رفتن به محتوای اصلی

وعده اجرای «تمامی» برنامه‌های مذهبی در عین هشدار آغاز «موج پنجم» کرونا در ایران
29.06.2021 - 11:55

 

خبرگزاری مهر روز سه‌شنبه از قول کارشناسان بهداشتی خبر داد که آمارهای روزانه کرونا در روزهای اخیر روند صعودی داشته‌ و موج جدید به خاطر شیوع گونه جهش‌یافته موسوم به دلتا، «به مراتب مسری‌تر و خطرناک‌تر» از اوج‌گیری‌های قبلی شیوع کرونا در ایران است.

خبرگزاری‌ها در عین حال خبر می‌دهند که مناطق قرمز کرونا از جنوب به مرکز و شمال کشور در حال گسترش است و در حال حاضر ۶۳ شهرستان در کشور به رنگ قرمز کرونایی درآمدند.

با وجود این هشدارها، به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، حجت‌الاسلام روح‌الله حریزاوی، قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی روز سه‌شنبه ۸ تیر، در جمع خبرنگاران گفت: «هیچ برنامه مذهبی به خاطر محدودیت‌های کرونایی تعطیل نخواهد شد.»

او گفت که برای مراسم مذهبی «یک برنامه ۱۰۰ روزه را طراحی کرده‌ایم و این برنامه ۱۰۰ روزه به این صورت بوده که ۴۰ روز استقبال از ماه محرم، ۳۰ روز برنامه‌های عملیات محرم و ۳۰ روز نیز برنامه‌های ماه صفر و اربعین خواهند بود.»

روح‌الله حریزاوی در ادامه در مورد ماه محرم گفت: «موضوع مهمی که امسال روی آن کار می‌کنیم بحث مسئولیت اجتماعی به خصوص مسئولیت اجتماعی هیئت‌ها و مجموعه‌های مذهبی... با توجه ویژه به بحث جمعیت و فرزندآوری است.»

ین تصمیم‌گیری در حالی انجام می‌شود که به گفته علیرضا زالی، فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلان‌شهر تهران، زنگ خطر موج پنجم کرونا در استان تهران نیز به صدا درآمده و دو شهرستان فیروزکوه و دماوند در وضعیت قرمز قرار دارند و هر لحظه امکان قرمز شدن استان تهران وجود دارد.

قاسم جان‌بابایی، معاون درمان وزارت بهداشت، نیز تأکید کرده است که به دلیل مراودات ساکنان استان‌های کرمان و گلستان با مردم هرمزگان و سیستان و بلوچستان روند همه‌گیری کرونا در کرمان و گلستان رو به افزایش است و استان یزد نیز شرایط ناپایدار و افزایش بیماری کرونا را دارد.

با وجود انتشار این خبرها، روز سه‌شنبه در کنار اعلام تصمیم برگزاری تمامی مراسم مذهبی، اخباری از برگزاری انواع همایش‌ها و یادواره‌ها نیز در سطح کشور منتشر شد.

در یکی از این همایش‌ها که به مدت سه روز در مشهد ادامه خواهد داشت ۲۵۰ تن از مجروحان شیمیایی جنگ ایران و عراق قرار است در یک «همایش تکریم» در کنار هم قرار گیرند.

پیش از این در بهمن‌ماه پارسال، علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در ایران از نحوه برگزاری نماز جمعه در قم بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی انتقاد کرد، اما در مقابل با واکنش تند روحانیون و نهادهای مذهبی این شهر روبه‌رو شده و مجبور به عذرخواهی شد.

در هند که با بیش از ۲۵ میلیون مورد ابتلا، یکی از آسیب‌دیده‌ترین کشورهای جهان به دلیل ویروس کرونا است، دولت این کشور پذیرفته است که اجازه دادن به برگزاری آیین‌های مذهبی باعث بروز موج شدید اخیر ابتلا به کرونا در این کشور شده است.

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

اصغر جیلو
برگرفته از:
رادیو فر دا

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.