رفتن به محتوای اصلی

سپتامبر 2010

لیست سیاه ناقضین حقوق بشردر سطح جهانی

سخنگوی کمپین، هادی قائمی در این زمینه گفت: “اعضا جامعه جهانی باید بدین وسیله کسانی را که در سرکوب و نقض حقوق مردم ایران نقش دارند هدف قرار دهد. این پیامی صریح به مقامات جمهوری اسلامی است که اگر درون کشور از مصونیت نامحدود در قبال جنایات خود برخوردارند اما در سطح بین المللی جنایات آنان شناسایی شده است و افرادی منفور به شمار می روند.”

افشای سیاست های جنگ طلبانه ولایت فقیه در ایران و منطقه!

جریانات بنیاد گرا و توسعه طلب اسلامی مانند القاعده و ایدولوگ های رژیم ولایت فقیه ایران ،اینرا بخوبی می دانند که هرگز نخواهند توانست تا امریکا را درقلمرو جغرافیائی خودش شکست دهند!اقدام 11 سپتامبر در سال 2001 از جانب القاعده تنها تلنگوری تحریک آمیز به قلب امپراتوری سرمایه داری در نیورک بود تا پای امریکا برای همیشه به منطقه خاورمیانه و خاور نزدیک کشانده شود تا جنگی بی انتها با امریکا آغاز گردد!مصاف جدی اسلام با امپریالیزم خواست قلبی نیروهای اسلامی است.

همبستگی برون مرزی با جنبش کارگری ایران

در نشست ث ژ ت گزارش‌هایی نیز از موقعیت سندیکای واحد، نیشکر هفت‌تپه و تشدید فشار بر اعضای هیات مدیره این دو تشکل ارائه شد. فرهاد شعبانی از راهکارهایی پیشنهادی در این سمینار برای حمایت از فعالان کارگری می‌گوید: « پیشنهاد محوری به نشست این بود که جمهوری اسلامی ملزم به رعایت مقاوله‌نامه‌های سازمان جهانی کار باشد. ایران مقاوله‌نامه‌های مربوط به ممنوعیت کار کودکان، قراردادهای دسته‌جمعی یا تشکل‌های مستقل کارگری را امضا کرده است.»

تحریم مقام‌های ایرانی، نقطه عطفی در تاریخ حقوق بشر

این را می‌شود یک نقطه عطف در تاریخ حقوق بشر در جهان دانست. زیرا همان طور که گفتم این مسأله یک مسأله‌بین‌المللی است و همه‌ی کشورها باید نسبت به آن حساس باشند. بله، نقطه‌ی عطف است. نه فقط برای ایران، بلکه در تاریخ حقوق بشر.

از هاملت دانمارکی تا هاملت ایرانی (1)

موضوع بودن در جهان فردی خویش و قبول مسئولیت آن است که همان قبول قانون است، زیرا قانون، فردیت و تمنای مرزدار همپیوند با یکدیگرند. آرزومندی و قانون دو روی یک سکه اند و دست یابی به آرزومندی بشری، به عشق و قدرت و خلاقیت بشری با عبور از بیگناهی اولیه و رهایی از توهم بهشت اولیه بدست می آید و قبول گناهکار بودن خویش به عنوان فرد، عاشق و خردمند. باری موضوع این است. عاشق یا خردمند و خلاق بودن، قاتل جهان کهن بودن و یا کودک بودن، بیگناه بودن و اسیر توهم یک بهشت مطلق بودن.

پیرامون سخنان زهرارهنورد درباره جنایت تابستان سیاه 67

نفس اعترافِ ولوناقص ومحدود زهرا رهنورد درگفتگو بایکی ازسایتها( خودنویس) پیرامون جنایات دهه 60، کشتارزندانیان 67 ومحکوم کردن آن به عنوان یکی ازچهره های سرشناس جنبش سبز درنوع خود تازه است.ازهمین رو آن را باید یک پیروزی برای جنبش دادخواهی وضداستبدادی درجهت دست یابی به یکی از اهداف خود، شکستن دیوارسکوت وفراگیرکردن محکومیت وانزجارعمومی ازاین جنایت، به شمارآورد.

جوان آنلاین و رمزگشائی سربازان امام زمان!

نهادهای اطلاعاتی امنیتی حکومت اسلامی شدیدا نگران افشاء سازماندهی مافیائی شان در کشور و آشکار شدن نقش آنها در شاخه های مختلف سیاسی،نظامی،اقتصادی و قتل و کشتار دگراندیشان هستند. اخیرا چهره های اطلاعاتی امنیتی پس پرده جوان آنلاین، نسبت به شکایت 7 تن از زندانیان از سربازان گمنام امام زمان واکنش نشان داده و این حرکت را پروژه ای هدفمند نامیده اند.

درخواست برای اقدام نهادهای بین المللی علیه عاملان و آمران فجایع بعد از انتخابات

فردی که نه تنها در عرصه‌ی سیاست‌ورزی منافع ملت ایران را در نظر ندارد که در حوزه‌ی کلام نیز هرگز در شان مقام رسمی خود رفتار نکرده و با به کارگرفتن ادبیاتی که همواره از آن بوی تهدید و خودکامگی به گوش می‌رسد و با طرح مباحث بی‌فایده و فاقد مبانی تاریخی و حتی دینی مانند انکار کلی هولوکاست و یا مدیریت جهانی، صرفاً در پی طرح نام و چهره‌‌ی خود در افکار عمومی جهان می‌باشد، موضوعاتی که افزون بر نادرست بودن، عزت و شان ملتی با تاریخ هفت‌هزار ساله را نادیده می‌گیرد.

تحریم های متجاوزین حقوق بشر ایران

ایالات متحده به شدت به ترویج حقوق بشر در سراسر جهان ، از جمله در جمهوری اسلامی ایران متعهد ، سخنگوی کاخ سفید رابرت گیبس گفت : باراک اوباما رئیس جمهور فرمان اجرایی اجازه امور خارجه و وزارت خزانه داری را امضاء کرده استبه نمایش و تحمیل تحریم در هشت مقامات دولت ایران علیه مردم ایران به نقض جدی حقوق بشر گره خورده است.

روحانیت ایران را تجزیه کرد بخش پنجم

‫این فرهنگ در تمام ممالک محروسه که تحت تسلط شاهان صفوی بود، چنان رایج شد که قبح بچه بازی، زنا، فساد، رشوه و دروغ بکلی از بین رفت. جالب است وقتی کسی شکایت میکرد که اموال او را گرفته و یا بناموس او تجاوز کرده اند، شاه سلطان حسین همیشه از روحانیت میپرسید که چه باید کرد و انها معمولا جواب میدادند که شاه نباید وقت خود را صرف کار های جزیی بکند. والیان و سرهنگان انها که غالبا قزلباش بودند، در ایالت ها هم همین کار ها را میکردند.