رفتن به محتوای اصلی

نوامبر 2009

گزارشی از بازداشت،احضار،... فعالان کمپین

پرستو الهیاری، سوسن طهماسبی،نفیسه آزاد، مریم مالک،فرشته شیرازی، جلوه جواهری و کاوه مظفری از جمله اعضای کمپین هستند که نیروهای امنیتی با تفتیش منزل انها ،کامپیوتر، مدارک و وسائل شخصی شان را توقیف کرده است. نجمه زارع، بهناز شکاریار و نسرین فرهومند نیز به خاطر تشکیل جلسات کمپین در منازل شخصی شان از سوی پلیس امنیت دعوتنامه یا احضاریه دریافت کرده و مورد بازجویی قرار گرفته اند.

جنگ نرم چیست؟

جنگ نرم، پوششی برای فرایند سرکوب غیر فیزیکی شهروندان است. یکی از انواع سرکوب غیر فیزیکی، کاهش اعتماد اجتماعی و رواج بدبینی است. در شرایطی که حکومت اکثریت قاطع شهروندان را دشمن خود میداند، تلاشی برای ترمیم وجهه خود در افکار عمومی انجام نمیدهد، بلکه برعکس از بی آبرویی و منفور بودن در همه حوزه ها استقبال میکند.دولت کودتا رفتنی است و چگونگی وضعیت اجتماعی ما در فردای پس از سقوط این دولت، به رفتار فعلی ما بستگی دارد.

تداوم این راه با مردم است نه با جنبش‌های خاص

بار جنبش از این به بعد بر دوش همه مردم است نه فقط دانشجویان.این باعث می‌شود با این که فشار سرکوب حاکمیت به طور مشخص و از قبل طراحی شده بازهم روی همین چهره‌های شناخته شده اعمال می‌شود، ولی تداوم این راه را همان مردمی پیگیری خواهند کرد و ادامه خواهند داد که الان درگیر قضیه شده‌اند و شاید چهره‌های شناخته‌شده‌ای هم نباشند.

دیکتاتوری نظامی تحت عنوان «مقابله با تهدیدات نرم»

آنچه «مقابله با کودتاى نرم» را با ديکتاتورى نظامى مساوى قرار مى دهد نقش همه جانبه‌ى نيروهاى نظامى و انتظامى در آن است. حکومت آیت‌الله خامنه‌اى فاقد هر گونه راه حل سياسى براى خروج از بحران سياسى موجود است. سپاه پاسداران، نيروى انتظامى و لباس شخصى‌ها نقش انحصارى و اصلى را در مقابله با اين بحران بر عهده دارند و بخش‌هاى مختلف وزارت اطلاعات و قوه‌ى قضاييه يا بايد همکارى کنند يا سکوت.کيفر خواست توسط دفتر سياسى سپاه نوشته مى‌شود و نماينده‌ى قوه‌ى قضاييه آن را روخوانى مى‌کند.

تقويم ممدآقايي براي خود بسازيم!

ممد دوربين را در عكس ببينيد. كمي فكر كنيد او را مي شناسيد؟ حتما بارها او را در فيلمهاي خبري داخلي و خارجي ديده ايد! او در اكثر فيلمهاي خبري حضور دارد. خبرنگارهاي راستي و چپي، همه ممد آقا دوربين را خوب مي شناسند. او آدم بامزه و خوش برخورد و بسيار بسيار ساده اي است كه عاشق اين است در تلويزيونها ديده شود.

چرا کسی نیست تا این زنگی مست را عاقل کند؟

لجبازی های رهبران نابخرد جمهوری اسلامی در مورد مسائل اتمی ، مردم و موجودیت ایران رابه بازی گرفته است.وضعیت ناهنجار می تواند بسرعت شکل بگیرد بی آنکه مردم ایران خواستار و تعین کننده آن باشند بلکه یک حکومت کودتائی و زور گو برای بر آورده ساختن شهوات قدرت طلبی خود حاضر شده است تا سرنوشت یک سرزمین و ملت تاریخی به بازی بگیرد.

خروج محمد البرادعی از صحنه سیاست اتمی

محمد البرادعی، دبیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، پس از ۱۲ سال از صحنه سیاست اتمی خداحافظی کرد. برآوردها از عملکرد وی چیست؟ آیا با رفتن او عرصه بر ایران تنگ‌تر می‌شود؟ دویچه‌‌وله نظر ۵ کارشناس را جویا شده است.

کنیسا و مناره در اروپا!

من شخصا طرفدار جدائی دین از سیاست و حکومت هستم ودین را یک امر خصوصی و شخصی افراد می شمارم.بنظر من اگر قرار باشد که مسلمانان در کشورهای اروپائی که از اکثریت نفوس مسیحی برخوردارند از آزادی مذهب وساختن اما کن مذهبی خود را داشته باشند به همان اندازه باید مسیحیان نیز باید در کشورهای اسلامی از آزادی مذهب و بر پا ساختن اماکن مذهبی خود برخوردار باشند!

تدارک ایرانیان برای روز جهانی حقوق بشر

با نزدیک شدن 10 دسامبر روز جهانی حقوق بشر، فرصتی پیش آمده تا بار دیگر حامیان حقوق بشر، نقض وسیع حقوق بشر را در ایران به چالش بکشند. به همین دلیل در روز 12 دسامبر تشکل سراسری اتحاد برای ایران اعلام کرده که مراسمی را تحت عنوان عمومی هنر و حقوق بشر در ده ها شهر جهان برگزار خواهد کرد.

اقدام پارلمان هلند علیه سپاه پاسداران

نمایندگان محافظه کار و لیبرال پارلمان هلند در جلسه اخیر خود به قطعنامه ای رای دادند که طی آن از اتحادیه اروپا خواسته شده است نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در لیست سیاه سازمان های تروریستی اتحادیه اروپا قرار گیرد!