رفتن به محتوای اصلی

حزب تضامن دمکراتیک اهواز اعدام حبیب چعب را به شدت محکوم می‌کند
06.05.2023 - 22:53

بامداد امروز شنبه 6 ماه مه، مبارز راه عدالت و آزادی و دفاع از ملت عرب اهواز، حبیب فرج الله چعب معروف به حبیب اسیود، رئیس سابق “حرکة النضال العربي لتحریر الأحواز” از چوبه دار ستم عروج کرد.

این شهروند عرب اهوازی تبعه سوئد که پیشتر با نیرنگ و خیانت و با کمک یک باند جنایتکار مواد مخدر در تاریخ 9 اکتبر 2020 از ترکیهربوده و به ایران منتقل شده بود.

او در طول مدت بازداشت از بازپرسی و دادرسی عادلانه با حضور وکیل مدافع محروم بود و این روند ستمگرانه معیوب لا جرم به حکم اعدامی منجر شد که در واقع یک قتل از پیش برنامه‌ریزی شده است.

رژیم تهران همانند هم‌ سرنوشتان حبیب اسیود او را از تمامی حقوق انسانی‌اش محروم کرده و اتهاماتی را به او منسوب کرد که داعش پیشتر آنها را پذیرفته بود، یعنی حمله در تاریخ شنبه 31 شهریور 1397 برابر با 22 سپتامبر 2018 به رژه نظامی در اهواز، در نتیجه یکی از اتهامات عمده در بیدادگاه جمهوری اسلامی علیه حبیب چعب که توجیه‌گر صدور حکم اعدام علیه او شده با توجه به وابسته بودن مهاجمان به داعش نمی‌تواند، اساس محاکمه و صدور حکم اعدام علیه حبیب چعب باشد.

اینگونه بود که حبیب چعب به خیل شهدای عرب اهوازی که برای حقوق ملت ستمدیده خود و دیگر ملل ستمدیده ایران مبارزه کردند پیوست و لکه ننگ دیگری بر پیشانی ستم و بی‌عدالتی زد.

اعدام هیچگاه مبارزان نستوه را از ادامه راه خود برای به ارمغان آوردن آینده‌ای درخشان و مالامال از عدالت، برابری و حقوق ملی، بازنداشته و با نخواهد داشت.

حزب تضامن دمکراتیک اهواز ضمن محکوم کردن قتل ظالمانه حبیب اسیود به‌عنوان یکی از قربانیان سیاست گروگانگیری دیپلماسی جمهوری اسلامی از جامعه جهانی و به‌خصوص اتحادیه اروپا و کشور سوئد می‌خواهد تا موضعی قاطع و یکپارچه علیه تهران اتخاذ کنند.

کمیته اداری حزب تضامن دمکراتیک اهواز

6 می 2023

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

یاسین اهوازی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.