رفتن به محتوای اصلی

دسامبر 2010

دو نکته در باره سیلی خوردن احمدی نژاد حائز اهمیت است!

اگر این خبر درست باشد ... تحیل آن بخش از اپوزیسیون که احمدی نژاد را نماینده سپاه پاسداران می داند ، غلط از آب در می اید و بر عکس تحلیل کسانی که می گویند که احمدی نژاد نماینده خامنه ای است _ و این فرد حساب شده انتصاب شد تا مخالفین داخلی یعنی اصلاح طلبان را از سر راه خامنه ای بر دارد و در عرصه بین المللی در راستای غنی سازی سازی وساخت بمب اتمی حرکت کند و در منطقه برای هلال قدرت سیاسی شیعه(از لبنان تا پاکستان)تلاش نماید و در داخل خلافت طالبانی...

سرکوب‌ها جنبش سبز را زیرزمینی و عقلانی کرد

وی با بیان اینکه رهبران و فعالان «جنبش سبز» به این نتیجه رسیده‌اند که «حسا‌ب‌شده‌تر، فکورانه‌تر و پیچچیده‌تر عمل بکنند»، تصریح کرد: «همه بحث جنبش سبز حضور در خیابان نیست.» «جنبش سبز، عمیق‌تر، عقلانی‌تر، فکورانه‌تر و تشکیلاتی‌تر شده و در جایی هم که لازم باشد حضور خیابانی خواهد داشت و از سرکوب هم نمی‌ترسد. این همه زنان و مردان ما در زندان هستند و هیچ کس از این موضوع ابایی ندارد.»

موقعیت آقای خامنه ای روز به روز ضعیف تر می شود

اقتدار ولايت فقيه در هم شکسته است؛ يعنی وضعيت آقای خامنه ای به گونه ای است که بخش بزرگی از نيروهای نظام اعم از اصول گرايان و اصلاح طلبان که به حاشيه رانده شده اند، با او مسئله دارند؛ از آقای رفسنجانی گرفته تا مراجع در قم و اصول گرايانی در مجلس.اينها از طريق مخالفت با سياست های محمود احمدی نژاد، در واقع، به آقای خامنه ای ايراد می گيرند. پس آقای خامنه ای می ماند و نيروهای نظامی و امنيتی اش. اما آيا اين نيروی نظامی و امنيتی هم کاملا تحت فرمان او است؟

رشوه به شیطان تنها راه کمک به خدا 8

آیا می‌توان امید داشت که انسان با بن‌مایۀ حیوانی وجود خویش کنار آید و بپذیرد که نخواهد توانست خدا شود که خدا و شیطان تنیده به هم در خود اویند؟ و جز با دادن رشوه به بعد شیطانی‌ی‌ هستی اجتماعی‌اش نخواهد توانست به نفع بعد خدائی از او غنیمتی بگیرد؟ در همین آرزوها من به بعد شیطانی وجود کم رشوه نداده‌ام: کلکتیوهای منعطف کار، پذیرش اساس استثمار است و این مگر رشوه به سرمایه نیست؟

دستگیری «7 عضو القاعده» و استراتژی «نظام» پس از 11 سپتامبر

استراتژی جدید جمهوری اسلامی پس از 11 سپتامبر تغییر کرد یا بعبارتی یکی از استراتژی های مطرح در بین رهبران نظام از صندوقچه جناح خامنه ای بیرون کشیده شد و برخی تحلیلگران بر این اعتقادند که احمدی نژاد «حکم بلدوزر» برای اجرای این استراتژی دارد و او از سوی خامنه ای حمایت می شود . استراتژی رهبران جمهوری اسلامی پس از 11 سپتامبر به قرار زیر می باشد: _ در عرصه خارجی :تقویت قدرت سیاسی شیعیان از لبنان تا پاکستان بگونه ای که تناسب قوا را در منطقه بسود جمهوری اسلامی تغییر دهد تا غربی ها و کشورهای عربی...

گفت‌وگوی با دکتر عبدالستار دوشوکی مردم بی‌گناه، قربانی خشونت در بلوچستان

گروه جندالله اخیرا اعلام کرده است که در واکنش به اعدام ۱۱ بلوچی که توسط جمهوری اسلامی، شخصی به نام حسین شیرانی را اعدام خواهد کرد. حسین شیرانی کارمند تاسیسات اتمی اصفهان است که توسط عوامل جندالله ربوده شده است. اعدام حسین شیرانی توسط جندالله فاجعه‌ای است از جنس فاجعه اعدام بلوچ‌ها. در همین رابطه دکتر عبدالستار دوشوکی فراخوانی منتشر کرده که در آن خواستار پایان دادن به انتقام‌جویی و کینه‌ورزی کور شده است. برای یک ایران در همین رابطه پای صحبت او نشسته است.

ایستادگی مدنی: رای دادن معیار دموکراسی نیست،معیار چگونه شمردن رای هاست

رسوا کردن دزدان رای مردم: از جعبه های خالی تا عکس تقلبی: برای زیاد نشان دادن جمعیت طرفداران، با پرداختن پول اضافی افرادی از جاهای دیگر با اتوبوس آورده شدند اما باز هم جمعیت چشمگیر نبود. از اینرو مقامات حکومت برای رفع این مشکل راهی یافتند که به گمانشان ایده زیرکانه ای بود: با یک کلیک میتوان جمعیت را چند برابر کرد به هر میزانی که نیاز باشد. طبق دستور مقامات، عکسهای دستکاری شده در تمامی رسانه های طرفدار میلوسوویچ پخش گردید که جمعیتی وسیع و وفادار به وی را نشان می داد!!

ماشین اعدام راباید ازکارانداخت!

اما تیغ سرکوب وتروردولتی علیه مردم ناراضی، درزمانه ما بردمعین ومحدودی دارد.مساله آنست که خود اراده سرکوب نیزتابعی است از متغیرهائی که نهایتا خارج ازاراده رژیم قراردارد وازقضا منشأآنها زمینی است.امروزه هراعدام وجنایتی با چنان پژواک جهانی وهرینه هاوپس زلزله هائی همراه است ومی تواند با ابعادبه مراتب بیشتری همراه گردد،که هیچ حکومتی نمی تواند کاربردمستقیم آن را وسیله ای مطمئن وپایدار برای حفظ و تحکیم اقتدار خویش تلقی کند.

بگذارید امروز درباره فروغ بنویسیم

بگذارید امروز را درباره زنی بنویسم که یکی از پیشگامان تحول در شعر ایران بود و امروز 76 سال از سالگرد تولدش می گذرد ، فروغ فرخزاد را می گویم: زنی که شاعر متولد شده بود، بی آن که در محیط شاعرانه رشد کرده یا به دانشکده ادبیات رفته باشد.