رفتن به محتوای اصلی

فوریه 2012

انتخابات پیش رو و مشروعیت های در خطر

انتخابات پیش رو البته آزاد نیست. مگر پس از تصویب قانون اساسی جمهوری اسلامی اساسا برخورداری از انتخابات آزاد میسر بوده است؟ با این وصف و با علم به آزاد نبودن انتخابات و نقش حذفی شورای نگهبان، ایرانیان برخلاف خواست مخالفان رادیکال، همواره کم و بیش در انتخابات شرکت داشته اند. حتی در برخی موارد مطالبات خود را با چنان مشارکت بالایی به گوش حاکمان محافظه کار رسانده اند که این حاکمان ناچار شده اند...

'چرا حامیان احمدی‌نژاد باید انتخابات را تحریم کنند؟'

دیشب از «بی‌بی‌سی فارسی انگلیس» تماس گرفتند تا درباره «چرایی عدم مشارکت من در رای‌گیری ۱۲ اسفند» گفتگو کنیم. اما این گفتگو را موکول کردم به «انتشار یادداشتی (در سایت بی‌بی‌سی فارسی) که شامل پاسخ‌های تفصیلی من به پرسش‌های‌شان باشد». تا اگر چنانچه به‌هردلیل (و از جمله تنگی وقت و فشردگی برنامه خبری و...) در جملات من حذف و تقطیعی صورت گرفت؛ بینندگان بتوانند با مراجعه به یادداشت مزبور، در جریان پاسخ کامل من به پرسش‌ها قرار گیرند.

مهدی خزعلی: تا مرگ به اعتصاب غذا ادامه خواهم داد

مهدی خزعلی در چهل و هشتمین روز از اعتصاب غذای خود در نامه ای به قاضی پرونده خود برخی از رفتارهای غیر قانونی دستگاه قضایی کشور پرداخته است. او نوشته است: من در زندان کسانی را دیدم که از رویت یک سطر دادنامه و پرونده و داشتن وکیل محروم بودن، کسانی که بدون داشتن هیچ سند و مدرک و اقراری به اعدام محکوم شدند.

بازداشت گسترده‌ی اعضای گروه هکرهای "ناشناس"

در پی اقدامی هماهنگ ۲۵ عضو گروه هکرهای "ناشناس" در چهارکشور جهان بازداشت شدند. اینترپل اعلام کرده این دستگیری‌ها بعد از حمله‌ی "ناشناس" به سایت‌های دولتی شیلی و کلمبیا صورت گرفته است.