رفتن به محتوای اصلی

باکو، خواهر تبریز و اردبیل، جای تو کنار پاکستان طالبانی و نوعثمانی ها نیست!
05.10.2021 - 12:44
  اکتبر 04, 2021

اتحاد زنجیره ای ترکیه، پاکستان، باکو، عربستان، امریکا، اسرائیل و … علیه ماجراجوئی های شبکه های باندهای مافیاهایی شیعه حاکم ، گریبان ایران و جامعه ایرانی را هم دیر یا زود سخت خواهد گرفت.

سیاست پان اسلامیستی رژیم، چندین دهه از شکست خفت بار خود را سپری کرده و اکنون پیامدهای اسرائیلی ستیزی، امریکاستیزی، غرب ستیزی و آرایش جنگ های مذهبی خود را آشکارتر ساخت.

کانون تنش ها از جنوب ایران و با عربستان و حاشیه نشینان خلیج فارس، به شمال و شرق کشور منتقل شده است.

ائتلاف نیروهای خط مقدم ( ترکیه،  پاکستان، طالبان افغانستان و باکو) ، به مقابله با حاکمان ایران محدود نیست و به نظر می رسد که اهداف تجاوزکارانه نوعثمانی گراها، اسلام طالبانی و داعشی ها علیه ایران و جامعه ایرانی را در چشم انداز خود دارد.

حکومت اسلامی در چهل و چند سال گذشته تمام نیروی خود را روی خارج کردن ایران و جامعه ایرانی از حوزه تمدن ایرانی و اسلامیزاسیون صرف کرد. ستادهای اصلی و زادگاه اسلام، برای سران حکومت تره هم خرد نکردند.

مقاومت درخشان ایرانیان در برابر آلودگی به سیاست، ایدئولوژی و فرهنگ غالب و تغییر هویت، فرهنگ و تاریخ ایران و خارج کردن ایران از حوزه تمدن تاریخی خویش، همزمان با دفع و طرد حاکمان شیعه توسط کشورهای سنی بوقوع پیوست.

اکنون که حاکمان ایران، کشورهای همسایه و جهانیان را علیه کشور و مردم ما تحریک کرده و ویروس های جنگ های دینی را تا حدی در آنها فعال کرده، که بزرگترین جبهه ممکن علیه کشور و مردم ما در حال تکوین است و جلوهای آنرا در جنوب، شمال، شرق و غرب کشور مشاهده می کنیم.

همزیستی مردمان حوزه تمدن ایرانی، قدمتی چند هزار ساله دارد و چهار دهه نیشتر حکومت اسلامی بر پیکر آن نتوانست و نمی تواند پیوندهای تاریخی مردمان را بگسلد.

ایران بدون حکومت اسلامی، می تواند در کنار همسایه های خود در صلح و آرامش باشد و نقش سازنده در پیشرفت جامعه جهانی تقبل کند.

رزمایش نظامی حکومت اسلامی در خاک آذربایجان و در واکنش به شبح اسرائیل بر فراز باکو، بیانگر شکست همه جانبه سیاست ویرانگرانه پان اسلامیسم و حکومت دینی در ایران است.

ما بایستی این شکست را به فرصت برای برون رفت از مدار فاجعه بار اسلام سیاسی کرده و برای آینده ایران، چاره اندیشیم.

آذربایجان به دلیل خیانت قاجار و آخوندهای شیعه بدست روسیه افتاد. باکو، این خواهر تبریز و اردبیل و ..، مدتی در دست روسیه و اکنون در دست پاکستان و نوعثمانی های ترکیه دست بدست شده است.

تا هنگامی ایران به خویشتن خویش باز نگردد، از زیر بار ننگ حکومت دینی رها نشود و نظامی مبتنی برخودمدیریتی سوسیال دمکراتیک و لائیک در ایران مستقر نگردد، چگونه باکو به آغوش مام خویش برگردد و بجای روسیه، پاکستان و نوعثمانی های ترکیه، دوش بدوش اردبیل و تبریز و اصفهان و اهواز و سنندج و شیراز و زاهدان و تهران و کرمانشاه و ..  سربلند و بی نیاز از محافظ زندگی کند.

سیاست رژیم اسلامی بیانگر خواست ملت ایران نیست. خواست مردم  نه نمایش قدرت در مرزهای باکو و سرزمین آذربایجان و تکرار غلط های رژیم در کردستان، بلکه ایجاد اراده سوسیال دمکراتیک و لائیک کف خیابان برای برچیدن حکومت اسلامی و پیام به باکو که؛

باکو، خواهر تبریز و اردبیل و .. ، جای تو در کنار پاکستان طالبانی و نوعثمانی های ترکیه نیست، به خویشتن خویش برگرد و آینده را بنگر!

آینده را ما مردمان منطقه و جهان، دور از جنگ های قومی، تباری، دینی و فزون طلبی های احمقانه پان ترک ها و پان اسلامیست ها، با هم خواهیم ساخت. چنین باد!

اقبال اقبالی

04.10.2021

www.tribuneiran.org

 

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

اقبال اقبالی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.