رفتن به محتوای اصلی

سپتامبر 2009

جمهوری آیت الله های بوق وکله گاو (1)

هیچ معلوم نیست که، کله گاو را چگونه این آقایان وارد کالباس کرده اند!؟ به هر روی ملتی که گاه گاهی نیز شریف می شود، بایستی تکلیف خود را با این خانم وزیر بهداشت و درمان روشن کنند. چرا که صداهای بوق و گلوله و باتون غیر استاندارد، کالباس کله گاو و آرسنیک و فلزات سنگین غیر مجازو بی مرجع در برنج، جدا سلامتی روحی و جسمی آنها را تحدید می کند. چند نوع جمهوری دیده ایم، جمهوری اسلامی آیت الله بوق و کله گاو شنیده بودید؟

ايرانيان بسياري بعد از جنبش اخير به کمک نياز دارند

جنبش اعتراضی بعد از انتخابات 22 خرداد امسال وسيعترين جنبشي بوده است که در 30 سال اخير در ايران روي داده است و بسياري از کساني که در اين حرکت درگير بوده اند به دلائل مختلف نياز به کمک دارند. در همان روزها در اين مورد و توصيه جمع آوري پول توسط هنرمندان در خارج يادداشتي نوشتم

دید مقایسه ای عبور از بحران یا آخرین سد؟

نگاهی به تاریخ 30 ساله این رژیم نشان می دهد که نظریه تداوم حکومت بر روی امواج بحرانها تا جدود بسیار زیادی صجت داشته است. نخستین بحرانی که رژیم ایجاد نمود اشغال سفارت آمریکا در 13 آبان 1358 بود با اشغال سفارت به دو هدف استراتژیک دست یافت

برگی از خاطرات راه سبز من

با کمال تعجب اخباری را دیدم که نور امید را دوباره در وجودم روشن کرد و ناگهان فراموش کردم که در ایران نیستم و خودم را یکی از سبز ها در ایران حساب میکردم.

میر حسین و آغاز دیکتاتوری

یکی می شود حضرت علی؛ که از او فقط شمشیر خونریزش را به ارث برده است... لشگریانش را می فرستد بچه های مردم را بکشند. بعد می آید گریه می کند و ماهم برای مظلومیت او زار می زنیم. پیشکارش هم که باید درجات کمتری از حضرت علی داشته باشد، خدا از کار درمی آید.

سخنان خامنه ای

کي حاضر است جوانش برود در يک واقعه خونين و يک ساعت ديگر به قتل برسد؟ اين است که يک مادر، جوان خودش را در آغوش مي‏گيرد، مي‏بوسد اما گريه نمي‏کند. مي‏گويد من اين را مي‏فرستم. ببينيد شما بر سر اين مادر چه آورده‏ايد؟! شما ببينيد بر سر اين ملت چه آورده‏ايد که حاضر است به اين نحو جوانش را به ميدان بفرستد و مي‏گويد اگر صد جوان هم داشته باشم مي‏فرستم که اين گونه کشته شوند.

ترکیه بیست، ایران صفر!

کلنل قذافی دیوانه که پس از سالها پایش بازهم به مجمع عمومی سازمان ملل باز شده است به جای تعدیل حکومت فردی و دیکتاتوری در کشور خود، توصیه می‌کند که اوباما نیز دیکتاتور شود و خود را رئیس جمهور مادام‌العمر اعلام کند!. از سوی دیگر احمدی‌نژاد عقب افتاده عقربه زمان را در تالار مجمع عمومی اشتباهی خوانده و همان لاطائلاتی را تکرار می‌کند که زمانی یاسر عرفات از پشت همین تریبون نعره می‌کشید. او فراموش کرده است که امروز جز او و قذافی دیگر کسی آن روش پرخاشجویانه سالهای شصت میلادی را به نمایش نمی‌گذارد.

درستی لزوم استبعاد از رادیکالیزم و نیاز به سرعت عمل

باید بازی را عوض کرد، باید بازیگران را هم عوض کرد، اگر برای هفته ای نظام، احمدی نژاد، اوباما، سارکوزی، براون و مرکل بازیگران صحنه بوده اند و خروجی اش شد تقویت احتمال رویارویی نظامی و پیام منفی اش برای حرکت ما، اکنون دوباره نوبت جنبش است. باید سریع بود و شرایطی را که طی یک هفته اخیر بوجود آمده و سایه جنگ را بیشتر سنگین ساخته، تغییر داد. باید درک کنیم، این تنها جنبش اصل ملت ایرانست که می تواند مچ هر دو طرف این ظاهرا منازعه را بگیرد. فوری ترین نیاز بباور من سرعت عمل است

گفتگویی با شهلا آقاپور

در موقعیت کنونی جایگاه شعر کلاسیک ا ز نظر من تا اندازه ای بستگی به سراینده شعر نیز دارد که مایل به سرایش شعرکلاسیک هست یا نیست خود را تابع تکنیک های کلاسیک می کند یا نمی کند و همین طوربستگی به جامعه ی ادبی و فرهنگی هم دارد که سبک مطرح شعر و جایگاهش را تعیین می کند. اگرشعری به فرهنگ کار و آیین و زندگی جامعه پیوند نخورد فراموش شده و در کتاب ها محدود خواهد ماند. چند تا شاعر مثل حافظ داریم که به این صورت ملموس ماندگار شده است. ا

سپاهیان مدافع سرمایه خصوصی اند یا کشور، کدامیک؟

از آنجائیکه سپاه پاسداران از درون یک انقلاب هویت طلب اسلامی تولد یافته است ،گسترش نفوذ ایدولوژیک خود را در منطقه اسلامی خارمیانه تا شمال افریقا را یک حق مسلم برای خویش می پندارد ودراندیشه بلندپروازانه ژاندارمی منطقه بسر می برد!آیا دیگر کشورهای منطقه به آرزوهای خیال پردازانه سپاه پاسخ مثبت داده وکرنش خواهند کرد یا دربرابر زیاده خواهی های سپاه پاسداران با وحدت خویش و اراده بین المللی راه ایستادگی را برمی گزیند؟