رفتن به محتوای اصلی

منصوره سگوند، بعد از مرگ مشکوک در فضایی امنیتی به خاک سپرده شد
06.06.2023 - 22:10

د

عکسی از مزار منصوره سگوند که به دست بی‌بی‌سی رسیده است

 

بر اساس اطلاعات رسیده ، منصوره سگوند، دختر دانشجویی که دو روز پیش به طرز مشکوکی فوت کرد، در روستای «ریگ سفید» از توابع خرم‌آباد در استان لرستان به خاک سپرده شد.

عکسی از مزار خانم سگوند بعد از خاک‌سپاری به دست بی‌بی‌سی رسیده است و به گفته یک منبع مطلع مراسم خاک‌سپاری در «فضایی امنیتی« برگزار شد ، «جاده‌ها را بسته بودند و اجازه نمی‌دانند کسی به سمت روستا برود.»

از شب گذشته نیز کاربران ایرانی در توییتر با استفاده از هشتگ #منصوره_سگوند به مرگ مشکوک این دختر دانشجو که به همکاری «داوطلبانه» خود با نیروی انتظامی پایان داده بود، اعتراض کردند.

تصویر

در حال حاضر هشتگ #منصوره_سگوند با بیش از ۱۲۰ هزار توییت، ترند اول توییتر فارسی است.

منصوره سگوند قبلا به عنوان «نیروی داوطلب با پلیس ایران همکاری می‌کرده» است و بعضی منابع مرگ او را «مشکوک» توصیف می‌کنند و می‌گویند این دختر جوان پس از اعتراضات پاییز گذشته دست از همکاری با پلیس برداشته و از معترضان حمایت کرده است. به همین دلیل او مدتی بازداشت و حتی به مرگ تهدید شده بود

رئیس دادگستری استان ایلام احضار یا بازداشت او را رد کرده است.

اورژانس شهر آبدانان در استان ایلام و مسئولان بیمارستان حضرت رسول اکرم این شهر، شامگاه یک‌شنبه ۱۴ خرداد خبر مرگ منصوره سگوند،‌ ۱۸ ساله و دانشجوی رشته حقوق دانشگاه پیام نور آبدانان را تایید و علت مرگ او را «ایست قلبی تنفسی» عنوان کردند.

خبرگزاری تسنیم،‌ نزدیک به منابع امنیتی در ایران هم روز دوشنبه،‌ ۱۵ خرداد از قول فرماندار خرم‌آباد ارتباط این دختر با نیروی پلیس را تایید کرد و گفت که او از کارکنان نیروی انتظامی نبوده و فقط «در گذشته مقطعی کوتاه به عنوان همیار پلیس همکاری داشت.»

 

اکانت دادبان، که از معترضان در ایران حمایت می‌کند، نوشته که منصوره سگوند پیشتر در پیامی به یکی از دوستانش اعلام کرده بود که «مدام از طرف اطلاعات به مرگ تهدید» می‌شده و افزوده: «اگر بلایی سرم اومد می‌خوام همه بدونن من خودکشی نکردم.»

در حساب اینستاگرام منتسب به خانم سگوند در اینستاگرام هم، او از تهدید خود خبر داده بود و نوشته بود: «ما را از مرگ می‌ترسانند انگار ما زنده‌ایم. تا ابد یک روز جانم فدای وطن، پاینده ایران.»

تصویری از منصوره سگوند که در اختیار بی‌بی‌سی قرار گرفته است

شب گذشته رسانه‌های داخل ایران نیز مصاحبه‌ای با پدر وعموی منصوره سگوند منتشر کردند که علت مرگ او را «ایست قلبی» خواندند.

عموی او در این مصاحبه تلویزیونی می‌گوید بر اساس گزارشات و معاینات پزشکی قانونی خانم سگوند «سکته کرده و هیچ مشکلی نداشته» است.

فرج سگوند، پدر منصوره سگوند نیز در این مصاحبه تلویزیونی بسیار کوتاه و ناواضح می‌گوید: «دیدم دخترم در بیمارستان است و تمام...»

اکانت توییتر «۱۵۰۰ تصویر» می‌گوید: «منصوره سگوند ۱۸ ساله، عضو افتخاری سابق نیروی انتظامی در خرم‌آباد، اهل لرستان و دانشجوی حقوق ساکن در آبدانان، با شروع اعتراضات در شهریور ۱۴۰۱، از نیروی انتظامی خارج می‌شود.»

بر اساس این گزارش او در اینستاگرامش نوشته: ««به عنوان کسی که در داخل بدنه نیروهای نظامی فعالیت داشته‌ام، تا جایی که تونستم سعی کردم واقعیت رو به کسایی که ناآگاه هستن بفهمونم. ما جنایت را با چشم خود دیده بودیم و واقعیت‌ها رو گفتیم. این انقلاب نزدیکتر از آن چیزی که فکرش را بکنید رخ خواهد داد.»

مرگ منصوره سگوند «بدون هیچ بیماری زمینه‌ای» و با توجه به آنچه که تهدیدها خوانده شده «مشکوک» توصیف شده است.

«۱۵۰۰ تصویر» می‌گوید او پیشتر در پیامی به یکی از دوستانش اعلام کرده بوده: «مدام از طرف اطلاعات به مرگ تهدید می‌شم. اگر بلایی سرم اومد می‌خوام همه بدونن من خودکشی نکردم.»

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی
برگرفته از:
بی بی سی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.