رفتن به محتوای اصلی

نقض حقوق بشر در ۲۴ساعت گذشته درایران
31.08.2021 - 08:43

سرخط اخبار نقض حقوق بشر توسط کانون حقوق بشری نه به زندان – نه به اعدام گرد آوری شده و به اطلاع خوانندگان می‌رسد:

تهران – محکومیت یک متهم در تهران که پیشتر در دادگاه بدوی از بابت اتهام قتل به اعدام محکوم شده بود، در دیوان عالی کشور تایید شد.

مشهد– زندانی سیاسی محمد خداپرست نیشابوری که در تاریخ ۲۰ خرداد سال جاری، به اتهام توهین به خامنه‌ای بازداشت و در زندان مشهد محبوس بود، همچنان در وضعیت ممنوع الملاقات بسر می‌برد و خانواده این زندانی در نگرانی از وضعیت ایشان بسر می‌برند.

تهران– محمدرضا فقیهی، وکیل دادگستری با تودیع قرار وثیقه آزاد شد. او در تاریخ ۲۳ مردادماه، به همراه شماری از وکلا و فعالان مدنی در جریان برگزاری جلسه‌ای در دفتر انجمن حمایت از حقوق شهروندی در تهران بازداشت شده بود. از این میان مصطفی نیلی، آرش کیخسروی و مهدی محمودیان کماکان در بازداشت بسر می‌برند.

سنندج– زندانی سابق ابراهیم یوسفی در گفتگوی اختصاصی با کانون حقوق بشری نه به زندان – نه به اعدام، از شکنجه هایی که زندانی سیاسی حیدر قربانی در سال ۹۵ متحمل شده است گفت. زندانی سیاسی حیدر قربانی بعد از تحمل ۵ سال حبس، بدلیل اخذ اعترافات اجباری، هم اکنون در زیر حکم اعدام قرار دارد و خطر اعدام این زندانی سیاسی قریب الوقوع می باشد.

جوانرود– روز یکشنبه ۷ شهریور ۱۴۰۰ ، دونفر از دختران جوانرودی؛ سونیا کریمی و پریا فتحی هر دو ۱۴ ساله توسط اداره اطلاعات جوانرود احضار و از ساعت ۸ صبح تا ۱ بعدظهر و به مدت پنج ساعت در این نهاد امنیتی مورد بازجویی قرار گرفته‌اند. همچنین شماری از اعضای خانواده این دو نوجوان ۱۴ ساله نیز احضار و آنها نیز مورد بازجویی قرار گرفته‌اند. اداره اطلاعات خانواده سونیا و پریا را تهدید کرده است که اگر با رسانه ها مصاحبه کنند به شدت با آنها برخورد خواهد شد.

اردبیل- عباس لسانی، فعال آذربایجانی امروز دوشنبه ۸ شهریورماه، از زندان اردبیل به مرخصی درمانی اعزام شد. آقای لسانی در تاریخ ۳ تیرماه، جهت انجام آزمایشات به دلیل مشکلات قلبی و فشارخون بالا به کلینیک درمانی امام علی اردبیل منتقل و مجددا به زندان بازگردانده شده بود. اعزام به مرخصی آقای لسانی با تودیع قرار وثیقه ۸۰۰ میلیون تومانی و برای مدت ۴ روز صورت گرفته است.

ملایر– جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات حامد براتی، شهروند اهل شهرستان ملایر، روز چهارشنبه ۳۱ شهریورماه در شعبه ۱ دادگاه انقلاب دادگستری شهرستان ملایر برگزار خواهد شد. آقای براتی در تاریخ ۸ تیرماه در پی احضار به دادگستری مریوان جهت بازجویی بازداشت و پس از انتقال به زندان ملایر، با تودیع قرار وثیقه، به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی از زندان این شهر آزاد شد. اتهامات این شهروند از جمله تبلیغ علیه نظام، توهین به رهبری، توهین به مقدسات و … عنوان شده است.

زندان تهران بزرگ- روز شنبه ۶ شهریورماه، جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات حجت اله رافعی، شهروند اهل شهرستان شهریار بدون حضور وکیل در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران برگزار شد. آقای رافعی در اوایل تیرماه امسال، توسط ماموران اطلاعات سپاه بازداشت و مدتی بعد از بازداشتگاه این نهاد امنیتی به زندان تهران بزرگ منتقل شد.

زندان تهران بزرگ – رضا صلواتی، زندانی سیاسی روز یکشنبه ۷ شهریورماه، با پایان ایام مرخصی به زندان تهران بزرگ بازگشت. آقای صلواتی دوران محکومیت ۷ ساله خود را در این زندان سپری می کند. اتهامات این شهروند از جمله فعالیت تبلیغی علیه نظام، اجتماعی و تبانی و ارتکاب جرم علیه امنیت کشور و اداره گروه مجازی (گروه اشک آزادی با ۴۰هزار دنبال کننده) بوده است.

نقده– روز یکشنبه ۷ شهریور نیروهای اطلاعات سپاه یک شهروند کرد بنام محدطاهر حسین پور ۳۰ ساله را در شهرستان نقده بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل کردند. از علت بازداشت اطلاعی در دست نیست.

کردستان– طی روزهای گذشتە ادارە اطلاعات ایران و قرارگاە رمضان سپاە قدس، پدر روزنامەنگار نعیم نجفیان را احضار و مورد بازجویی قرار دادە، سپس وی را بە مرگ پسرش کە ساکن اقلیم کردستان و بە کار روزنامەنگاری مشغول میباشد، تهدید کردەاند.

 

به کانال نه به زندان نه به اعدام در تلگرام بپیوندید
https://t.me/NoToPrisonNoToExecution

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کانون حقوق بشری نه به زندان
برگرفته از:
نه به زندان - نه به اعدام
سایت جوانه ها

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.