رفتن به محتوای اصلی

سال بهار تورم! ویدئوهای افزایش ساعتی قیمت محصولات سوپرمارکتی در تهران
26.05.2023 - 13:45
سال بهار تورم! ویدئوهای افزایش ساعتی قیمت محصولات سوپرمارکتی در تهران
تهیه و تنظیم:
امید روشن

قیمت محصولات سوپرمارکتی در تهران ساعتی و روزانه در حال افزایش است و هیچ کنترلی بر قیمت‌ها وجود ندارد. در یک ویدئو شهروندی به قیمت ۵ عدد سیب اشاره می‌کند. قیمت ۵ عدد سیب ۵۱۲۰۰ تومان تمام شده است. وی قیمت هر عدد سیب را با ماشین حساب محاسبه کرده که هر عدد سیب را ۱۰۲۴۰ تومان خرید کرده است.

شهروند دیگری نیز به قیمت سه قلم جنسی که خرید کرده است اشاره می‌کند. یک شانه تخم مرغ، یک آبمیوه و یک بطری شیر که قیمت آن در مجموع ۲۱۰ هزار تومان شده است.

تورم اعلامی و رسمی به ۷۰ درصد رسیده است. به گفته برخی کارشناسان این بالاترین عدد تورم از سال ۱۳۲۱ و زمان اشغال کشور توسط متفقین در جنگ جهانی دوم تا کنون است.
گویا مهار این وضعیت از کنترل دولت و دیگر سردمداران حکومت خارج شده است. آنها نه می‌توانند و نه می‌خواهند این دور تند گسترش فقر و به حاشیه راندن طبقات متوسط به بالا را کنترل کنند.

بنابه گزارشات منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی در باره محصولات سوپرمارکتی، قیمت هر عدد تخم مرغ به دانه‌‌ای تقریبا ۶ هزار تومان رسیده است.
البته که تورم تنها به محصولات سوپرمارکتی، مواد غذایی و میوه و … برنمی‌گردد. بلکه تورم به تمامی سطوح کالا و خدمات رسیده است. در تازه‌ترین گزارش منتشر شده از افزایش قیمت‌ها، روزنامه جام جم از شهریه ۷۲ میلیون تومانی برای دانش‌آموزان کلاس دهم در مرکز شهر تهران خبر داده است.

این روزنامه وابسته به صدا و سیمای حکومتی نوشته است: «افزایش شهریه مدارس به گونه‌ای است که نمی‌دانیم اسمش را بگذاریم انفجار. بگذاریم گرانی سرسام‌آور. بگذاریم خودسری مدارس یا بگذاریم اوضاعی آشفته».
تورم و گرانی‌های افسارگسیخته کمر قشر محروم جامعه را خم کرده است. مردمی که دیگر توان خرید مایحتاج روزانه خود و حتی میوه را ندارند. تنها یک راه حل برای مهار چنین وضعیتی وجود دارد، آن هم سرنگونی است. همچنان که مردم معترض کف خیابان در شعارهایشان می‌گویند: «فقر فساد گرونی میریم تا سرنگونی» و «گرانی تورم بلای جان مردم».

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ایران کارگر
برگرفته از:
سایت ایران کارگر

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.