رفتن به محتوای اصلی

آوریل 2012

جنگ قدرت اصولگرایان بر سر ریاست مجلس نهم

با شروع مرحله‌ی دوم انتخابات نهمین مجلس شورای اسلامی ایران، اختلاف میان جریان‌های اصولگرای حاضر در انتخابات شدت گرفته است. ریاست مجلس نهم یکی از مهمترین چالش‌های میان اصولگرایان است.
شاید یکی از مواردی که اکثریت موافقان و منتقدان جمهوری اسلامی بر آن اتفاق نظر دارند، جایگاه مجلس هفتم در میان دیگر مجالس پس از انقلاب ایران است. از این مجلس که ریاست آن را غلامعلی حداد عادل بر عهده داشت به عنوان یکی از ضعیف‌ترین مجالس ایران یاد می‌کنند.

کشف یک تخلف بزرگ؛ این بار ده‌ها میلیون یورو و چندین میلیون دلار

مشاور رئیس سازمان بازرسی کل کشور تصریح کرد: طبق بررسی‌های انجام شده، مسئولین وقت این بانک دولتی در پرداخت تسهیلات ده‌ها میلیون یورویی و چند میلیون دلاری به یک شرکت خصوصی مرتکب تخلفات متعددی شده‌اند. وی ادامه داد: بانک مورد نظر در قبال اعطای این تسهیلات، وثیقه چندانی دریافت نکرده است و میزان سرمایه این شرکت در داخل کشور نیز بسیار کمتر از میزان بدهی آن به سیستم بانکی است که آن هم در گرو بانک‌ها می‌باشد.

بررسی رفتارها و انتقادات مطرح بر حرکت ملی آذربایجان

کسانی که با شعارهای دموکراسی، فمینیسم، کارگری و غیره بر حرکت ملی آذربایجان می تازند در درجه اول باید توجه داشته باشند که همه خواسته های آنها بلا استثنا در مانبفست تقریبا همه طیفهای حرکت ملی آذربایجان قرار دارد و جزو اصول آن طیفها به شما می رود. ولی جزو اهداف حرکت ملی آذربایجان نیست. هدف حرکت ملی آذربایجان کسب حق تعین سرنوشت ملت آذربایجان است و فقط برای این راه مبارزه می کند و تنها با حرکتهایی که این حق را به رسمیت بشناسند همکاری می کند.

در آستانهً روز کارگر رضا شهابی به بیمارستان منتقل شد

یک هفته اعتصاب خشک و ۴۵ روز اعتصاب غذای تر به همراه درمان نشدن آسیب های نخاعی موجب ضعیف شدن بنیه این زندانی سیاسی شده و شرایط بهداشت و تغذیه نامناسب زندان، وضعیت بیماری وی را تشدید کرده است. کم خونی حاد، فشارخون نامنظم، ضربان بی ثبات قلب، درد در ناحیه گردن و ستون فقرات و بی حسی در اندام های یک طرف بدن تنها بخش هایی از آسیب های دوران بازداشت است که این فعال کارگری با آن دست به گریبان است.