رفتن به محتوای اصلی

همکاری و اتحاد تنها راه ممکن برای پیروزی است
27.04.2023 - 11:41

 

 

در هفته گذشته خبر فاصله گیری شاهزاده رضا پهلوی از شورایهمبستگی شش شخصیت اپوزیسیون ایرانی و سپس خبر کناره گیری آقای حامد اسماعیلیون را از این شورا شنیدیم و تاسف خوردیم. مخالفین این شورا و منشور آن از این خبر دلشاد و به پای کوبی پرداختند و با افتخار اعلام کردند که پیشبینی شان در مورد سر نوشت این شورا درست از آب در آمده و این منشور از ابتدا مرده به دنیا آمده است.

این مخالفان، از فعالین رسانه ای امپراطوری دروغ در جمهوریاسلامی تا متعصبین سر سخت متعلق به گرایشات متفاوت سیاسی در اپوزسیون را شامل میشوند. این واکنشهای همسو در بین اپوزیسیون با تبلیغات و خواست رژیم جمهوریاسلامی، بار دیگر نشان داد که اولویت این متعصبین خشکمغز، نه نجات ایران از دست تباهی و کشتار نظام جمهوریاسلامی است و نه کسانی از اعضای شورای همبستگی از خویشتن داری، انعطاف و درایت سیاسی لازم برای ایفای نقش حساسی که بر عهده گرفته بودند برخوردار بوده اند. این حوادث هم چنین نشان داد که چه شکاف عمیقی بین انتظارات جنبش انقلابی حاضر در صحنه درون کشور و بخشی از اپوزیسیوندر خارج از کشور وجود دارد که تا زمانیکه پر نشود جمهوریاسلامی همچنان بر سر جای خود باقی خواهد بود

حقیقت ساده این است که هر حرکتی که در جهت بنای پُلهایاعتماد و همکاری در بین نحله های مختلف اپوزیسیوندموکرات برای پاسخ به نیاز مبارزان داخل کشور و مقابله متحدانه با سیاست های ایران بر باد ده نظام حاکم نباشد، از سوی هر شخصیت و رسانه و سازمان و حزبی که صورت گیردباید مورد مخالفت قرار گرفته و رد شود. تا زمانیکه چنین رویهای بر فضای سیاسی اپوزیسیون حاکم نشود، راهی به سوینجات کشور گشوده نخواهد شد. اتحاد و همکاری بر مبنای منافع مشترک حداقلی در مقابل نظام حاکم بر ایران، تنها سیاستاخلاقی و ملی و رهایی بخش در شرایط کنونی است، این است آن انتظار و خواستی که مبارزان درون کشور از میهن دوستان واقعی مقیم خارج از کشور دارند. 

هم ا کنون چند روزی است که اعتصابهای گسترده کارگری در صنایع نفت، گاز، پتروشیمی و ... آغاز شده.  ادامه حملات شیمیایی به مدارس دخترانه در طی چند ماه اخیر تا به امروز و تشدید سرکوب و فشار برای تحمیل حجاب اجباری  و موارد متعدد دیگر، همگی ما را به پرهیز از حاشیه سازی، و دوري از سخنان و اقدامات تفرقه جویانه و مخرب و درعوض همکاری برایحد اکثر حمایت ممکن از مبارزه و مقاومت مردم درون کشور در مقابل جنایات جمهوری اسلامی فرا میخوانند، به وظیفه خود عمل کنیم.

ما تصمیم اعضای تشکیل دهنده "منشور مهسا" را برای ادامه مبارزه در پرتو انقلاب زن ، زندگی ، آزادی ارج نهاده و از آن ها حمایت میکنیم. مردم ایران عزم بر عبور از جمهوری اسلامیکرده اند و این اپوزیسیون و مخالفین آن هستند که باید با خود در این مورد  تعیین تکلیف کرده و به جای تشدید تفرقه و خدمت به ماندگاری جمهوری اسلامی، با شروع همکاریهای ممکن با یکدیگر به پشتیبانی از مردم بپا خواسته در درون کشور برخیزند.

دگرگونی برای ایران فردا

26/04/2023

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ایران گلوبال

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.