رفتن به محتوای اصلی

سروین پوریامین و جنجال آفرینی حضور او در تظاهرات استکهلم
22.05.2023 - 10:27

👊سروین پوریامین و جنجال آفرینی حضور او در تظاهرات استکهلم

🔸او کیست و چرا اینگونه عمل می کند ؟

آیا فرستاده رژیم است ؟ سلطنت طلب حقوق بگیر است ؟ آیا ماموریت دارد ؟ و پرسشهای دیگر

https://www.facebook.com/profile.php?id=100082627…

 

پروفایل فیسبوک او نشان می دهد که او ساکن فرانسه است ، علیه جمهوری اسلامی می باشد ، و بسیار مدافع خاندان پهلوی . او در تظاهراتی که در شهرهای مختلف اروپا از جمله استکهلم ،دوسلدورف و ... برگزار میشود و برگزار کنندگان آن از گروههای مختلف هم هستند مثل دیگر ایرانیان شرکت می کند . او بنر تبلیغاتی خود را در صفحه فیسبوک دارد /می سازد، با عنوان : ما در فلان تظاهرات شرکت می کنیم با فرتورهای خاندان پهلوی ... شاهزاده و پرچم شیر و خورشید . ...جاوید شاه ..

بنظر می آید که او صرفا شرکت خود را اعلام نمی کند بلکه گروه خود را سازمان می دهد ، روی این اصل بنر خود را می سازد، که وقتش است . خوب این کار هیچگونه ایرادی ندارد و بسیار هم خوب است . آنچه مسلم است او به عنوان فرد سازمانده عمل می کند که ایرادی نیست، بلکه اشاره به فاکتها است .

🔸باز تاکید می کنم که این کاملا امری است کنشگرانه با محتوای مبارزه علیه رژیم. در مورد او و گروهش آنچه برجسته بنظر می آید ، تبلیغ برای خاندان پهلوی است ، هرگز ندیدم او و گروهش عکسی از مبارز جاوید نامی را در دست داشته باشند ، شاید پیش آمده است اما و دوستانی که من پرسیدم ، ندیده اند .

گروهش در حد پنج شش نفر هستند و این را ما در طول این سالها مشاهده کردیم . گروهی بسته که دیگر دوستان پادشاهی خواه که ما بسیاری از آنها را می شناسیم هرگز جذب این افراد نمی شوند و آنها هم در پی جذب دیگران نیستند. باید بدون مزاحم کار خود را پیش ببرند .

 

این حضور آنها با بلندگو‌ یا بدون بلندگو صورت می گیرد بدون اینکه برگزار کننده تظاهرات باشند. توجه شود در جمع‌بندی من توجه به تظاهرات در یک محیط رزرو شده است، نه راهپیمایی و تظاهرات در خیابان ، که بحث دیگری است ، زیرا در اشکال مختلف اجرای تظاهرات ، شکل حضور هم می تواند متفاوت باشد ‌. در جمع‌بندی مورد اشاره من و رفتار گروه سروین توجه به تظاهراتی است که جمعی از پلیس اجازه گرفتند تا در جای معین گرد آیند و دعوت عموم هم میدهند یا داده اند ، طبعا حضور برای همه آزاد است . اداره کننده گان و یا دعوت کنندگان می توانند جمعی باشند بی نام و نشان .

 

🔸باز لازم می دانم اشاره کنم تا مبادا پهلوی ستیز و چپ سنتی یا هنوز وفادار به نکبت اسلامی ۵۷ متهم شوم. به عنوان وفادار به لیبرال دموکراسی اینجانب به شاهزاده وکالت هم داده ام، درست و غلطش مریوط به به خود من است، که در نظرم اینجا هیچ نقشی ندارد .‌ من دو طرف جریان تمامیت خواه از هر رنگی را می توانم ببینم و میدانم در اکثر تظاهرات ایرانیان نیروهایی هستند که بشدت با مطرح سازی خانواده پهلوی و حتی یک عکس از طرفداران شاهزاده حساسیت دارند ، و این ضدیت کور آنها با پهلوی به ضدیت آنها به پرچم مورد اعتقاد من شیرو خورشید هم منجر شده است . این گروه پهلوی ستیز و وفادار به حقانیت نکبت ۵۷ ، تاثیر مخرب خود را در تظاهرات و در جمع ها هم می گذارند . اما اینجا موضوع بحث من با تمرکز به افراطیون سلطنت طلب یا مامورین است و مشخصا نقش افرادی چون گروه سروین .

آنها با یک تذکر ساده و بیگناه شعله می افروزند . به عنوان مثال تذکر زیر از طرف یک سخنران می تواند نظر خیلی از ما شرکت کنندگان هم باشد، هیچ ارتباطی با دوستی یا ضدیت با شاهزاده ندارد ، آنها را به ستیزه جویی می کشاند :

📍"دوست یا دوستان گرامی امروز در اینجا جمع شده ایم برای سوگواری برای بالابردن عکس جانباختگان ،از این مراسم برای تبلیغ یک شخصیت /فرد معینی استفاده نکنید" .

طبعا این گروه سلطنت طلب اهمیتی به یک یادآوری ساده نمی دهند ، بلافاصله تمام جمع را از دید خود پهلوی ستیز قلمداد کرده و بشدت خشمگینانه واکنش نشان می دهند. آنها عملا صحنه ای بوجود می آورند که به مداخله پلیس می انجامد .

🔸اکثریت جمعیت شرکت کننده از دیدن چنین صحنه های دلزده شده و طبعا از اینکه بعدها در تظاهرات شرکت کنند ، عقب می کشند .

🔸 ظاهراً گفتن یک تذکر معمولی که به جهات دمکراتیک نادرست هم می تواند باشد اما به علت درک شرایط قابل فهم بوده است و همدلی خیلی از شرکت کنندگان را هم دارد ، از جانب گروه سلطنت طلب مورد اشاره به سرکردگی سروین یک اعلام دشمنی است. آنها ظاهراً منتظر چنین واکنشی بودند تا صحنه را بسود خود به آشوب بکشانند، قطعا شرکای پهلوی ستیز آنها هم بیکار نیستند ، می ماند ما اکثریت مایوس و نظاره گر 

🔸 سروین و گروهش موجب نفرت از پادشاهی خواهی و سلطنت طلبان می شوند که نتیجه اش به پهلوی ستیزی بیشتر می شود . آقای رضا پهلوی در خیابانهای خارج کشور گروگان آنها باقی می ماند

🔸اگر ما به عنوان مثال در مراسم سوگواری معمولی شرکت می کنیم احتمالا لباس سیاه برتن می کنیم و آیین سکوت را رعایت کرده و به سخنران گوش می دهیم.‌ حفظ پرنسیب اولیه چگونگی حضور شرکت کننده در یک مراسم ، از پایه ای ترین اصل تربیتی است.

در مراسم برای سوگواری و ارج گذاری جانباختگان بالابردن عکس تبلیغاتی برای شاهزاده و خانواده پهلوی‌ نیست . خوب این تذکر کاملا طبیعی است اما برای این گروه کافی است که سناریوی خود را با کمک مخالفین رنگارنگ ضد پهلوی تکمیل کنند .

به گمان من عنصر تعیین کننده تخریب در اینحا تمامیت خواهی و رفتار شبه فاشیستی گروه های ماموریت دار محدود بنام سلطنت طلب است نه عملکرد مخالفین پهلوی .

🔸متاسفانه بخشی از پادشاهی خواهان توجیه گرایانه عملا پشت نیروهای فاشیستی ایستاده و با نام دفاع از دموکراسی و آزادی چگونگی حضور در تظاهرات ، آن دیگران مخالف پهلوی را متهم می کنند که آتش بیار معرکه بوده و موجبات این تنش را فراهم می آورند . من مخالف این نظر نیستم اما اینجا این پرسش مطرح است که آیا دوستان خطر نوچه های خیابانی تقی زاده ها ، ثابتی ها را برای همبستگی جنبش براندازانه را هم می بینند ؟

🔸من با یک دوست پادشاهی خواه و یک دوست جمهوری خواه بعد از حادثه استکهلم درد دلی داشتم . بدون ذکر نامهای دوستان خوبم ، این موارد را کپی کرده، در اینحا می گذارم تا شاید نمایانگر رنج ما ایرانیان آزادیخواه باشد . قصد قضاوت نیست که سروین کیست ، جاسوس است یا حقوق بگیر افراطیون متمول سلطنت ، چون مدرکی برای ادعایی وجود ندارد ، آنچه می ماند عملکرد آشکار است که هیچ تفاوتی با عملکرد فرستاده رژیم ندارد . اینجا توجه دادن و هوشیار بودن شرط است ‌ که بدانیم نمونه های سروین کمر به قتل انقلاب براندازانه دمکراتیک ما بنام انقلاب ژینا در خارج کشور بر داشته اند.

 

 

چت با دوست پادشاهی خواه 

 

 

چت با دوست جمهوریخواه

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ایران گلوبال

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.