رفتن به محتوای اصلی

درماندگی و هراس خامنه‌ای از خرابی بی‌سابقه اوضاع!
29.06.2021 - 11:19

خامنه‌ای در این دیدار از عملکرد آقای رئیسی در طول بیش از دو سال ریاست قوه قضائیه تمجید کرده و گفته است "حرکت جناب آقای رئیسی در قوه‌ قضائیه مصداق همان چیزی بود که ما همیشه تکرار می‌کنیم؛ یعنی حرکت جهادی، جدی، شبانه‌روزی، پرتلاش، پرانگیزه". آقای خامنه ای در اظهارات امروز خود همچنین انتخابات ریاست جمهوری اخیر را "حماسه" خوانده و گفته است که "آرای باطله دلیل جدایی افراد از نظام نیست."

آقای خامنه ای گفته است "مبارزه با فساد در درون قوه کار بسیار خوبی است" اما هشدار داده که "گاهی اوقات جنجال راجع به وجود فساد در قوه قضائیه به جوری افراطی می شود که به قضات شریف، پاکدامن، مؤمن هم اهانت می شود".

پس از روی کارآمدن ابراهیم رئیسی در قوه قضائیه، اکبر طبری معاون قوه قضائیه در زمان ریاست صادق لاریجانی همراه شماری دیگری از مقام های قضایی به اتهام فساد مالی بازداشت و محاکمه شدند.

یکی از متهمان این پرونده قاضی غلامرضا منصوری بود که در زمان محاکمه خارج از ایران به سر می برد اما چندی بعد جسد وی در هتلی در کشور رومانی پیدا شد.

در دیدار امروز آیت الله خامنه ای، جایگاهی برای غلامحسین محسنی اژه ای معاون اول قوه قضائیه همتراز با ابراهیم رئیسی در نظر گرفته شده بود.

برخی از منابع در ایران می گویند که رئیس جدید قوه قضائیه که جانشین ابراهیم رئیسی خواهد بود. به زودی از سوی آیت الله خامنه‌ای منصوب می شود.

"آرای باطله دلیل جدایی افراد از نظام نیست"

آقای خامنه ای در اظهارات امروز خود انتخابات ریاست جمهوری اخیر را "حقاً و انصافاً حماسه" خوانده و گفته است "تلاش هایی انجام می گیرد، نامه می نویسند، در فضای مجازی حرف می زنند، که عظمت این انتخابات را انکار کنند اما فایده‌ای ندارد. این تلاش بیهوده است".

آیت الله خامنه ای به صورت تلویحی از برخی از تصمیم های شورای نگهبان فاصله گرفته و گفته "دستگاه تبلیغاتی دشمن برای کاهش مشارکت به مشکل معیشتی مردم امید بسته بود؛ بعضی از حوادثی که بعدا اتفاق افتاد مثلاً بحث احراز صلاحیت یا عدم احراز صلاحیت ها، اینها را هم بهانه می کنند. حالا بنده ممکن است با بعضی از این نظرات شورای محترم نگهبان موافق هم نباشم، اما شورای نگهبان بر طبق وظیفه‌ دینی عمل می کند".

در جریان انتخابات اخیر شورای نگهبان صلاحیت صدها نفر از دوطلبان نامزدی در انتخابات را رد کرد که در بین آنها علی لاریجانی رئیس سابق مجلس شورای اسلامی و منصوب آیت الله خامنه ای در صداوسیمای جمهوری اسلامی، اسحاق جهانگیری معاون رئیس جمهور و محمود احمدی نژاد رئیس جمهور پیشین هم بودند.

میرحسین موسوی آخرین نخست وزیر ایران و نامرد معترض به نتایج انتخابات ۸۸ که از سال ۱۳۸۹ تاکنون همراه همسرش حصر خانگی است و محمود احمدی نژاد رقیب انتخاباتی وی که هشت سال رئیس جمهور ایران بودند از جمله افرادی بودند که شرکت در انتخابات را تحریم کردند.

آیت الله خامنه ای در اولین سخنرانی خود پس از انتخابات ریاست جمهوری گفته است "بعضی‌ها روی آراء باطله تکیه می‌کنند. آراء باطله دلیل چیست؟ آراء باطله دلیل جدایی آن افراد از نظام است؟ ابداً، ابداً. عکس قضیه است".

پس از آرای ابراهیم رئیسی که نامزد پیروز انتخابات ریاست جمهوری معرفی شد، آرای باطله دومین رتبه را به خود اختصاص داده بود که در سیزده دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران بی سابقه بود.

آقای خامنه‌ای گفته "آن کسی که می‌آید در شعبه‌ رأی‌گیری می خواهد رأی بدهد، با صندوق قهر نکرده، می خواهد رأی بدهد، نگاه می‌کند می‌بیند شخصی که قبول دارد در این مجموعه‌ نامزدها نیست، خب این چه کار کند؟ می تواند قهر کند بگوید حالا که شخص مورد نظر من در فهرست این نامزدها نیست من رأی نمی دهم، می تواند برود، اگر قهر نکرد، نرفت و رأی داد و اسم همان شخص را نوشت که این می شود آراء باطل یا رأی سفید انداخت، پس این پیداست که به صندوق رأی علاقمند است، پیداست که با صندوق رأی قهر نکرده، پیداست که به نظام علاقمند است. بعضی ها روی این چیزهای بی‌خودی همین‌طور مدام تحرک و حرف و گفت و تحلیل های غلط و اینها می کنند".

اظهارات آقای خامنه‌ای در حالی عنوان می‌شود که براساس آمارها آقای رئیسی حدود ۱۸ میلیون رای بدست آورده است. میزان آرای باطله در مجموع نیز حدود ۴ میلیون است و بیش از ۳۰ میلیون نفر در این انتخابات شرکت نکرده‌اند.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

انتشار از:

کیانوش توکلی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.