رفتن به محتوای اصلی

می 2009

انتخابات و آينده ايران

در اين انتخابات هر انساني بهتر است در رابطه با وضع خودش سؤال کند و لطفي هم به کسي فکر نکند دارد ميکند اگر به کانديدائي که فکر ميکند برايش کاري نکرده است رأي دهد. در رابطه با کل ايران و خطر جنگ هم آقايان اصلاح طلب حتي جرئت اين را در همين چهار سال که در اپوزيسيون بودند نداشتند که به اسرائيل سفر کنند و اين بن بست را پايان دهند و ايران را از خطر جنگ در آورند. آقاي خاتمي تا توانستند به ديدار خزب الله لبنان رفتند. آخر اين عملکردها کدام به پيشگيري از جنگ کمک ميکند.

یک پیشنهاد به عنوان یکی از مطالبات آذربایجانیها از رییس جمهور آینده

پیشنهاد ایجاد یک سازمان غیر دولتی (NGO) و با حمایت دولتی به عنوان سازمان غیر دولتی اقوام ایرانی با زیر شاخه های ترک و کرد و لر... می باشد و ریاست آن با رای اعضا انتخاب شده و به عنوان مشاور اقوام رییس جمهور منتصب می گردد. وظیفه چنین سازمانی که پیگیری مطالبات حقوقی ، فرهنگی ، سیاسی و اقتصادی اقوام مختلف می باشد کاملا مردمی و بدون دخالت حکومتی اما با حمایت حقوقی و حتی مالی دولت خواهد بود . رییس جمهور موظف به قبول منتخب این سازمان به عنوان مشاور خود خواهد بود.

همگرایی زنان در انتخابات: آری یا نه؟

این دیدگاه هموطنان خارج از کشور ما که چطور به شما اجازه می‌دهند این کارها را در ایران بکنید، دیدگاهی‌ست که همیشه برای ما در ایران مشکل ایجاد کرده است. الان خانم نصرت عزیز هم به این نکته اشاره کردند و به درستی گفتند جلوی دید و بازدید عید را گرفتند، ولی چطور اجازه می‌دهند سه هزار نسخه بیانیه‌ی ما پخش شود. درابتدای کار کمپین هم دوستان ما در کمپین این مشکل را داشتند و می‌گفتند تبلیغات عجیبی علیه ما شده است که چطور به شما اجازه می‌دهند بروید توی خیابان امضا جمع کنید؟

پند هائی از چند کشورِ فدرال در جهان سوم: 5 - هند

هند که بنظر برخی از پژوهشگران « کشور میلیون ها شورش » خوانده می شد؛ توانست تا بامروز فدرالیسم خود را حفظ کند. بر عکس فدرالیسم های های ساختگی اتحاد شوروی و یوگسلاوی پیشین که اسباب جدائی ملت های زیر ستم را از آن کشور ها فراهم ساخت. تا زمانی که دولت در صدد یکپارچگی فرهنگ ها و همآهنگ کردن آنان نباشد؛ گوناگونی عادات، سنت ها، قواعد زندگی و مسکن، قواعد اجتماعی حاکم در روستاها و شهرها، زبان و لهجه و مراسم مذهبی معرف هر گروه خواهد بود. .... هویت ملی مشترک یا تعلق به ملتی هندی برای هندیان تازه است.

روزهای مهم حرکت ملی

اکبر اعلمی یکی از گزینه هایی بود که برخی از فعالین حرکت او را بهتر از سایر گزینه ها می دیدند و در صورت گذر از فیلتر شورای نگهبان قصد حمایت از وی راداشتند که این امر با رد صلاحیت او بی نتیجه ماند. مواضع غیر شفاف میر حسین موسوی و نیز برخوردهای اخیر اعضای ستاد وی در تبریز و عدم اعلام موضع در قبال جریانات اخیر نیز نشان داد که نمی تواند حمایت فعالین حرکت ملی را جذب کند. بیانیه حزب دموکرات کردستان در خصوص حمایت قاطع از کروبی که در قالب نشریات انتخاباتی در برخی دانشگاه ها نیز پخش شد و نیز...

آی آدم ها!

در گرما گرم کارزار انتخاباتی ایران که روز انسان را ناغافل به شب و حتی شب را در میان فکر و خیال به روز باز می گرداند و انسان می بیند که هنوز خیلی فکرهاست که به آن نیندیشیده و بسیاری اقدام ها که انجام نداده است و این وقت تنگی می تواند احمدی نژاد را برای چهار سال دیگر به زندگی ما و مردم تحمیل کند و فاجعه ای عظیم تر به ابعاد نابودی کشور بیافریند، غروبی بیماری زمین گیرم کرد و فرصت بیشتری فراهم آمد برای نشستن به تماشای برنامه های تلویزیونی؛ البته از نوع سیاسی و انتخاباتی.

دیدگاه سنتی فقهای شورای نگهبان مانعی برای پیوستن به کنوانسیون رفع تبعیض

کنوانسیون جهانی محو کلیه اشکال تبعیض علیه زنان در 18/دسامبر/1979 (27/آذر/1358) توسط مجمع عمومی سازمان ملل متحد تصویب و برای امضا و الحاق کشورها آماده شد و نهایتاً به استناد بند یک (3/سپتامبر/1981) یعنی 12/شهریور/1360 لازم الاجرا گردید. توضیح اینکه طبق بند یک ماده 27 کنوانسیون 30 روز پس از تصویب یا الحاق بیستمین سند، کنوانسیون مذکور لازم الاجرا می گردد.

تحریم انتخابات و چند اگر....!

در سالیان اخیر (بیشتر پس از سال 76) در هر انتخاباتی این بحث داغ و پرمناقشه در میان عموم مردم و بیشتر در میان جریانها و احزاب و افراد سیاسی و مخالف و منتقد حاکمیت در می­گیرد که چه باید کرد و آیا باید در انتخابات و بویژه در رأی گیری شرکت کرد یانه.

رسانه ها؛ موثر اما نه تعيين کننده

بسیاری از کارشناسان ( با اشاره به آمار ِ رجوع به سایت های منتقد و مخالف دولت و یا متعلق به اصلاح طلبان ) به این نتیجه می رسند که آنها دارای اکثریتی خرد کننده هستند؛ در حالی که توده متراکم رای دهنده ، نه پای کامپیوتر بلکه در نقاط دوردست و معتقد به باورهای مذهبی است و از راهی دیگر به انتخاب خود هدایت می شود.

علاقه‌ی ایرانیان به شرکت در انتخابات رو به افزایش است

لیلی رشیدی، بازیگر جوان سینمای ایران، به روزنامه‌ی واشنگتن‌پست گفته است: «چهار سال قبل طبقه متوسط در ایران در انتخابات شرکت نکردند. اکنون اما آنها مشکلات را حس می‌کنند و فکر نمی‌کنم دوباره همان اشتباه را تکرار کنند.» او می‌گوید: «این انتخابات شانس ما برای داشتن آینده‌ای بهتر است. اگر طبقه شهرنشین در خانه بمانند تنها ترس و خرابی بیشتری انتظارمان را می‌کشد.»