رفتن به محتوای اصلی

اوت 2012

نتانیاهو: برای حمله به ایران لحظه شماری می کند/ ایرانیان بی تفاوت؟!

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر جنگ طلب اسرائیل در پی شعار های تو خالی خامنه ای گفت که در اجلاس سالیانه سازمان ملل متحد در نیویورک، درباره خطر برنامه هسته‌ای ایران سخن خواهد گفت. وی حضور رهبران برخی کشورها را در اجلاس "نم" در تهران تقبیح کرد.به گزارش خبرگزاری رویترز بنیامین نتانیاهو تصریح کرده است که در سخنرانی سالانه خود در مجمع عمومی سازمان ملل "به کشورهای جهان حقایق روشنی را درباره رژیم تروریستی ایران که خطری بزرگ برای صلح جهانی است گوش‌زد خواهد کرد."

پايان اجلاس سران جنبش عدم تعهد در تهران

شانزدهمين اجلاس سران جنبش عدم تعهد در تهران، شامگاه جمعه، ۱۰ شهريور ماه، با صدور بيانيه‌ای در ۱۱ بند به کار خود پايان داد. در بيانيه پايانی از استفاده صلح جويانه از انرژی هسته ای حمايت شده ولی به رغم گزارش‌های اوليه، هيچ اشاره‌ای به بحران سوريه ديده نمی‌شود.

اثـراتِ " تلـخ و شیـریـن ِ" تبعیـد ...!؟

در گوشه ای از این جهـان بی در و پیکـر، مـدرسـه ای بود که بهش می گفتند ایـران، در این مدرسه بـزرگ همه جور شاگرد از همه نوع اش پیدا می شد از لهجـه و زبـان های مختلف گرفتـه تا دین، مـرام، مسلک و ایدئولوژی های متفاوت اما، ویـژه گی این مدرسه این بود که مُدیر، ناظم، معلم، فراش و خلاصه اینکه همه کاره این مدرسه یک نفر بـود! بقیه نخودی بودند، او از چنان قدرتی برخوردار بود که برای مثال، صبـح که از خـواب بلند می شـدیـد می دیدید این فـرد که بهش می گفتند شـاه لباس بزرگ ارتش داران نیروی دریایی را پوشیده است!

جمهوری و جمهوری‌خواهی، نقدی بر ديدگاه‌های مهرداد درويش‌پور

آيا با افزودن محتوايی ويژه بر شکل نظام جمهوری (جمهوری دمکراتيک، جمهوری لائيک) است که می‌توان خصوصيت دمکراتيک آن را حفظ کرد و يا درست برعکس با نامتعين نگاه داشتن جمهوريت (يعنی حفظ آن تنها به مثابه شکل حکومت) و در نتيجه نيفزودن هر گونه پس يا پيشوندی به آن است که می‌توان آينده‌ی دمکراتيک‌اش را تضمين نمود؟ از نظر من تنها در حالت دوم است که نظام جمهوری، نظامی دمکراتيک خواهد بود

ساره جوانمردی نخستین مدال پارالمپیک لندن را برای ایران گرفت

برای تیراندازی با تپانچه بادی از فاصله ده متر زنان امروز رکوردهای تازه‌ای برقرار شد.ساره جوانمردی در تیراندازی با تپانچه بادی زنان موفق شد با کسب رتبه سوم، کاروان ورزشی ایران در پارالمپیک لندن را صاحب نخستین مدال خود کند.
او در مرحله مقدماتی با کسب ۳۷۶ امتیاز در مکان سوم قرار گرفت و به مرحله نهایی راه یافت.

بعضی‌ها فقط خانم باز هستند. همین

هیچ کاری بلد نیستند، هیچ هنری ندارند، به هیچ موضوعی علاقه نشون نمی‌دهند جز خانم‌ها.
خانم باز‌ها، حتی راجع به خانم‌ها هم موفق نیستند.
همه چیز ادا و اطوار است و شو و نمایش. آنها بلدند خوب نقش یک مرد را باز کنند، خوب حرف بزنند و خود را بی‌تفاوت یا مغرور و یا علاقمند و عاشق نشان دهند. آنها بر اثر تجربه، با زنهای مختلف می‌دانند، چطور رفتار کنند می‌دانند کی اصرار کنند، کی منت کشی و یا کم محلی کنند و چه موقع خود را بی‌تفاوت و یا حسود نشان دهند.

نگرانی از وضعیت مریم صالحی، بی خبری از این فعال حقوق بشر با گذشت دو هفته از

مریم صالحی، ۲۵ ساله، دانشجوی تهران از اعضای فعال گروه حامیان حقوق بشر در ایران و از اعضای چندین کمپین حقوق بشری ، سحرگاه روز چهارشنبه ۲۵ / مرداد /۹۱ در خانه پدری خود در اراک توسظ ماموران لباس شخصی دستگیر شده است.
از زمان دستگیری تا زمان تهیه این خبر، به رغم تلاش های فراوان خانواده و دوستان مریم، هیچ گونه اطلاعاتی از محل نگه داری وی در دست نیست.
خانواده ی مریم بسیار نگران سلامتی و چگونگی وضعیت او هستند.