رفتن به محتوای اصلی

پوتین و آینده اش,
28.02.2022 - 07:48
 
شش سال پس از سقوط شوروی در سال ۱۹۹۱ لوکاشنکو دیکتاتور بلاروس که اقتصادش از وابستگی به شوروی خارج شده بود و کشورش در یک تنگنای اقتصادی بن بست گونه ای قرار گرفت, در سال ۱۹۹۷ یک موافقتنامه با دولت روسیه امضاء نمود که دو کشور میتوانند هر زمان بخواهند در قالب یک اتحادیه (Union) قرار گیرند و از نظر سیاسی و اقتصادی مشترک باشند, سپس در سال ۱۹۹۹ اسنادی به امضاء دو کشور رسید که اگر هر دو کشور بصورت فدراتیو درآیند دارای یک واحد پول, یک سیستم قضائی, و پرچم و علامت سمبولیک مشترک باشند.
از آنجائیکه پوتین به جهت بافت سیاسی مافیایی روسیه همواره نگران امنیت خود پس از پایان دوره اش در سال ۲۰۲۴ میباشد و مطابق قانون اساسی روسیه هیچ کس نمیتواند بیش از دو دوره رئیس جمهور باشد لذا احتمال دارد که هدفش از ماجرای اوکراین اینست که با تشکیل رسمی فدراسیون روسیه-بلاروس بعنوان پرزیدنت فدراسیون منصوب گردد و در حالیکه دو کشور هر یک رئیس جمهور خود را خواهمد داشت او هم در پست پرزیدنت فدراسیون امنیت خود را تضمین نماید. اعزام نزدیک به سی هزار سرباز روسی به بلاروس که مسلمأ از آنجا خارج نخواهند شد برای تداوم تسلط لوکاشنکو بر کشور خواهد بود که خود بخشی ازطرح پوتین در جهت تحقق تشکیل فدراسیون اشاره شده است. از طرفی رئیس جمهور جدید روسیه با ایجاد تفاهم با غرب بحران ناشی از پیامد جنگ اوکراین را کاهش خواهد داد و بدین شکل روسیه را از تحریم های اقتصادی غرب رها خواهد کرد. در حال حاضر تمام هدف پوتین متمرکز بر تأمین امنیت خود و خانواده اش میباشد و بنظر میرسد که این ریسک بزرگ را در جهت تکوین هدف خود به گردن گرفته است, او بارها در گذشته به نوعی به این نکته اشاره کرده است که پس از پایان دوره ریاست جمهوریش نگران امنیتش میباشد.
همچنین بارها پوتین تمایلش را به بازنشستگی ابراز داشته است ولی مافیای قدرت در روسیه که هیچکدام بهم اعتماد ندارند از ترس اینکه یکی از رقبا آدم خود را علم کند او را زیر فشار میگذاشتند که در سمت خود باقی بماند. باید در انتظار آینده بود تا دید آیا چنین گمانی روی خواهد داد, اگر چنین باشد پوتین احتمالا تا پایان دوره اش صبر نخواهد کرد.
Union State - Wikipedia

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.