رفتن به محتوای اصلی

جایزه سال ۲۰۲۳ «خانه آزادی» به زنان معترض ایران تعلق گرفت
10.05.2023 - 07:39

«خانه آزادی»، سازمان آمریکایی حامی دموکراسی، با پاسداشت تعهد و کنشگری مداوم زنان معترض ایران برای پیشبرد آزادی و دموکراسی، جایزه سال ۲۰۲۳ خود را به آنها اهدا کرد.

مایکل آبراموویتز، رییس خانه آزادی، سازمان آمریکایی حامی دموکراسی، با اشاره به تصمیم این سازمان برای ارائه جایزه خود به زنان معترض ایران به دلیل «شجاعت باورنکردنی» آنها گفت: «درحالی که زنان ایران از هر قشری در مقابل نقض حقوق بشر و سرکوب وحشتناک برای آزادی می‌جنگند، جامعه جهانی باید از آنها حمایت کند.»

خانه آزادی همچنین این جایزه سالیانه را به ولادیمیر کارا-مورزا، فعال سیاسی روس که به دلیل مبارزه‌اش با فساد و سرکوبگری حکومت پوتین به ۲۵ سال زندان محکوم شده، نیز اهدا کرد.

«خانه آزادی» که در زمینهٔ پژوهش و پشتیبانی از دموکراسی، آزادی‌های سیاسی و حقوق بشر فعالیت می‌کند، هر ساله جایزه ویژه خود را به چهره‌های شاخصی که در جهت گسترش آزادی و مردم‌سالاری تلاش کرده‌اند، اهدا می‌کند.

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا، در سخنرانی در این مراسم گفت: صدها هزار زن ایرانی ماه‌هاست که با حمایت مردان هم‌وطن خود و با وجود مواجه بودن با وحشیانه‌ترین سرکوب‌ها، خواستار احترام به حقوق اساسی خود هستند.

بلینکن با اشاره به تلاش‌های ایالات‌متحده برای کمک به مردم ایران برای دسترسی به اینترنت، این امکانات اینترنتی را وسیله‌ای ضروری برای معترضان ایران خواند تا از طریق آن نقض حقوق بشر در داخل کشور را گزارش کنند.

نازنین بنیادی که از برگزارکنندگان این مراسم بود، در حاشیه این رویداد به آرش علایی، خبرنگار ایران‌اینترنشنال، گفت: «باید تمرکز خود را بر جنبش انقلابی ایران معطوف کنیم تا به کشورها و مقامات جهان یادآوری کنیم که این جنبش و انقلاب در داخل ایران تمام نشده و ما وظیفه داریم در کنار مردم ایران برای رسیدن به دموکراسی سکولار بایستیم.»

بنیادی در پاسخ به این پرسش که انتظار دارد وزیر خارجه آمریکا در سخنرانی خود در مراسم جوایز سازمان «خانه آزادی» درباره ایران چه بگوید، گفت: «دیگر وقت شنیدن تمام شده و موقع عمل است. امیدوارم فراموش نکند که مردم ایران دموکراسی سکولار می خواهند و ما وظیفه داریم به آنها کمک کنیم.»

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ایران گلوبال

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.