رفتن به محتوای اصلی

اکتبر 2012

چرا جایگاه نیروهای سیاسی در اپوزیسیون مشخص نمی گردد؟

در همایش اتحاد جمهوری‌خواهان که در روزهای ۱۲، ۱۳ و ۱۴ اکتبر در کلن برگزار گردید، بیشتر راهکار های آشتی ملی و هدایت جمهوری اسلامی به پروسه اصلاحات به چشم می خورد !اما جای تعجب در این بود که نیروها و شخصیت هائی در همان همایش شرکت جسته اند که هیچگاه با پرنسیب های فرخ نگهدار هم پیمان نبوده اند ویاشاید تاکنون با وی هم نظر بوده اند اما اعلام نمی کردند که همه اینها جای تاسف بر جای گذاشته است!

بحرانی که از کنترل سران حکومت خارج می شود!

نامه نگاری ها و یقه گیری های تند و تیز بین رئیس جمهور و رئیس قوه قضائیه بار دیگربرشی از آن چه که در درون ساختارقدرت می گذرد و ازعمق و شدت آن ها، در برابرما می نهد. از آن جا که در حکومت های استبدادی و بطور مشخص جمهوری اسلامی اصابت شکاف های کنترل نشده بالائی ها به سطح جامعه انباشته از خشم و نارضایتی عمومی، می توانند هم چون چاشنی انفجاری عمل کنند بررسی آن ها دارای اهمیت است. نقش سرریزشدن تضاد بالائی ها بر بسترجامعه را در تجربه دوم خرداد سال 86 و درسال 88 بشکل عریان تری مشاهده کرده ایم.

بیش از یک‌هزار زندانی منتظر اعدام در زندان رجایی‌شهر

مهدی محمودیان در نامه‌ای خبر داده است که یک هزار و ۱۱۷ زندانی در زندان رجایی‌شهر منتظر اجرای حکم اعدام هستند. یک نهاد حقوق بشری نیز از برنامه‌ریزی برای اعدام‌های گسترده در این زندان خبر داده است.یک هزار و ۱۱۷ زندانی تنها در رجایی‌شهر منتظر اجرای حکم اعدام هستند. مهدی محمودیان، روزنامه‌نگار زندانی، در نامه‌ای که از این زندان نوشته ضمن اعلام این خبر گفته است که ۱۴ نفر از زندانیان به دلایل سیاسی و امنیتی به اعدام محکوم شده‌اند.