رفتن به محتوای اصلی

فوریه 2013

مصاف شیخ خزعل و رضاخان

لشکرکشی رضاخان به اهواز و ورود وی به این اقلیم در ۲۰ آوریل ۱۹۲۵ یک اتفاق تاریخی مهمی برای ایرانیان است. این اقدام نظامی دولت مرکزی سبب شد تا اقلیم اهواز با ثروت های عظیم نفت وگاز وزمین های حاصلخیزش تابع مرکز و ایران شود.

مکتب امروز ما جوانان (میهن سالاری) میباشد

همه ما باید آگاه باشیم فلسفه ایرانیت نه تنها با دمکراسی مغایرت ندارد، بلکه خود دمکراسی است، بنابراین دمکراسی بخش کوچکی است در دل میهن سالاری ایرانی و گزافه گویان تلاش دارند تنها با واژه دمکراسی ما را فریب دهند، اینان نمیگویند اگر در دمکراسی مورد نظرشان در فردای ایران عده ای خواستان تکیه ای از کشورمان را تجزیه کنند، میهن پرستان بایستی چه کنند؟؟

آیا شعار "آذربایجان جنوبی جزء ایران نیست" دلتان را شکسته است؟

چرا وقتی ملت تورک آذربایجان جنوبی می خواست یک روزنامه و کتاب به زبان خودش داشته باشند، بر می آشفتیدید؟
چرا وقتی ملت تورک آذربایجان جنوبی خواستار اجرای اصول قانون اساسی در باره آموزش زبان تورکی آذربایجانی در کشور و خاک خودشان بودند، با آنان هم صدا نبودید؟
چرا وقتی تنها به خاطر دفاع از زبان مادریشان و در سرزمین های خودشان دستگیر و زندانی می شدند، دلتان خونین نمی شد؟

در سوگ فریده لاشایی: من هنوز به کندن کوه با دست های خالی می اندیشم

وقتی موجود عزیزی آدم را بکلی ترک می کند، ترکی بی بازگشت، انگار عصارۀ زندگیش مثل شهاب هایی رنگارنگ از پهنۀ آسمان ذهن گذر می کنند. فریدۀ لاشایی در این چند روز که از مرگش می گذرد با شهاب زندگیش یک آتش بازی جانانه در نگاه من بر پا کرده است. شاید یک نقاش این آتش بازی را یک کولاژ بنامد. و شاید زندگی فریده لاشایی خود یک کولاژ باشد. کولاژی که قطعاتش از لحظات تاریخ معاصر ایران رنگ گرفته است و دانایی و صمیمیت یک زن آن را به ثمر رسانده است.