی و هر کشوری، مردم آنست. از آنجائی که اکثریت غالب هر ملتی، نیروی کارهمان ملت است که به تولید مادی و معنوی آن مادیت می بخشد، و نیمی از آنرا زنان جامعه تشکیل میدهند، بنابراین، مبارزه برای حقوق زحمتکشان و برابری حقوقی زنان با مردان و از بین بردن تبعیض جنسی، بخش تفکیک ناپذیری از مبارزه برای حقوق ملی و حق تعیین سرنوشت بشمار میرود.

زندان در زندان درست کرده اند

سیامک قادری، خبرنگار سابق خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) است که به نشراکاذیب، تبلیغ علیه نظام، توهین به رئیس جمهور و رئیس قوه قضائیه و همچنین فعل حرام متهم وبه ۴ سال حبس تعزیری و ۸۰ ضربه شلاق محکوم شده است. این روزنامه نگار ۳۴ ماه است از مرخصی و ۲ سال است که از ملاقات حضوری با خانواده اش محروم است.

به کوری چشم دشمنان ایران، نخستین گام پیروزمندانه برداشته شد

سرانجام بعد از سی و چهار سال که از اشغال شدن میهن عزیزمان، به دست آخوندهای جنایتکار حکومت اسلامی می گذرد؛ امروز یکشنبه بیست و هشتم آوریل 2013 میلادی، اعضای مجمع مؤسس کمیته موقت شورای ملّی ایرانیان، که برای ایجاد تسهیلاتی جهت برنامه ریزی و تدارکات برای برگزاری یک انتخابات آزاد در ایران اعلام آمادگی کرده و انتخاب شده اند؛ براساس برنامه از پیش طراحی شده، در شهر پاریس در کشور فرانسه، در روزهای 27 و 28 ماه جاری ( آوریل 2013 میلادی ) در کنار یکدیگر قرار گرفته اند؛ تا...

به مناسبت روز جهانی کارگر: گشتی در وعده های نقش بسته بر روزنامه ها

بین تورم واقعی و تورم اعلام شده توسط بانک مرکزی و آمارهای رسمی اعلام شده دولت و ادعای برخی از مسئولان تفاوتی فاحش وجود دارد. برمبنای سبد خانوار،حداقل دستمزد کارگران باید دو برابر بیش از حداقل دستمزد کنونی باشد. و این نشان می دهد هیچ گونه رابطه منطقی بین درآمد و هزینه وجود ندارد.