رفتن به محتوای اصلی

دعوت به تظاهرات در برلین در سالگرد قیام خونین ۱ خرداد
02.05.2023 - 17:32

بیانیه شماره ۲ مرکز هماهنگی میتینگ «آزادلیق، عدالت، میلی حؤکومت» در برلین

در روز ۲۰ مای جهان بار دیگر صدای اعتراض و حق طلبی ملت‌ های تورک در ایران (آزربایجان جنوبی، قشقایی، ترکمن صحرا و خراسان) و تمامی انسان‌های عدالتخواه‌ این کشور را خواهد شنید!

وجدانهای بیدار جهان آزاد؛

روز ۲۵ مارس ۲۰۲۳ شهر بروکسل بلژیک شاهد نمایش بی نظیر اراده و اتحاد ملت‌ های تورک (آزربایجان جنوبی، قشقایی، ترکمن صحرا و خراسان) ساکن اروپا  بود. در این روز تاریخی تورک های ایران ساکن اروپا با یک اتحاد و هماهنگی مثال زدنی توانستند مظلومیت و حق طلبی ملتمان را با فریادی رسا به گوش جهانیان برسانند و ۲۵ مارس را در تاریخ ملتمان ثبت کنند.

ولی همانگونه که همگان مستحضرید رژیم ددمنش و قرون وسطایی جمهوری اسلامی ایران هنوز هم انواع ظلم و ستم به ملت ما و بیشتر ملل خاور میانه را ادامه می دهد. ما هر روز شاهد زجر کشیدن ملت‌ هایمان از فقر، بیکاری، فساد مالی و اداری، گرانی و انواع فشارهای اقتصادی و معیشتی هستیم. کودکان، زنان و دختران، کارگران، کارمندان، بازنشستگان و تمامی طبقات و آحاد جامعه از ظلم این رژیم در امان نیستند و هر روز این ظلم‌ها را با تمامی وجود خود احساس می‌کنند. کار به جایی رسیده است که معصوم ترین و بی دفاع ترین طبقه جامعه یعنی دانش آموزان دختر ماههاست هدف حملات نامحسوس  شیمیایی عوامل رژیم قرار می گیرند و رژیمی که ظرف چند هفته شهروندان معترض را اعدام می‌کند در این باره هیچ اقدامی نکرده است. هنوز طبیعت و محیط زیست ما خصوصاً دریاچه اورمیه در حال جان دادن است، معادن و جنگل هایمان غارت می شود.

با وجود تمامی این اعمال شنیع، رژیم جمهوری اسلامی ایران در عالم سیاست علناً کشور آزربایجان را دشمن خود اعلام کرده و در شمال و جنوب آزربایجان روزی نیست که شاهد اقدامات خصمانه و دشمن مآبانه این رژیم نباشیم. غرب آزربایجان، زنگه زور و قاراباغ اهداف اصلی فتنه انگیزی رژیم جمهوری اسلامی ایران علیه آزربایجان هستند.

طبعاً در شرایطی که مبارزات ملل تحت ستم در داخل کشور به انحاء مختلف ادامه دارد ما تورک های ساکن اروپا بر خود وظیفه می دانیم اعتراضی را که در ۲۵ مارس در بروکسل شروع کرده ایم را با عزم و اراده ای محکم و قوی تر ادامه دهیم تا رژیم ایران نتواند صدای ملتمان را در داخل کشور خفه کند و چه روزی بهتر از سالروز قیام خرداد ۱۳۸۵ که بزرگترین اعتراض ملتمان به تبعیض و نژادپرستی بود. پس بیایید خرداد را به حماسه ای دیگر در تاریخ مبارزات آزادی خواهانه و حق طلبانه ملت‌هایمان تبدیل کنیم. بیایید خرداد ۱۴۰۲ را همچون خرداد ۱۳۸۵ به روز کابوس رژیم جور، ستم، تبعیض و بی عدالتی در ایران تبدیل نماییم.

با توجه به مسائلی که بر شمردیم، از تمامی تورکهای ساکن اروپا و همچنین از تمامی انسانهای آزاده‌ای که خواهان رهایی از ظلم رژیم جمهوری اسلامی ایران هستند، دعوت می کنیم در روز ۲۰ مای در شهر برلین به میتینگ «آزادلیق، عدالت، میلی حؤکومت» بپیوندند تا بار دیگر صدای اعتراض و حق طلبی ملتمان را با بلند ترین صدا به گوش جهانیان برسانیم.

مرکز هماهنگی میتینگ «آزادلیق، عدالت، میلی حؤکومت» ۲۰ مای در برلین

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

بابک آزاد

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.